Piese si echipamente moto

sâmbătă, ianuarie 6, 2018 11:51
Posted in category Diverse

Se spune că eşti fericit numai dacă faptele tale sunt în concordanţă cu conştiinţa ta. Adică să nu faci ceva care, ulterior, te va conduce la remuşcări, la păreri de rău, la suferinţă sufletească. Plecând de aici, unii dintre noi vor fi, probabil, fericiţi să afle că există un loc unde se poate comanda casca moto, dar nu numai, în general piese şi echipamente moto. Nu vă mai spun că o să găsiţi cam tot ce mişcă în domeniul moto şi chiar mai mult. Pasionaţii ştiu foarte bine ce important este să descoperi exact ce cauţi. Şi uneori trebuie să cauţi, nu glumă.

Cum detaliile tehnice, chiar şi cele comerciale, sunt de foarte multe ori plictisitoare, poate n-ar fi rău să vedem cum au apărut motocicletele şi care ar fi tendinţele zilelor noastre. Ca orice produs creat de om, şi motocicleta are un început, iar acest început a fost ideea din mintea unui muritor, cel care nu s-a mulţumit cu ceea ce-i oferea societatea de atunci şi a forţat imposibilul. Iar acest imposibil, pentru acele vremuri, a devenit posibilul zilelor noastre. Să-i dăm drumul.

Aşadar, să ne întoarcem în timp, prin secolul al XIX-lea (1801 – 1900), atunci când bicicleta era deja prezentă, chiar dacă nu în forma de astăzi. Această verişoară a motocicletei (numită velociped pe atunci) a permis unor inventatori să-i ataşeze, prima dată, un motor cu aburi, care să-i scutească pe bicicliştii de atunci de efortul de a pedala. Primul care a avut ideea este un francez, Pierre Lallement, în 1863. Trei ani mai târziu acesta şi-a brevetat invenţia la US Patent Office. Următorul pas l-a făcut un american, Sylvester H. Roper, Roxbury, Massachusetts, cel care, în 1896, a ataşat velocipedului un motor cu aburi, motorul având un cazan cu cărbune între roţi. Tot pe atunci, în 1868, un alt francez, Louis-Guillaume Perreaux, solicita brevetul pentru un motor cu un singur cilindru cu aburi, ataşat velocipedului.

Alte încercări, tot din acea perioadă, aparţin americanului Copeland Lucius, din Phoenix, Arizona, cel care a creat un mic cazan cu abur, ce a permis fabricarea primei motociclete de succes, care avea, însă, trei roți. Un german, Gottlieb Daimler, a inventat primul motor cu gaze pentru motocicletă, în anul 1885. El s-a folosit de ceea ce inventase deja un compatriot de-al său, Nikolaus August Otto, în 1876, şi anume motorul în patru timpi cu ardere internă. Au urmat alte inovaţii şi îmbunătăţiri, iar,în 1903, eforturile combinate ale lui Harley și a prietenilor lui, Arthur și Walter Davidson, au condus la apariţia motocicletei Harley-Davidson. Tot în acea perioadă, în Franța, Germania, Anglia și America, apăreau modele de motocicletă tot mai performante.

În România, prima tentativă de a construi motociclete s-a produs imediat după al doilea război mondial. Inginerii de la IAR (Întreprinderea Aeronautică Română) au încercat fabricarea câtorva modele de motociclete, vreo 20, despre care astăzi ştim foarte puţin, modele trimise, se pare, în Rusia acelor vremuri. Următoarea tentativă, de a construi motociclete în România, este a celor de la Uzina ARO Câmpulung, aici producându-se 12 unităţi, ce erau, de fapt, copii după motocicleta britanică Norton. O altă încercare aparţine unui grup de ingineri deţinuţi politici ai regimului comunist, din penitenciarul Aiud, cei care, în 1954, realizează, în câteva exemplare, o motocicletă cu motorul construit de la zero, din piesele topite ale unui motor de avion american.

Prima motoretă, fabricată în serie, produsă în România, a fost cea numită Carpaţi. Aceasta era o copie a motoretelor germane Simson SR2. Motoretele Carpaţi au fost produse între anii 1959 şi 1964, în acea perioadă fiind realizate aproximativ 5000 de exemplare. Dar motoreta naţională a României, dacă îi putem spune aşa, de până acum, este Mobra. Aceata a fost produsă între anii 1971 şi 1994, la Zărneşti, numele provenind de la Motociclete Braşov. Primele modele realizate, Mobra 50, erau o combinaţie între modelele de motociclete Zundapp şi Honda, rezultatul fiind, însă, o motoretă unică, fabricată doar în România. Există, se pare, intenţia de a repune pe picioare acest brand, Mobra, şi de a produce în România motociclete la standardele zilelor noastre. Sunt iniţiative în acest sens, aşa încât, în România, se vor construi şi motociclete, pe lângă maşini şi biciclete.

Este frumoasă şi interesantă istoria apariţiei motocicletei, dar să revenim în prezent. Pentru alte informaţii legate de piese şi echipamente moto, vizitaţi şi pagina de Facebook FM Racing Romania.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Adauga un comentariu