A şaptea dimensiune pe Facebook (CLXXXV)

duminică, martie 14, 2021 10:43
Posted in category Educatie

Liviu Pop Genunche27 octombrie 2018

Unde au fost sindicatele din invatamant si comitetele de parinti atunci cand se fraudau (citeste „furau”) la greu examenele de final de ciclu de invatamant, Evaluarea Nationala si Bacalaureatul? I-a durut in cur! Dar vor o tara fara hoti!

Unde sunt sindicatele din invatamant si comitetele de parinti atunci cand tot soiul de analfabeti sunt numiti ministri ai Educatiei? Ii doare-n plua de sistemul de invatamant, apoi se plang de drumuri proaste, de spitale cu viermi. Si „vai maica, ce mai fura astia!”. Doar ca „astia” au invatat sa fure de pe bancile scolii odata cu fraudarea examenelor.

Si daca tot veni vorba de imbecilii ajunsi ministri ai Educatiei – si daca nu stiati – , Liviu Pop „Genunche” voia sa scoata camerele de supraveghere de la Bacalaureat, in 2013, invatamantul producand in acest fel hoardele de analfabeti, cu diplome de Bacalaureat, care demoleaza Romania. Iata un material pe aceasta tema, din acea perioada.

După ce instituția pe care o conduce a cumpărat 3.107 camere de luat vederi pentru centrele de Bacalaureat, ministrul interimar al educației, Liviu Pop, vrea să renunțe la supravegherea video în 2013. El spune că trebuie plecat de la premise că profesorul are intenția să nu supravegheze corect. „Mă gândesc la o metodologie de bacalaureat anul viitor care să nu prevadă camere de luat vederi în sălile de clasă. Să vină voluntarii să se implice mai mult, studenţii, ONG-urile care vor să asigure transparenţa. Nu cred că în România trebuie să mergem pe premisa că profesorul are intenţia sau interesul să nu facă dreptate şi să supravegheze corect. Cred că am depăşit această barieră”, a spus Liviu Pop la „Gândul Live”. La sesiunea din acest an însă camerele vor exista și vor fi îndreptate către elev, a spus el.

Pentru cei care mai cred în intenţiile bune ale USeLiştilor, am un mesaj: nu vă iluzionaţi inutil, dragi tovarăşi şi ‘preteni’. USL-ul este o alianţă de corupţi mai mari sau mai mici, pe care-i doare-n cot de norme europene, de eficienţă, de corectitudine etc. Ca unul care lucrez în sistem, pot depune mărturie că cele mai mari fraude, la examenele de sfârşit de ciclu, din ultimii 20 de ani, s-au produs în timpul guvernării liberale (2007 – 2008), de unde şi procentele de 70% promovabilitate la Bacalaureat. Un procent apropiat de cel real la Bacalaureat (era mai mic dacă exista supraveghere video în toate judeţele) a fost cel din 2011. USL-ului, însă, îi place minciuna, fiind tatăl minciunii în România. Vinovaţi pentru rezultatele la examenele finale nu sunt doar profesorii, ci societatea în ansamblul ei, aşa cum a fost croită de Ilici KGB Iliescu în anii ’90 din secolul trecut. Nu poţi promova analfabeţi la tembelizor şi să ai rezultate bune la Evaluarea Naţională. Nu poţi da unui medic un salariu de mizerie şi să ai rezultate bune la Bacalaureat. Nu poţi lăsa hoţii şi corupţii nepedepsiţi şi să ai rezultate bune la şcoală. Logica simplă a unui elev de liceu este următoarea: dacă un ţigan precum Vanghelie, fără şcoală, este foarte bogat, ce-mi trebuie să învăţ. Sau a unei eleve: dacă ‘centurista’ Monica Columbeanu este vedetă de la 17 ani, înainte de a absolvi liceul, ce-mi trebuie mie prea multă şcoală. Discuţia ar fi mult mai amplă, pe această temă, dar un lucru e cert: o ţară care promovează ignoranţa, analfabetismul etc. are generaţiile pe care le merită.

Sunt şi alte aspecte ciudate la useliştii lu’ peşte. De exemplu, cum acest Liviu Pop, interimar la Educaţie fiind, dă verdicte pentru anul 2013? Apoi, chiar nu au tovarăşii un ministru, titular de portofoliu, pentru Educaţie? Şi ce spune tovarăşul Liviu Pop mai sus: ‘Nu cred că în România trebuie să mergem pe premisa că profesorul are intenţia sau interesul să nu facă dreptate şi să supravegheze corect.’ Lăsând la o parte că lipseşte un NU (şi să NU supravegheze corect; somn uşor, domnu’ ministru), hai să vedem de la ce premisă pleacă un profesor. Dacă ai o clasă slabă şi rişti, corect fiind, să fie picaţi foarte mulţi, îi ‘ajuţi’, mai ales dacă-ţi cer alţii, doar ‘toată lumea face la fel’ (un argument foarte întâlnit printre cei implicaţi în organizarea examenelor). Până la urmă, tovarăşul Liviu Marian Pop, dincolo de conţinutul unui curs, un copil sau tânăr din România trebuie să înveţe şi corectitudinea în şcoala românească. Fară ea am fi mereu o ţară coruptă, dar cu baronii liberalo-pesedişti la putere. Nu (re)corupeţi Educaţia şi, implicit, România! În final, haideţi să vedem ce scria sindicalistul Liviu Marian Pop, în 2007, atunci când nu existau camere de supraveghere, cum are intenţia să facă şi în 2013. România ocupă locul 47, iar după ea, ca ţară europeană, mai urmează doar Muntenegru – pe locul imediat următor. Ne devansează Bulgaria – locul 42 şi Turcia – locul 44. Pe ultimele locuri vin Columbia, Tunisia, Azerbaidjan, Qatar şi Kîrkîzstan. Aceleaşi rezultate dezastruoase s-au înregistrat în cazul României şi la testele PISA din 2000 şi 2003. Mai precis, rezultatele elevilor la lectură situează România pe locul 34 din 43 de ţări, iar la matematică România ocupă locul 34 din 38 de ţări.

Vedeti si aici.

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu