Rubrici cretine și cititori pe măsură (III)

joi, ianuarie 31, 2013 14:14
Posted in category Mass-media

CancanDe ce paparazzi? Pentru că oamenii sunt leneși. Cel mai mult vor să citească fotografii. Cuvintele provoacă confuzie cu consoanele și silabele lor, pe când fotografiile sunt colorate și ocupă mult spațiu. Pe deasupra sunt mai ușor de făcut, pentru că nu țin de inspirație. Cât am scris textul ăsta aș fi putut să mă duc în bucătărie, să fac o fotografie și să o pun mare aici, cu titlul “Ce-ți mai place să te plimbi printre cojile de semințe, gândac de bucătărie!”.

Există trei metode destul de simple de a face o asemenea rubrică. Prima te costă demnitatea, a doua ceva bani și a treia garantează că o să ai același articol ca alte trei ziare. Să le luăm în ordine. La prima scoți agenda și începi să suni vedete de categoria B ca să le propui să le surprinzi neașteptat în niște fotografii. Majoritatea or să vrea, că publicitatea nu strică. Evident, nu o să vrea nimeni să fie surprins făcând ceva urât, gen scopindu-se în nas, dar foarte mulți or să se lase surprinși hrănind orfani, purtând o rochie care le stă bine sau plimbându-se cu o mașină scumpă. Dacă ai noroc, poți convinge chiar și un designer homosexual, în faza de negare, să se sărute cu o femeie și să-l fotografiezi ca să vadă lumea cât de hetero e. Aici intervine demnitatea aia de care pomeneam mai devreme. Pe unii dintre noi nu prea îi lasă să pupe în cur vedete și să le facă publicitate falsă, doar de dragul rating-ului. Nu pe mine, dar am auzit că sunt unii. Așa că, dacă aveți probleme morale, puteți realmente angaja un fotograf care să urmărească oameni și să-I fotografieze.

E foarte scump unul bun. Dar unul prost, preferabil student la Jurnalism și prost, poate face asta pentru un pachet de țigări. Evident, e improbabil să fotografieze ceva interesant. Dar asta se corectează din text. O fotografiază pe Andreea Marin în parc și tu, ca redactor, începi cu supozițiile. De ce se plimbă prin parc? Are probleme cu sănătatea? Sau nu cumva, din cauză că e zgârcită și nu vrea să dea bani să se ducă la un film, se plimbă gratis? Oare voia să se întâlnească cu un amant și acesta nu a venit? Dacă ar tăia-o o pișare cruntă în parc, s-ar pișa la copac? Voi, cititorii, ce credeți?

A treia variantă e cea mai simplă și practicată de toate ziarele din țară. Se iau la puricat conturile de Facebook ale vedetelor și, cum a pus unul o poză nouă, țup cu ea în ziar și 200 de caractere de compunere despre ce vezi tu în poză. Evident, articolul scris de tine în felul ăsta va avea niște frați gemeni și în Click!, și în Libertatea, și în Can-can, că așa se face jurnalismul în ultimul timp. Cel dedicat proștilor care o freacă în România, dar vor să trăiască bine. (Academia Cațavencu)

Citeste si articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

One Response to “Rubrici cretine și cititori pe măsură (III)”

  1. ActiveWatch: Antena 3 își dezinformează cu bună știință publicul | A șaptea dimensiune says:

    octombrie 26th, 2016 at 20:38

    […] Rubrici cretine și cititori pe măsură (III) […]

Adauga un comentariu