Idiotenia Sa Liviu Pop, cica ministrul Educatiei, regreta spalarea creierelor si manualul unic din comunism

marți, septembrie 12, 2017 13:56

Idiotenia Sa Liviu Pop, cica ministrul Educatiei, regreta spalarea creierelor si manualul unic din comunismÎn 1989, am crezut ca vremurile dictaturii comuniste, cu spalarea creierelor şi manualul unic, au trecut; se pare ca ne-am înşelat, din moment ce PSD-ul, urmaşul PCR-ului, prin Idioţenia Sa Liviu Pop, analfabetul ajuns ministru al Educaţiei, acest “genunche” al boşevismului mafiot numit PSD, afirmă că, citez aproximativ, “sistemul de învătământ dinainte de 1989 nu a fost rău”. Wau! Cât de cretin poţi fi să afirmi că un sistem de învăţământ în care se spălau creiere, în care era lins în cur un cizmar nenorocit, în care nu exista educaţie ecologică, în care s-au deprins minciuna şi hoţia, o dovada în acest sens este ce au făcut românaşii educaţi în comunism după 1989, este bun.

Sistemul de învăţământ comunist însemna un instrument de îndobitocire şi uniformizare, oricine ieşea din turmă era pedepsit, originalitatea ucidea mai rău decât gramatica lui Ceaşcă etc. Doamne, de ce au mai murit copiii Timişoarei în decembrie 1989? Să vină ultimul diliman, ultimul agramat, ultima nulitate intelectuală a acestei ţări şi să ne întoarcă la vremurile odioase ale dictaturii, la “unicul” Far călăuzitor al naţiunii, la unica Savantă de renume mondial, la unicul Partid bolşevic, cel care i-a exterminat, printre alte multe milioane, pe cei care au făcut posibilă România Mare la 1 decembrie 1918. Să fim noi, românii neinfectaţi de comunism, atât de laşi încât să acceptăm ca acest limbric numit Liviu Pop, acest rahat care nu poate îndruga, în mod corect, trei cuvinte în limba română, să facă din copiii noştri nişte produse expirate ale Unicităţii mafiei PSD-iste?

Iată şi reacţiile elitei intelectuale româneşti la această revenire a comunismului criminal în educaţia românească.

  • Mircea Cărtărescu: „Guvernul rușinii noastre nu ne uimește doar pe noi, ci o lume întreagă”

    „La Stampa” critică manualul unic pe care vrea să îl impună Guvernul. Editorii europeni îl avertizează pe premierul Tudose: „E o decizie devastatoare”. Articolul a fost distribuit pe Facebook de scriitorul Mircea Cărtărescu împreună cu următorul mesaj: „La Stampa dezvăluie nebunia românească a manualului unic. Guvernul rușinii noastre nu ne uimește doar pe noi, ci o lume întreagă.”
  • Matematicianul Liviu Ornea: „Cine crede că matematica și-a spus ultimul cuvânt cu Pitagora, poate ar trebui să mai treacă pe la școală”

    Însă Mihai Tudose a arătat deja că susține ideea manualului unic, ba mai mult vrea să publice cărțile școlare scoase de Editura Didactică și Pedagogică la Monitorul Oficial. „Mi se pare o nebunie ca, de exemplu, în fiecare an să rescrii manualul de istorie, de parcă Ştefan cel Mare în fiecare an mai face câte ceva, mai câştigă câte o luptă, mai pierde câte ceva, la matematică Pitagora se mai gândeşte şi rescriem manualul. Culmea e că nu e deloc un demers pentru educaţie, ci un bussines cu caiete suport, cu fiţuici suport, o nebunie completă”.

    Matematicianul și eseistul Liviu Ornea, a criticat, în cadrul unei dezbateri organizate în această săptămână, la care au participat editori și profesori, ideile lui Tudose. „Ideea manualului unic este stupidă. În plus este stupidă ideea ca un manual să se autoreproducă pentru că nu mai există Pitagora. Cine crede că matematica și-a spus ultimul cuvânt cu Pitagora, poate ar trebui să mai treacă pe la școală”, a declarat el.
  • Liviu Papadima, prorectorul al Universității din București, a atras atenția că o astfel de măsură are drept scop reintroducerea controlului ideologic asupra educației. „Aceasta nu este doar o problemă a editorilor si editurilor, ci o problemă a învățământului românesc, sunt foarte intrigat că aceste propuneri pe care le avansează actualul Guvern nu iau în calcul consecințele unei astfel de măsuri pentru școala românească. În opinia mea, existența manualului unic este justificată doar în trei situații: în vreme de război, pe timp de dictatură și în țările din lumea a treia, care nu au puterea financiară de a asigura existența manualelor alternative. Nu este cazul României anului 2017! Nu are sens să ne întoarcem la norma manualului unic, introdus în ’48 de comuniști, din dorința de a avea control ideologic asupra educației! Manualul unic are efectul pervers că, din instrument educațional, devine scop educațional. O nefericită reîntoarcere la manualul unic ar duce la o nefirească uniformizare a actului educațional”, a afirmat Papadima.
  • Gabriel Liiceanu: „N-ar fi rău ca, pe modelul propunerii de a trece la un manual unic, să hotărâm ca, în locul unei autostrăzi, să ne mulțumim cu o Românie traversată de un unic drum de țară”

    O serie de personalități din domeniul culturii și educației au criticat public, în termeni tranșanți, ideea manualului unic. Printre ei, și fondatorul Editurii Humanitas, Gabriel Liiceanu: „În loc să acuze felul în care propriul partid, de câte ori a ajuns la guvernare, a creat, prin miniștrii săi, un adevărat dezastru în organizarea licitațiilor de manuale și în evaluarea calității lor, Liviu Pop aruncă acum vina în ograda editurilor. În loc să vorbească de incompetența funcționarilor îmbătrâniți în rele de la Învățământ și a miniștrilor incapabili să-i strunească, el invocă „sarabanda” manualelor (și a editurilor, se subînțelege) din ultimii cinci ani.

    Când, în urmă cu ceva vreme, editura Humanitas a hotărât să iasă de pe piața manualelor, a făcut-o dezgustată de totalul neprofesionalism al organizatorului licitației (Ministerul Educației), de nerespectarea termenelor anunțate, de lipsa de transparență (concurenții nu știau cine anume le evaluează munca) și de favoritismul cinic.

    N-ar fi rău ca, pe modelul propunerii de a trece la un manual unic, să hotărâm ca, în locul unei autostrăzi pe care oricum nu suntem capabili s-o construim, să ne mulțumim cu o Românie traversată de un unic drum de țară. Și dat în „execuție”, după cum se vede, unei „firme de casă””.
  • Ioan Neacșu, profesor al​ Facultății de Psihologie și Științele Educației din cadrul ​Universității din București, a pledat pentru existența mai multor manuale și a propus soluții care ar putea fi luate în discuție pentru a rezolva disfuncționalitățile din acest moment: temperarea vitezei cu care se schimbă programa școlară, construirea unor metodologii de către edituri cu privire la editarea manualelor, constituirea unor grupuri de editare și o monitorizare și evaluare mai atente ale manualelor. Care, în opinia sa ar trebui să aibă o durată de viață mai lungă, de minimum opt ani, așa cum se întâmplă și în alte țări europene. (Sursa)

Citeste si articolele:

You can leave a response, or trackback from your own site.

Adauga un comentariu

*

Ro2.ro Free PageRank Checker