Cum şi-a omorât PSD-ul un alegător

duminică, iulie 7, 2019 9:31

PSDCerere – răspuns oficial

“Ca urmare a adresei dumneavoastră în care solicitaţi informaţii privind accidentul de circulaţie din data de 3 aprilie 2003, Inspectoratul de Poliţie Craiova, prin purtătorul de cuvânt Florentina Popescu, este în măsură să dea următoarele detalii:

Accidentul rutier s-a petrecut în Craiova, pe raza localităţii Işalniţa. Conducătorul auto Matei Lupu, la volanul autoturismului său Nubira, a accidentat mortal pe Triţescu Ştefan din Craiova, care s-a înscris în traversarea neregulamentară a străzii. Matei Lupu a fost cercetat pentru ucidere din culpă. În urma cercetărilor efectuate şi a unei expertize auto minuţioase a rezultat că Matei Lupu nu a încălcat nici o regulă de circulaţie, iar pietonul a traversat printr-un loc nepermis. Ca urmare, Inspectoratul de Poliţie a trimis la Parchet dosarul Matei Lupu cu avizul de scoatere de sub urmărire penală. Cauza accidentului este traversarea neregulamentară a pietonului. În urma impactului, pasagerul aflat în dreapta şoferului, Secularian, a avut câteva leziuni uşoare, dar, datorită complicaţiilor apărute ulterior, a decedat.”

Accidentul rutier s-a petrecut în Craiova, pe raza localităţii Işalniţa (I)

Deducţia cea mai simplă este că vehiculul s-a deplasat în localitate cu viteza de 50 km pe oră. Testele Euro Ncap ce vorbesc despre ce se întâmplă în urma unui impact între pieton şi maşină la viteza aceasta arată că pietonul poate muri, dar în niciun caz şi pasagerul din dreapta. Mai mult, în urma impactului, parbrizul s-a făcut bucăţi, iar Secularian era proiectat în interiorul maşinii. Parbrizul nu putea suferi un impact interior atât de puternic încât să ducă la puverizarea lui. Singurul care o putea face era pasagerul Secularian Pavel, care, însă, cu gâtul rupt, zăcea inconştient pe scaunul său, dar peste bancheta din spate. Testele despre care vorbim fac maşinile mai sigure şi sunt recunoscute de toate firmele auto, inclusiv de Daewoo. Concluzia simplă este că viteza vehiculului era mai mare de 50. Asta înseamnă că a încălcat o regulă.

Accidentul rutier s-a petrecut în Craiova, pe raza localităţii Işalniţa (II)

De mergi la faţa locului dinspre Craiova (era în 2003 – n.m.), vezi Combinatul Chimic pe stânga. Dacă mergi dinspre Filiaşi spre Craiova, ai Combinatul pe dreapta. Dacă e Combinatul acolo (era în 2003 – n.m.), e zonă industrială şi, într-adevăr, găseşti multe treceri de pietoni. Vehiculul Nubira, în ziua de 3 aprilie, trebuia să încetinească la trei treceri de pietoni, asta înseamnă o reducere a vitezei până la limita de eliminare a pericolului unui accident. Să spunem că nu e vorba de vreun pieton în preajma trecerii, dar regulile de circulaţie arată că încetinirea se face şi-n cazul apropierii de grupuri. Aşa era şi-n dimineaţa respectivă, la ora şase şi jumătate: muncitorii de la Chimică au coborât din Cursa specială şi traversau din locul opririi, pe vizavi de Combinat, către locul de muncă. Poteca pe care o luau era la zece metri de trecerea de pietoni. Conducătorul vehiculului putea vedea pericolul, încetini şi adapta viteza la realităţile momentului. Iată câteva explicaţii luate din “Curs de legislaţie rutieră pentru şcolile de şoferi”. Găsim distanţa totală de oprire a unui vehicul conform cu viteza avută. Nu vorbim de viteza de reacţie a lui Matei Lupu la ora şase jumătate dimineaţa, după două ore de mers. Nu, vorbim de reflexe perfecte, viteză ideală. La 50 pe oră, maşina frânată mai parcurge 32,88 metri. Or, maşina văzută de martori a parcurs peste 50 de metri. Alte mici reguli încălcate de conducătorul auto.

Cine sunt pasagerii autoturismului Nubira

Erau doi. Matei Lupu şi Pavel Secularian. Matei Lupu şi Pavel Secularian erau acţionari la SC Buncăr Oil SRL. Matei Lupu este (era în 2003 – n.m.) primar de Moldova Nouă. Membru marcant al PSD din Caraş-Severin, fost preşedinte al Sindicatului Minier Moldova Nouă, fost aghiotant al lui Miron Cozma. Firma – corect! – şi-a trecut-o pe numele soţiei. Pavel Secularian era căsătorit de opt luni şi pusese de o afacere. Obiectul de afaceri al lui Buncăr OIL Impex era simplu:

  1. Încasări de TVA prin transporturi fictive de combustibil până la graniţă, dar ştampilare oficială de acte. Asta la ieşirea din România.
  2. Încasări de TVA prin transporturi fictive de combustibil până la graniţă, dar ştampilare oficială de acte. Asta la intrarea în România.
  3. Anihilarea reţelei lui Marica, banditul zonei Severin pe aprovizionarea cu combustibil a vaselor. Afacerea lui Marica e simplă: face rost de combustibil la 8.000 lei (vechi – n.m.) litrul de motorină şi o vinde cu preţul oficial.

Nubira noastră circula de la Moldova Nouă la Bucureşti, prin Craiova. Drumurile primarului puteau fi politice. Dar şi de business, fiindcă în dreapta sa se afla co-acţinarul de la Buncăr.

Accidentul văzut de martori

Martorii oculari sunt muncitori la Combinatul Chimic din localitate. Ei spun ca traversau frecvent la 10 metri de zebră, fiindcă pe acolo e cărarea ce duce la intrarea în Combinat. Şoferul cursei speciale opreşte de ani de zile în acelaşi loc, pe partea opusă Combinatului. Ora şase şi jumătate. Un muncitor trece în fugă. Nubira se apropie. E singura pe şosea. Al doilea vrea şi el şi e lovit de Nubira. Al treilea e oprit de un coleg la timp. Ştefan Triţescu e proiectat pe capotă. Apoi, prin parbriz. Se sparge parbrizul. Iar Secularian e proiectat de către Triţescu cu tot cu scaun pe bancheta din spate. Maşina opreşte după zeci de metri. În preajmă opresc maşini, se adună lume. Poliţia. Sub ochii martorilor, muncitorul e scos din maşină şi pus lângă maşină, lângă farul din dreapta. Era mort. Secularian mai mişca. A murit peste câteva ore la spital, în urma impactului. Doctorii spitalului Craiova afirmă că nu a existat nici o complicaţie medicală şi corpul avea leziuni serioase şi nu uşoare. Pur şi simplu, oasele gâtului erau sfărâmate.

Mişculările făcute de Poliţie

Pozele la faţa locului s-au făcut cu muncitorul lângă automobil, în partea dreaptă. Şi s-a luat în discuţie o distanţă de 20 de metri de la zebră. Concluzia fiind simplă: mortul e de vină, că a traversat aiurea. De fapt, unde se ducea? În bălării. La 20 de metri de zebră sunt bălării. Fiind bălării în dreapta şi linie continuă în stânga, nu mai era un pericol, Nubira putea să-şi reia viteza maximă de circulaţie în localitate. Poliţia nu a luat în consideraţie spusele decât a doi dintre cei douăzeci de muncitori. Strecea şi Radu vorbesc de distanţă mică şi viteză mare. Declaraţia şoferului de pe cursa specială, lipsă. La dosar exista într-o fază a cercetărilor şi declaraţia ulterioară a unui şofer de TIR de la Oraviţa. Şoferul de TIR povesteşte că circula în spatele Nubirei şi la un moment dat a văzut luminile de frână ale Nubirei. Semn de încetinire. Întâmplător, când a apăsat pe frână a aruncat o privire şi spre indicatorul de viteză. Acesta arăta 85 pe oră. Cât putea să aibă Nubira? 87? 89? Deci, circula regulamentar, 90 fiind limita admisă în afara localităţii. Şi mergând cu deducţia mai departe, ea este verificată în teren. Nu există (nu exista în 2003 – n.m.) nici un indicator de circulaţie de intrare în Craiova dinspre Turnu Severin. Nici un indicator de intrare în nici o localitate. Deci, se putea circula cu 90. Vineri, Inspectoratul de Poliţie Craiova însă stabileşte accidentul în localitate.

O singură întrebare s-ar mai pune: dacă Matei Lupu nu era membru marcant al PSD-ului ce conduce România (spre pierzanie – n.m.), Inspectoratul de Poliţie Craiova ar mai fi falsificat probele accidentului pentru a-l scoate basma curată pe făptaş? (“Academia Caţavencu”, nr. 613/2003)

Citeste si articolele:

You can leave a response, or trackback from your own site.
Tags:

Adauga un comentariu