Din nou despre optimizare SEO

joi, august 1, 2019 9:51
Posted in category Diverse

Google, SEOAtunci când vorbim despre optimizarea SEO a unui site, abordăm un subiect extrem de vast, în care există câteva certitudini şi extrem de multe necunoscute, cel puţin pentru cei care nu sunt specialişti în domeniu.

În acest material, nu o să ridicăm nivelul limbajului informatic, deoarece publicul este format, probabil, din oameni obişnuiţi, majoritatea dintre ei. Aşa încât, s-o luăm cu începutul. Un site este o colecţie de pagini web, ca un fel de pagini de carte, cu deosebirea că o pagină web nu are o lungime fixă, ci variabilă, în funcţie de cât de încărcată este respectiva pagină, pe care pot apărea comentarii, reclame etc.

Pentru a avea acces la un site, avem nevoie de o conexiune la Internet. Ce este Internetul? Internetul este o reţea ce cuprinde sute de milioane de calculatoare, conectate între ele prin protocoale de reţea, fiecare dispozitiv conectat în această reţea globală fiind identificat printr-un număr unic numit IP (Internet Protocol). Aşa că, aveţi grijă ce faceţi pe net, puteţi fi descoperiţi, chiar dacă vă ascundeţi în spatele – sau în faţa, dacă preferaţi – unui computer.

Ce putem face în reţeaua globală numită Internet? Putem face multe lucruri. De exemplu: putem vizita site-uri, datorită apariţiei World Wide Web (celebrul www), putem folosi e-mail-ul, chat-ul, asculta radio pe net, viziona emisiuni TV, putem participa la grupuri de discuţii şi sondaje de opinie, putem comanda produse online folosind comerţul electronic (e-commerce), putem face plăţi bancare, prin Internet Banking, putem socializa folosind reţelele de socializare, cum ar fi Facebook-ul etc.

Dintre toate cele amintite mai sus, cel mai folosit şi poate cel mai important serviciu al Internetului este World Wide Web-ul. Acesta poate fi considerat baza de date a reţelei Internet, ce cuprinde miliarde de pagini web, programe şi alte fişiere, toate aflându-se pe servere web răspândite în toată lumea şi interconectate între ele. În acest fel, Internetul a devenit principalul mijloc de documentare, datorită uşurinţei şi rapidităţii cu care putem avea acces la informaţii.

Ce folosim pentru a avea acces la informaţiile oferite prin intermediul Internetului? Folosim un program numit browser (navigator), cel care permite vizualizarea conţinutului unei pagini web (folosind protocolul de reţea http, dar să nu intrăm prea tare în amănunte ştiinţifice). În 2019, cel mai utilizat browser în România, şi în toată lumea, este Google Chrome. Evident, există şi alte variante precum Mozilla Firefox, Internet Explorer, Safari etc.

Browser-ul ne oferă doar accesul la pagini web, nu şi căutarea unor anumite pagini web, în funcţie de informaţiile pe care dorim să le accesăm. Pentru a căuta ceva în reţeaua Internet, există motoare de căutare. Cum peste 80% dintre cei conectaţi la Internet folosesc motorul de căutare Google, deja căutarea pe Internet a devenit sinonimă cu a căuta pe Google.

Motorul de căutare Google ordonează rezultatele căutărilor după anumite criterii. Este clar că cei care au site-uri, sau se ocupă de ele, îşi doresc o poziţie cât mai sus, de preferinţă primele poziţii, în rezultatul căutărilor Google. Dar, pentru a ajunge acolo, avem nevoie de o agentie SEO sau servicii SEO. Asta dacă dorim să fim la zi în ceea ce priveşte domeniul optimizare SEO. Bun, ar mai fi varianta să studiem singuri despre acest subiect, dacă avem timp şi putere de studiu, deoarece locuri online despre optimizare SEO există din belşug.

Şi dacă tot vorbim despre SEO şi optimizare site, începând cu 2010 cei de la Google au hotărât că viteza de încărcare a unui site şi a unei pagini web să fie un factor important în afişarea rezultatelor căutărilor. Aşa încât, a aglomera o pagină web cu tot soiul de reclame şi imagini nu este deloc o idee bună, dacă această încărcare scade viteza de încărcare a paginii web.

Cu alte cuvinte, adaptând un proverb mai veci, putem afirma următorul lucru, atunci când vorbim despre SEO: spune cât de optimizat SEO este site-ul tău, ca să-ţi spun cât de bine stai în clasamentul motoarelor de căutare (Google).

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu