A şaptea dimensiune pe Facebook (DCCCLXIV)
sâmbătă, februarie 22, 2025 8:22Călin Georgescu este un imitator, o trompetă a unor forțe care exploatează vechea mitologie a Străinului, dușmanul de moarte al tuturor dictaturilor vechi și noi, pentru a-și mobiliza adepții în acțiuni închipuite de ”auto-apărare”. Asemănările dintre acțiunea din zilele noastre și boicotul declanșat de naziști în 1933 împotriva magazinelor evreiești este izbitoare. Istoria se repetă aproape la virgulă, după cum a observat istoricul Mihai Demetriade într-o postare pe Facebook.
„În 4 aprilie 1933, la ora zece dimineața, în Germania s-a introdus, la ordinul partidului național-socialist german, boicotul tuturor magazinelor evreiești. Cei care îndrăzneau să le calce pragul, erau legitimați de activiștii partidului nazist. Eventualii cumpărători erau întâmpinați de „gărzile de boicot” ale partidului. În Berlin erau plasate mari pancarte: „Germani apărati-vă, nu cumpărați de la evrei!” Totul era numit de naziști o „mișcare de apărare” a identității germane și a producătorilor ei. Operatorii cinematografici, în mașini, fotografiau și filmau aspectul străzilor. Era liniște. În sfârșit, liniște. În România legionară, în 1937, sloganul era același: „Pentru România românilor, ocoliți magazinele jidănești!”, notează istoricul Mihai Demetriade pe Facebook. (Dan Tăpălagă)
g4media.ro
„Adevărații inamici ai României nu sunt cei care investesc în educație, știință și drepturile civile, ci cei care propagă ura. Demonizarea lui Soros, în cel mai abject mod antisemit, nu este altceva decât o perdea de fum menită să ascundă lipsa competeței politice a extremiștilor. Nu au soluții, ci doar petarde! Iar dacă a fi „sorosist” înseamnă să faci cu resurse private ceea ce statul refuză să facă cu bani publici, atunci ar trebui să fim cu toții „sorosiști”.
Propagarea unor liste publice cu indezirabili (soroșiști) nu este o tactică nouă în România, ci amintesc de vremurile în care antisemitismul, ura socială, romofobia și antieuropenismul au dominat spațiul nostru. Asta s-a întâmplat și în timpul Holocaustului și în comunismul românesc. Vremuri aparent apuse, într-un context global favorabil, sunt renăscute.
George Soros este un filantrop evreo-american care și-a folosit averea pentru a sprijini democrația, educația și drepturile minorităților. Un astfel de personaj este ideal pentru a fi transformat în „dușmanul perfect” de către politicienii care nu vor să-și asume propriile eșecuri. Propaganda extremistă evită să menționeze că Soros a investit milioane de dolari în educația românească. Numai în cazul romilor, fundațiile sale au sprijinit peste 12.000 de bursieri în universități din țară și străinătate. A contribuit la dezvoltarea unei societăți civile active și la formarea unor lideri care, astăzi, lucrează în domenii esențiale pentru progresul României.
Pentru politicienii extremiști, sprijinirea educației romilor și a altor grupuri marginalizate reprezintă o amenințare directă. De ce? Pentru că o populație educată este mai greu de manipulat. Un rom sărac, fără școală, este ușor de transformat într-o masă de manevră pentru politicienii care promit „ordine și disciplină” fără a rezolva nimic concret.” (Ciprian Necula – activist rom, membru fondator al Platformei Aresel, doctor în sociologie și profesor asociat SNSPA)
Citeşte şi articolele:
