8 principii de afaceri ale „regelui cocainei”, Pablo Escobar

duminică, februarie 23, 2025 22:07
Posted in category Istorie

Pablo EscobarLa apogeul său, Pablo Escobar avea o avere de 140 de miliarde de dolari.

Avea vânzări săptămânale de cocaină de 420 de milioane de dolari.

Avea în proprietate un conac de 63 de milioane de dolari.

Şi-a construit propria închisoare de lux.

S-a oferit chiar să plătească datoria de 10 miliarde de dolari a Columbiei.

Iată 8 principii de afaceri pe care le-a folosit (aplicabile legal astăzi), care l-au făcut să aibă succes în traficul de droguri.

1. A fost adeptul schimbării

Escobar a început cu contrabanda cu tutun și iarbă, dar a trecut rapid la cocaină. De ce? Pentru profituri mai mari. Dacă vrei să ai succes, nu trebuie să-ţi fie frică de schimbare. Nu rata oportunitățile atunci când apar.

2. A cunoscut bine piaţa de desfacere

Escobar a identificat Statele Unite ca fiind o piață mai profitabilă pentru cocaină, decât alte ţări, inclusiv ţara sa natală. În SUA, a produs de 30 de ori mai mulţi bani decât în Columbia. Într-o afacere, este important să alegi piaţa cea mai profitabilă.

3. A stăpânit lanţul de aprovizionare

Escobar a deținut totul: avioane, trasee, aeroporturi. Toate pentru a asigura o funcționare bună a traficului de droguri. Controlul este cheia pentru maximizarea profiturilor și minimizarea riscurilor.

4. A pus calitatea pe primul loc

Escobar era de calitatea de produsului său. Cocaina lui era atât de bună încât s-a vândut singură. Oamenii erau dispuși să-i plătească mai mult lui Escobar pentru că produsul său nu avea rival.

5. A construit o reţea de influenţă puternică

De la angajați loiali la politicieni, rețeaua lui Escobar a fost cel mai mare atu al lui. Ai nevoie de oameni potriviți în locurile potrivite. Așa că investește în relații loiale. Ele sunt cheia pentru extinderea oricărei afaceri.

6. Nu s-a limitat la reţelele locale

Escobar nu s-a limitat la Columbia sau SUA. S-a extins pe tot globul, creând rute de distribuție pe toate continentele. Într-o afacere, limitările sunt dăunătoare dezvoltării afacerii şi profitului.

7. Şi-a urmărit cu tenacitate obiectivele

Escobar s-a confruntat cu presiuni imense din partea guvernelor și a rivalilor, dar nu a renunțat niciodată la obiectivele sale. Întotdeauna a găsit o cale de ieșire. Presiunea este omniprezentă în afaceri. Obișnuiește-te și învață cum să rămâi rațional.

8. A investit în reputaţia socială

Pablo Escobar știa că o reputație socială puternică i-ar fi de folos. Așa că și-a folosit banii pentru acţiuni filantropice. Și de aceea toată lumea, cu excepția dușmanilor săi, l-a iubit.

Informaţii preluate de la Waylan Walker (contul de X).
https://x.com/_WeylanWalker/status/1890456001276469294

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu