Cum sa platim mai putin pentru combustibilul masinii (III)

duminică, ianuarie 29, 2017 12:17
Posted in category Diverse

Casa, gradina, Caruntu Elena, TataraseniPentru a elimina din start cazurile în care mașina ar avea alte probleme, ce ar afecta consumul de combustibil, este obligatoriu să avem inspecția tehnică periodică făcută, iar în cazul în care urmează să facem așa ceva la mașină, putem alege dintre locurile unde se face ITP-ul, aruncând o privire pe StatiiITP.ro inspectia tehnica periodica. Apoi, evident, mai eliminăm un alt mit urban legat de condusul mașinii.

„Rulajul în regim de turații joase va avea ca efect un consum redus de combustibil”, mai spun unii. Și aici, lucrurile nu stau deloc așa. Dacă mașina este în regulă, dacă nu vedeți lista service-uri auto, motorul acesteia dezvoltă performanțe maxime în cazul în care se găsește în plaja de cuplu maxim. Altfel spus, la plecarea de pe loc și în special la plecările în rampă trebuie accelerat motorul, în jurul valorii de 2000 rpm (turația exactă diferă de la caz la caz, în funcție de tipul motorului) pentru o eficiență corespunzătoare. De exemplu, un motor pe benzină cu capacitatea de 1,4 l (1 l = 1 dm3, pentru cei care au chiulit de la cursul de matematică) și putere maximă de 55 kW, motorizare întâlnită frecvent pe Dacia Logan, la 3000 rpm valoarea cuplului este maximă, adică 112 Nm, la 2500 rpm cuplul atinge valoarea de 110 Nm, iar după 4800 rpm valoarea începe să scadă. Cu alte cuvinte, cu cât turația este mai mică în raport cu această valoare, eficiența cu care motorul transformă energia rezultată din arderea benzinei în lucru mecanic (energie mecanică) este mai mică; doar o mică parte din această energie ajunge să fie transmisă la roți. Mai mult, circulând cu motorul la o turație scăzută și într-o treaptă superioară de viteză, în timp apar efecte nedorite precum: tasarea cuzineților, uzura prematură a arborelui cotit, uzura axelor cu came etc.

Și aici devine aproape axiomă afirmația „Un om informat este un om puternic”. De aceea, nu strică să fim informați, eventual lecturând stiri din domeniul auto.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Adauga un comentariu