Povestea porcului (VII)
duminică, mai 22, 2022 8:18Şi dacă tot v-am spus de acel Aro albastru care făcea oficiile de ladă frigorifică pentru peşcheşul poetului (Adrian Păunescu – n.m.) din vremea Cârmaciului (dictatorul comunist Nicolae Ceauşescu – n.m.), haideţi să vedem împreună o istorie mai recentă, de prin 2000, 2000 şi ceva, când atelajul fusese înlocuit cu un autoturism asiatic de teren.
Porcul îşi schimbă maşina, dar năravul ba. Adrian Păunescu a efectuat o vizită de lucru tovărăşească la Podari, lângă Craiova, fiind însoţit de discipolii din cenaclul „Totuşi iubirea”. Cunoscând râtualul, primarul l-a postat pe bard în capul troacei, la o mână de furaj, iar în timp ce oaspetele consuma, staff-ul băştinaş îndesa ploconul, până la plafon, în jeep-ul cu LLL pe numărul de înmatriculare – „Lumină, Luptă, Libertate”.
În acelaşi timp, văzând că bârcanul s-a cherchelit printre felurile de mâncare, folkiştii de serviciu, în frunte cu guristul Andrei Păunescu, au organizat propria chindie de lucru, cu foc de tabără, zăngănit de chitară şi muzică patriotică. Şi cum iubirea de ţară şi conducător trece prin stomac, cheflii din eşalonul secund au dat iama, pe blat, în proviziile din autoturism. Portbagajul s-a uşurat rapid până la jumătate. Ca să nu-i lase poetului, practic, doar nişte resturi, au ales soluţia extremă: au aruncat la gunoi jumătatea scăpată nevătămată din plocon.
Aşa se face că senatorul (PSD = ciuma roşie, cum altfel – n.m.) a plecat cu portbagajul gol, echivalentul unei zile în teritoriu pierdute degeaba, iar primarul a trăit ani de zile întrebându-se unde este bunăvoinţa promisă de poet în contul darului. Asta e: n-avea de unde să ştie că şoriciul nu sare departe de porc. („Academia Caţavencu”, nr. 667/2004)
Citeste si articolele: