8 principii de afaceri ale „regelui cocainei”, Pablo Escobar
duminică, februarie 23, 2025 22:07La apogeul său, Pablo Escobar avea o avere de 140 de miliarde de dolari.
Avea vânzări săptămânale de cocaină de 420 de milioane de dolari.
Avea în proprietate un conac de 63 de milioane de dolari.
Şi-a construit propria închisoare de lux.
S-a oferit chiar să plătească datoria de 10 miliarde de dolari a Columbiei.
Iată 8 principii de afaceri pe care le-a folosit (aplicabile legal astăzi), care l-au făcut să aibă succes în traficul de droguri.
1. A fost adeptul schimbării
Escobar a început cu contrabanda cu tutun și iarbă, dar a trecut rapid la cocaină. De ce? Pentru profituri mai mari. Dacă vrei să ai succes, nu trebuie să-ţi fie frică de schimbare. Nu rata oportunitățile atunci când apar.
2. A cunoscut bine piaţa de desfacere
Escobar a identificat Statele Unite ca fiind o piață mai profitabilă pentru cocaină, decât alte ţări, inclusiv ţara sa natală. În SUA, a produs de 30 de ori mai mulţi bani decât în Columbia. Într-o afacere, este important să alegi piaţa cea mai profitabilă.
3. A stăpânit lanţul de aprovizionare
Escobar a deținut totul: avioane, trasee, aeroporturi. Toate pentru a asigura o funcționare bună a traficului de droguri. Controlul este cheia pentru maximizarea profiturilor și minimizarea riscurilor.
4. A pus calitatea pe primul loc
Escobar era de calitatea de produsului său. Cocaina lui era atât de bună încât s-a vândut singură. Oamenii erau dispuși să-i plătească mai mult lui Escobar pentru că produsul său nu avea rival.
5. A construit o reţea de influenţă puternică
De la angajați loiali la politicieni, rețeaua lui Escobar a fost cel mai mare atu al lui. Ai nevoie de oameni potriviți în locurile potrivite. Așa că investește în relații loiale. Ele sunt cheia pentru extinderea oricărei afaceri.
6. Nu s-a limitat la reţelele locale
Escobar nu s-a limitat la Columbia sau SUA. S-a extins pe tot globul, creând rute de distribuție pe toate continentele. Într-o afacere, limitările sunt dăunătoare dezvoltării afacerii şi profitului.
7. Şi-a urmărit cu tenacitate obiectivele
Escobar s-a confruntat cu presiuni imense din partea guvernelor și a rivalilor, dar nu a renunțat niciodată la obiectivele sale. Întotdeauna a găsit o cale de ieșire. Presiunea este omniprezentă în afaceri. Obișnuiește-te și învață cum să rămâi rațional.
8. A investit în reputaţia socială
Pablo Escobar știa că o reputație socială puternică i-ar fi de folos. Așa că și-a folosit banii pentru acţiuni filantropice. Și de aceea toată lumea, cu excepția dușmanilor săi, l-a iubit.
Informaţii preluate de la Waylan Walker (contul de X).
https://x.com/_WeylanWalker/status/1890456001276469294
Citeşte şi articolele:
- Cum a pus PSD = ciuma roşie = mafia Poliţia în slujba infractorilor
- Corupţia poliţiştilor naşte mafioţi; şi o ţară bananieră controlată de mafie
- Frăţia interlopilor cu poliţiştii a transformat sudul României în Fanarul Europei
- Polițiștii, partenerii infractorilor din România
- Care-i deosebirea dintre poliţiştii români de astăzi şi cei corupţi de narcotraficantul Pablo Escobar
