A 11-a poruncă ortodoxă: Să-ţi rupi în bătaie aproapele!
vineri, ianuarie 7, 2022 19:09Unii dintre cei mai evlavioşi creştini au fost mafioţii. Ăştia, după ce rupeau în bătaie câte un nenorocit care a furat de la ei, făceau donaţii către biserică, mergeau cu familia la slujbe religioase, erau văzuţi în comunitate, de către cei mai puţin informaţi, drept atleţi ai lui Hristos, nu altceva.
Revenind la vremurile noastre şi la teritoriul nostru naţional, unul ca Şpagoveanu (Teodosie Snagoveanu), căruia îi ies tâmpeniile pe gură odată cu aerul respirat, este prezentat non-stop la tembelizor ca atlet al lui Hristos, apărătorul ortodoxiei şi al neamului românesc manelizat şi ţiganizat. Ce contează că acest Şpagoveanu este un puşcăriaş (a fost condamnat cu suspendare), este un hoţ (a furat din banii europeni destinaţi agriculturii), este un demolator de vestigii istorice – a intrat cu buldozerul în locuri sacre ale istoriei dobrogene pentru a pune temelia unui hotel, proprietate personală, din banii fraierilor care pun botul la minciunile şi tâmpeniile lui Şpagoveanu -, este un corupt, un şpăgar ce a luat şpăgi cu nemiluita, este un homosexual şi pedofil – a făcut sex cu băieţi de 15, 16, 17 ani, elevi la licee teologice etc. Încă nu a rupt în bătaie pe nimeni, da’ nu-i timpul pierdut.
Cum aplicau ierarhii ortodocşi, mână-n mână cu jandarmeria statului laic (hăăăă, hăăăă, hăăăă) român, a 11-a poruncă ortodoxă – Să-ţi rupi în bătaie aproapele! –, în 2004, vedem dintr-un material apărut în presa vremii.
Episcopul nu scuză mijloacele de intimidare
Pe 15 august 2004, la mănăstirea Vladimireşti, a fost sărbătorită Adormirea Maicii Domnului. Neavând somn acasă, episcopul Casian Gălăţeanul (episcopul din 2004 – n.m.) a venit şi el la Vladimireşti. Fiind o faţă bisericească prevăzătoare, episcopul a venit la Vladimireşti nu singur, ci însoţit de un pieptene credincios.
Pe toată durata liturghiei, episcopul Casian şi-a aranjat coafura personală din cap, îndignându-i pe credincioşii care, ceva mai fraieri, îşi lăsaseră pieptenii acasă.
Pe acordurile imnului care se numeşte Heruvic, în clipa când s-a ieşit cu sfintele daruri, sfintele păruri ale lui Casian erau frumos aranjate, de parcă episcopul ar fi jucat, pe toată durata slujbei, în reclama la Head & Shoulders.
Apoi s-a întâmplat că preoţii lui Casian au pus limbă de la limbă şi i-au făcut Gălăţeanului o dedicaţie muzicală – melodia Heruvic -, cu mesajul: “Pentru prealuminatul nostru stăpân episcop”.
În acele momente, doi cetăţeni – maica Veronica Crihană şi credinciosul Nicolae Tudor – au strigat: “Hristoase, Dumnezeule, Casian nu este vrednic să fie pomenit în Împărăţia Tatălui Nostru!”. Vă închipuiţi, probabil, ce a urmat.
Sfintele Daruri s-au transformat subit în sfintele paruri, celor doi strigători li s-au pus câţiva pumni în gură, li s-au astupat ochii şi urechile, li s-au răsucit mâinile la spate, au fost bătuţi şi târâţi în curtea mănăstirii, urcaţi într-o maşină şi duşi la poliţie.
Aici, poliţiştii au pus mâna pe telefon şi l-au întrebat personal pe episcop (ca într-un “adevărat” stat laic – n.m.) ce amendă să primească cei doi: “Câte zece milioane de lei (vechi – n.m.) pentru fiecare”, a spus episcopul, în timp ce îşi continua, tacticos, pieptănatul. (“Academia Caţavencu”, nr. 665/2004)
Citeste si articolele: