Cum au apărut camioanele

marți, decembrie 25, 2018 11:46
Posted in category Diverse

Prima masina de pompieriCamioanele pe care le vedem pe toate drumurile nu au apărut din senin. Apariţia şi evoluţia lor se identifică oarecum cu progresul tehnologic parcurs de omenire, mai ales începând cu secolul al XIX-lea. Până să ajungem astăzi, cand putem comanda online piese camioane, a existat un început făcut de un german – tot germanii, cum altfel -, Wilhelm Maybach, în anul 1946, în Heilbronn, regiunea germană Baden-Wurttemberg.

Născut într-o familie de tâmplari, Wilhelm Maybach a devenit inginer la vârsta de 19 ani şi lucra la atelierul lui Gottlieb Daimler, în vârstă de 29 de ani. Şeful său, managerul atelierului, Gottlieb Daimler, a observat eforturile şi perseverenţa lui şi l-a numit asistentul său principal. Anii au trecut şi, în 1880, Maybach şi Daimler au început să conceapă propriile motoare. În 5 ani, până la sfârşitul anului 1885, au dezvoltat primul lor motor, ce poate fi considerat un precursor al motoarelor moderne pe benzină.

Ulterior, Maybach şi Daimler au dezvoltat şi perfecţionat alte modele de motoare cu combustie internă, uşoare, de mare viteză pentru acele vremuri, motoare pe care le-au încercat pe biciclete – contribuind astfel la apariţia primei motociclete din lume -, precum şi pe bărci şi alte vehicule.

Până în 1895, compania pusă pe picioare de cei doi, Maybach şi Daimler, a produs peste 1.000 de motoare. Ceea ce numim astăzi camion se presupune că a apărut accidental, în timpul experimentelor cu motoare. Daimler şi ceilalţi care se ocupau de proiect au vrut să verifice dacă ar putea dezvolta un motor care să fie potrivit pe o maşină foarte grea, fiind interesaţi şi ce viteză ar putea dezvolta o astfel de maşină.

Prima aplicaţie a dezvoltării motoarelor pentru camioane a fost construcţia maşinilor de pompieri. Doar un motor puternic, pentru camioane, putea transporta, în cazul maşinilor de pompieri, o echipă mare de oameni, împreună cu echipamentul specific, plus cantitatea de apă necesară pentru a stinge focul. În acest fel au apărut, la începutul secolului al XX-lea, maşini de pompieri în oraşele mari ale lumii.

Trebuie remarcat şi faptul că, la început, camioanele aveau motoare cu doi cilindri şi puteau transporta, de regulă, o cantitate cuprinsă între 1.500 şi 2.000 de kilograme. Şi încă o remarcă: alte surse afirmă că în Franţa a apărut, oarecum în paralel cu cel din Germania, primul motor pentru autocamioane.

Primul autobuz

În 1823, în Statele Unite, Stanislaus Baudry s-a gândit la o modalitate pentru a transporta oamenii, în aşa fel încât aceştia să ajungă mai repede dintr-un loc în altul, fără a consuma prea multă energie, cum s-ar fi întâmplat dacă mergeau pe jos. Aşa a apărut prima companie de diligenţe, care transporta oameni şi bagaje cu ajutorul unor atelaje speciale trase de cai.

Şi ajungem la primul autobuz, construit unde altundeva decât în Germania, în 1895. Acest prim autobuz avea un motor de doar şase cai putere şi putea transporta cel mult opt pasageri. Dar acesta a fost doar începutul, anii ce au urmat aducând cu ei alte modele de autobuze din ce în ce mai performante.

Câteva informaţii inedite despre camioane

  • Cifra anuală de afaceri din industria camioanelor avea, în anul 2013, valoarea de 650 miliarde euro, adică aproximativ 5% din PIB-ul SUA din acel an.
  • Industria camioanelor va avea o dezvoltare estimată de minim 20% în următorii zece ani.
  • Anual, un camion foloseşte, în medie, aproximativ 77 de tone de motorină. În schimb, o maşină obişnuită consumă, în medie, aproximativ 2 tone de motorină pe an.
  • În 2013, salariul mediu anual pentru şoferii de camioane era de aproximativ 44.500 dolari.
  • Ca rezultat al evoluţiei tehnologiei din ultimele decenii, camioanele construite după anul 2000 sunt mult mai puţin poluante, decât cele construite între anii 1900 – 2000. În 2017, ar fi nevoie de 60 de camioane construite după anul 2000 pentru a egala emisiile de gaze de eşapament ale unui camion construit în 1988.
  • Cea mai mare basculantă din istoria camioanelor a fost construită în 2013 de o companie din Belarus. Aceasta poate transporta 450 tone, cântăreşte 810 tone şi este echipată cu două motoare turbodiesel cu 16 cilindri, care dezvoltă 4.600 CP, putere suficientă pentru a face funcţionabilă basculanta.

Revenind la ziua de astăzi, dacă sunteţi interesaţi să comandaţi online piese camioane pentru orice model de camion şi orice componentă a respectivului camion, la preţuri foarte avantajoase, puteţi apela cu încredere la

S.C. Sing Sing S.R.L.,
bulevardul Ferdinand I, nr. 60,
cod poştal: 510114,
Alba Iulia, jud. Alba

You can leave a response, or trackback from your own site.

Adauga un comentariu