PSVR 2: un nou standard pentru Realitatea Virtuală – Virtual Reality (VR)

duminică, februarie 19, 2023 8:55
Posted in category IT

PSVR 2

PSVR 2 oferă acces la VR de ultimă generație fără niciun fel de restricţii.

În ciuda prețului său ridicat, PSVR 2 este o modalitate excelentă de a obține acces la VR de ultimă generație fără a fi nevoie să cumpărați un gaming PC. În spatele configurației sale simple, se află un virtual reality system foarte impresionant.

Plusuri: controale excelente, afişaj superb, experienţă VR excelentă, acces la VR de ultimă generație fără un gaming PC.
Minusuri: costă mai mult decât un PS5, curelele de control sunt incomode.

Fișa de specificații a lui PSVR 2 este un amestec de invidiat al caracteristicilor de top văzute în unele dintre cele mai bune căști VR, combinate cu tehnologia audio Sony, toate legate de o consolă de jocuri puternică a PS5, cu un ecosistem puternic pentru dezvoltatori.

Acest lucru nu înseamnă doar că PSVR 2 oferă una dintre cele mai bune experiențe VR în acest moment, dar are multe promisiuni pentru viitor.

Ceea ce ar putea părea o continuare simplă a PSVR-ului original din 2016 este mai degrabă un sistem nou-nouț, deoarece PSVR 2 se simte într-adevăr ca o schimbare importantă pentru realitatea virtuală.

Prețul PSVR 2 și data lansării

Lansarea este pe 22 februarie 2023, dar puteți deja precomanda PSVR 2. Haideţi să vedem pe ce dăm banii.

Asta pentru că PSVR 2 are un preț de lansare de 549,99 USD / 529,99 GBP / 599,99 EUR / 879 USD. Deci, va trebui să plătiți mai mult decât costul unui PS5 standard pentru a obține un dispozitiv care are nevoie de un PS5 pentru a rula. Dacă renunți la această idee, atunci înțeleg perfect; la urma urmei, puteți obține Meta Quest 2 cu sistemul său VR all-in-one pentru 399 USD / 399 GBP / 629 USD.

Dar prețul PSVR 2 are nevoie de anumite explicaţii. Pentru început, acesta nu este un set de căști care rulează pe tehnologie mobilă, ci un sistem de ultimă generaţie, menit să profite de puterea pentru care ai avea nevoie cu adevărat de un PC de gaming de 1.000 USD plus. Și cu specificațiile sale (mai multe despre asta mai târziu), PSVR 2 rivaliează cu căști VR mult mai scumpe, cum ar fi Vive Cosmos Elite.

Pentru un cost total de aproximativ 1.050 USD primești o configurație VR de vârf pe o consolă de jocuri destul de avansată.

Deloc surprinzător, PSVR 2 este o evoluție a designului PSVR. Acesta păstrează singura bandă de plastic a predecesorului său cu câteva modificări, cum ar fi integrarea butonului de eliberare a benzii și roata de strângere de pe spatele benzii.

Căștile analogice cu fir, care vin la pachet cu PSVR 2, se conectează în partea din spate a benzii căștilor. Cablul care conectează PSVR 2 la PS5 prin USB-C este conectat în partea stângă a benzii pentru cap. Cablul este relativ subțire în comparație cu cele de pe alte căști VR și am constatat că rareori îmi împiedică sau îmi distrage atenția. Dar pentru ușurința depozitării, aș fi preferat un cablu detașabil; în cele din urmă, ar fi grozav dacă PSVR 2 ar fi wireless, dar tehnologia pentru jocuri VR nu s-a dezvoltat încă suficient.

În interiorul benzii pentru cap, există o amortizare cauciucată pentru partea din spate a capului și a frunții purtătorului. Un cauciuc ușor mai moale și mai flexibil este folosit pentru scutul de lumină care înconjoară ochii purtătorului. Aici devine evidentă prima mare diferență între PSVR 2 și PSVR: căștile mai noi nu lasă lumină exterioară în comparație cu predecesorul său, la care am găsit suficientă lumină naturală pentru a distrage oarecum atenția. Acest lucru face imediat PSVR 2 mai captivant decât PSVR.

Trecând la „sfera de aplicare” a PSVR 2, în partea de sus veți găsi un buton pentru a regla cât de aproape este de cap și un cadran rotativ pentru a regla lentilele astfel încât acestea să fie centrate pe ochi. În partea de jos, există trei butoane: unul pentru alimentare, unul pentru accesarea setărilor și un buton de funcție care poate declanșa modul transparent, astfel încât să puteți vedea împrejurimile din lumea reală, deși în alb-negru.

Pe partea din față a lunetei, există patru camere folosite pentru a urmări setul cu cască și a scana împrejurimile. Au dispărut luminile PSVR, folosite pentru sincronizarea cu o cameră externă, precum și cu panoul său negru – în schimb, PSVR 2 are o placă frontală albă curată. În general, setul cu cască arată destul de bine și este în concordanță cu estetica în două tonuri a PS5.

Există, de asemenea, un set cu cască confortabil și nu prea greu (cântărește aproximativ 560 g fără cabluri. Și în timp ce ecranul de cauciuc pentru ochi nu îmi înfășoară exact fața în cele mai moi materiale, l-am găsit suficient de confortabil pentru a fi purtat mai mult de o oră. Desigur, fața mi s-a încălzit și am putut simți vârful scutului apăsându-mi pe frunte, dar o ajustare rapidă a ușurat acest lucru.

În funcție de cât de bine te descurci cu căștile VR, scufundarea în realitatea virtuală va varia când vine vorba de cât timp poți purta PSVR 2. Dar am găsit că este una dintre căștile VR mai confortabile pe care le-am încercat și am fost destul de fericit să le am pe cap pentru o perioadă lungă de timp. Calitatea construcției este, de asemenea, solidă, cu materiale plastice netede și butoane tactile, în conformitate cu standardul pe care îl așteptăm de la Sony.

Controlerele Sense ale PSVR 2 ar putea fi rezumate ca o încrucișare între controlerul DualSense și controlerele Quest 2. Au o formă similară, dar mai mare, cu un mâner asemănător unui pistol care se extinde într-un inel pentru urmărirea mișcării. Diferența aici este că pe PSVR 2 inelul se află mai în spate, aproape în jurul încheieturii, adică nu sunt la capetele controlerului, ca cele ale Quest 2.

Combinate cu aspectul în două tonuri, controlerele Sense au o estetică SF îngrijită. Cred că sunt destul de atractive, deși uneori aș avea nevoie de o fracțiune de secundă pentru a-mi da seama ce controler este pentru ce mână.

În partea de sus a fiecărui controler, există un stick pe care se poate face clic, un buton PlayStation, un buton mic pentru a reorienta vederea înainte a setului cu cască și o pereche de butoane: cerc și X pentru controlerul din dreapta și pătrat și triunghi pentru stânga . Sarcinile L1 și R1 sunt gestionate de un buton din mânerele controlerelor și stau aproape sub degetul mijlociu. Și L2 și R2 vin sub formă de declanșatoare cu aceeași tehnologie adaptivă ca și controlerul DualSense.

Calitatea construcției este perfectă, cu butoanele care oferă click tactil – deși ambele sunt puțin mai mici decât cele de pe controlerul standard – și se simt cu mult superioare părților echivalente ale lui Quest.

Singura reclamație minoră: curelele de încheietură nu se pun foarte uşor, având în vedere plasarea inelului pe controlere. Dar pot fi eliminate dacă se dovedesc a fi iritante.

Mi s-a părut că urmărirea mișcării de pe controlere este excelentă, PSVR 2 fiind capabil să detecteze și unele dintre mișcările degetelor mele, cum ar fi atunci când aveam mâna deschisă. Dar adevărata vedetă a spectacolului este hapticul.

La fel ca în cazul controlerului DualSense, tactila avansată este folosită pentru a transmite mai bine senzația, de exemplu, de tensiune pe o coardă trasă virtual, făcând acțiunea din jocuri să se simtă mai dinamică, mai realistă și, prin urmare, mai captivantă; veți auzi mult mai multe despre lumea aceea care va veni. Haptica nu este nimic nou, dar, la fel ca în cazul DualSense, simt că Sony a ridicat ștacheta aici, adăugând o dimensiune suplimentară experienței VR în comparație cu alte sisteme.

Și, în general, controlerele PSVR 2 sunt mult mai capabile decât controlerele PlayStation Move, asemănătoare unei baghete, cu care a fost dotat PSVR.

Deși nu este un controler, PSVR 2 acceptă urmărirea ochilor ca parte a schemei de control. Sony spune că o astfel de caracteristică le va permite jucătorilor să conştientizeze mai bine reacțiile și emoțiile în jocuri, dar deoarece aceasta este pre-lansare, nu am putut să încerc asta. Totuși, tehnologia este destul de inteligentă, permițându-mi să navighez printre meniuri dintr-o privire. Această urmărire este folosită și în unele jocuri, pentru a ajuta NPC-urile să mențină contactul vizual cu jucătorul; se simte ca o caracteristică de nouă generație care ar putea deschide tot felul de interacțiuni virtuale în jocurile viitoare.

La fel ca PSVR, PSVR 2 are un afișaj OLED. Dar, spre deosebire de predecesorul său, care s-a descurcat cu o rezoluție generală de 1080p, afișajul PSVR 2 atinge 4K oferind 2000 x 2040 per ochi. Aceasta este o actualizare uriașă, totul pare mai clar pe PSVR 2. Ca urmare, consider că potențialul de oboseală a ochilor și dureri de cap este redus substanțial.

PSVR 2 are, de asemenea, un afișaj cu rată de reîmprospătare de la 90Hz la 120Hz, la fel ca predecesorul său. Ca atare, setul cu cască poate suporta rate de cadre care sunt suficient de mari pentru a atenua răul de mișcare experimentat cu unele căști VR. Cum nu am greață legată de VR cu ușurință, aceasta nu este o afacere uriașă pentru mine, dar afișajul PSVR 2 se simte neted și receptiv, fără distorsiuni care să-mi atenția de la lumea virtuală în care eram.

Un câmp vizual de 110 de grade (FOV) se bazează pe 100 de grade ale PSVR, deși un FOV de peste 100 de grade este perfect acceptabil. Ecranul PSVR 2 mi-a umplut viziunea și rareori am avut senzația că mă uitam la un ecran cu niște ochelari, mai degrabă zburam într-o lume virtuală.

A trecut ceva timp de când am folosit un PSVR, dar simt că OLED-ul PSVR 2 este mai bun la manipularea culorilor, ceea ce ajută la completarea clarității sale. Și ecranul OLED bate panourile LCD ale altor căști VR pe care le-am folosit.

Configurare PSVR 2

Configurarea PSVR 2 este în mare parte banală. A dispărut cutia complicată a PSVR-ului și, în schimb, căștile de a doua generație se conectează la portul USB-C din partea din față a PS5. Pentru a împerechea controlerele, trebuie să le conectați la portul USB-A de pe PS5 folosind cablul USB-C la Type-A inclus în cutia PSVR 2; pur și simplu apăsați butonul PlayStation de pe controlerul conectat și în câteva secunde este asociat cu PS5.

Urmând câteva instrucțiuni rapide de pe afișajul la care este atașat PS5, vi se va solicita să vă scanați camera pentru niveluri de luminozitate – PSVR 2 nu-i place prea multă lumină, iar după aceea vi se va solicita să porniți setul cu cască și urmați instrucțiunile de pe ecran. Acest lucru va face să ajustați luneta și poziția lentilei, astfel încât totul să fie aproape în fața dvs. și afișajul să fie focalizat – trebuia să fac câteva ajustări din cauza ochilor mei agitați și a dorinței de a obține o potrivire confortabilă, dar totul a fost foarte ușor.

Odată pornit, PSVR 2 vă va scana camera pentru a determina spațiul în care va trebui să vă mutați, chiar dacă intenționați să utilizați căștile atunci când sunteți așezat. Este oferită VR la scară de cameră, dar veți avea nevoie de un spațiu liber de 2 metri pe 2 metri, ceea ce pentru cineva ca mine care locuiește într-un apartament mic în estul Londrei nu este chiar viabil.

Dar am reușit să amenajez un spațiu mic îngrijit pentru a folosi PSVR 2 în picioare datorită scanării camerei mele pentru a-mi face o idee despre spațiul utilizabil. Această zonă poate fi apoi editată rapid și ușor folosind controlerele, dacă credeți că veți risca să vă împiedicați de o masă sau să intrați cu capul înainte într-un raft cu cărți. Dacă ideea unor astfel de coliziuni vă face să vă simțiți îngrijorați, nu vă faceți griji, deoarece setul cu cască avertizează purtătorii când ajung la marginea unei zone VR desemnate; dacă te îndepărtezi prea mult, căștile te vor trage înapoi în propria ta realitate.

Pentru persoanele care se tem de o suprasolicitare senzorială inițială, o apăsare rapidă a butonului de funcție de pe setul cu cască vă va oferi o vedere decentă de trecere a camerei dvs. – acest lucru este destul de clar pentru un flux monocrom, dar imaginea poate deveni dificilă la lumină slabă. .

Odată configurat, veți fi transportat într-un meniu PlayStation și opțiunea de a încărca un joc compatibil PSVR 2; rețineți că unele jocuri vor solicita o calibrare suplimentară.

PSVR 2 se simte foarte elegant din partea de configurare, fără erori reale sau zgomot care să-mi provoace durere de cap. În comparație cu unele căști VR bazate pe PC, PSVR 2 face ca trecerea de la configurare într-un joc VR să fie foarte simplă.

Experiență virtuală PSVR 2 VR

Am fost cu adevărat impresionat de cât de solidă a fost întreaga experiență VR. Alte căști pe care le-am testat au generat erori sau aveau nevoie de anumite drivere; PSVR 2 elimină acest lucru.

Foarte rar PSVR 2 m-a scos dintr-un joc și probabil că s-a datorat erorii mele de a trece dincolo de zona VR desemnată. Chiar și atunci când se întâmplă acest lucru, un joc se va opri pur și simplu și este foarte ușor să sari înapoi în el.

Apropo de spațiu, în mod ideal, cu cât spațiul este mai mare pentru VR, cu atât mai bine. În jocurile în care există o mișcare laterală bună, brațele mele ar pătrunde în limitele zonei VR. Acest lucru nu a fost suficient pentru a întrerupe acțiunea, dar am primit avertismente minore sub formă de inele roșii în jurul mâinilor mele virtuale; reglarea fină a spațiului meu de joacă VR ar trebui să ajute la atenuarea acestui lucru. Persoanele cu mai mult spațiu sau cu o zonă VR dedicată nu ar trebui să aibă deloc probleme.

După cum am menționat, urmărirea mișcărilor este excelentă. Dar, ca în cazul oricărui sistem VR, există un minim efort de învățare de făcut atunci când vine vorba de a simți sentimentul de profunzime și de cât de departe poți ajunge pentru a prinde obiecte virtuale.

Singura mea problemă cu PSVR 2 în ansamblu a fost dată de căștile cu care vine la pachet, care sunt, de altfel, foarte bune. Ele oferă un sunet solid și funcționează cu sunetul 3D Sony. Dar sfatul meu ar fi să optați pentru căștile fără fir Pulse 3D, deoarece acestea oferă un sunet mai mare și blochează multe zgomote care distrag atenția de la orice vă poate întrerupe experiența VR.

Singurul lucru pe care îl simt că lipsește pentru PSVR 2 este o formă de meniu interactiv sau mediu hub, așa cum este cazul altor platforme VR. În acest moment, tot ce obțineți este o vedere plutitoare a interfeței principale PS5 – care este funcțională, dar nu este dinamică. De asemenea, aș dori să văd că Sony adaugă o interfață asemănătoare cinematografului, astfel încât să pot viziona Blu-ray-uri 4K sau articole precum The Last of Us de la HBO pe un ecran de argint virtual. Aceasta ar putea fi adăugată ca o actualizare de software după lansarea PSVR 2, așa sperăm că se va întâmpla.

Jocuri PSVR 2

Dar adevăratul impuls al PSVR 2 vor fi jocurile. Pe scurt, jocurile VR existente care au fost portate pe noul sistem funcționează bine. Dar mă voi concentra pe Call of the Mountain, care a fost creat de la zero pentru PSVR 2 prin amabilitatea dezvoltatorului Firesprite care lucrează cu Guerrilla Games.

Call of the Mountain este un joc complet și nu doar o scurtă experiență VR, fiind o demonstrație fantastică a tehnologiei și calității PSVR 2.

Fără să intrăm în detalii, Call of the Mountain este aventura unui fost soldat în dizgrație, aflat într-o călătorie iniţiatică, ajutându-i pe foștii săi camarazi și încercând să găsească o persoană dispărută pe un munte. Desigur, există mistere pe care veți căuta să le descoperiți în timp ce navigați pe vârfurile Carja Sundom.

Din cauza necesității de a rula la 4K și o rată de cadre rapidă, Call of the Mountain nu se poate egala cu Forbidden West în ceea ce privește grafica pură. Dar arată grozav cu văi colorate, munți acoperiți cu zăpadă, NPC-uri expresive și o doză bună de efecte volumetrice. Și datorită PSVR 2, nu m-am simțit niciodată mai cufundat în Pământul post-apocaliptic al Orizontului.

În loc să văd lucrurile dintr-o perspectivă la persoana a treia, ținuturile Sundom sunt mult mai captivante privite personal. Aproape imediat, Call of the Mountain vă oferă un sentiment real de amploare, indiferent dacă priviți în sus, în jos sau către orizont.

Astfel de lucruri nu sunt nimic nou în lumea VR. Dar feedback-ul haptic din controlere și din setul cu cască, combinat cu tehnologia Sony Tempest 3D Audio, adaugă un nivel de profunzime pentru a transmite un sentiment de realitate.

Auzeam grinzile scârțâind în timp ce le-am cățărat și simțeam un sentiment de conexiune la prinderea de mână sau când trăgeam înapoi de coarda arcului. În plus, datorită intervalul de mișcare pe care PSVR-ul 2 îl permite, am reuşit să mă aplec în jurul obstacolelor, cu lovituri de săgeți care ar fi imposibile în jocul standard; tehnologia de aici se simte literalmente în schimbarea jocului.

Cu o actualizare VR pentru Gran Turismo 7 și Resident Evil Village, ar trebui să existe câteva experiențe VR pentru PSVR 2 foarte curând. Sper că Sony va valorifica puterea studiourilor sale primare precum Naughty Dog și Santa Monica pentru a crea jocuri PSVR 2 noi-nouțe. Sony spune că există peste 100 de jocuri PSVR 2 în lucru, așa încât, probabil, PSVR 2 va avea un volum mai mare de jocuri de calitate superioară decât predecesorul său.

Alternativ, Sony ar putea deschide PSVR 2 pentru conectivitate la PC, creând o interfață VR bazată pe Windows. Acest lucru nu este nerezonabil, având în vedere că Sony a portat jocurile pe computer, dar nu aș pune un pariu pe conexiunea PSVR 2 la PC prea curând.

PSVR 2 verdict

În multe privințe, PSVR 2 combină tot ce este mai bun din tehnologia VR cu o parte din hapticul și sunetul excelent de la PS5, într-un sistem foarte ușor de utilizat și surprinzător de robust. Pentru mine, această combinație face imediat VR mai convingătoare, mai ales că se integrează cu configurația mea actuală de jocuri PS5.

Sigur că prețul este suficient de ridicat pentru a-i face pe unii să renunţe, dar dacă sunteți interesat de VR și doriți să vă îmbunătățiți experiența PS5, atunci cred că PSVR 2 îşi merită banii. Pe de altă parte, evident, pentru cei care nu sunt atât de dornici să pătrundă mai adânc în lumile virtuale, PSVR 2 ar putea părea prea scump.

Cu toate acestea, dacă Sony va continua cu mai multe jocuri VR de ultimă generație care se bazează pe puterea PS5, atunci cred că PSVR 2 nu numai că va oferi un sistem de jocuri suplimentar, ci va începe să stabilească un standard pentru alte platforme VR. Și asta este cu adevărat incitant.

Sursa informaţiilor: Tom’s Guide.

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu