Prin afacerea Airbus, Petre Roman a fost nasul primului mare tun post-revolutionar

vineri, iulie 28, 2017 12:00
Posted in category PeNaLii

Prin afacerea Airbus, Petre Roman a fost nasul primului mare tun post-revolutionarCa multe altele, şi afacerea “Airbus” a fost îngropată (se întâmpla în 1998 – n.m.). Dar această “combinaţie” este ceva mai specială, dacă ne gândim că pentru muşamalizarea ei au fost ascunse multe dedesubturi. De aceea, nu se ştie că Petre Roman, actualul preşedinte al Senatului şi al PD (era septembrie 1998 – n.m.), pe vremea când era prim-ministru, a reluat afacerea cu firma Airbus Industries ignorând negocierile finalizate în a doua parte a anului 1989 de către TAROM, împreună cu Centrul Naţional Aeronautic, cu firma franceză. Astfel, statul român a fost păgubit cu zeci de milioane de dolari, acesta fiind primul mare tun post-revoluţionar.

Pe vremea când în România doar Ceauşescu şi apropiaţi de-ai lui îşi trăgeau “comisioane” grase din afaceri cu statul, TAROM negociase cu Airbus Industries achiziţionarea a trei avioane A310-300 la un preţ maxim de 61.518.906 dolari pentru o aeronavă. În acel contract încă mai scrie că aparatele a fi fost gata pentru livrare către TAROM, de la Toulouse, Franţa în lunile octombrie, noiembrie şi respectiv decembrie 1990. În cazul în care plata s-ar fi făcut cash, firma Airbus se oferise ferm să livreze părţii române diverse echipamente de sol, echipamente şi asistenţă tehnică pentru organizarea unui centru de testare, autorizări specifice ş.a., precum şi un avion “Executiv” pentru a fi dat în dar preşedintelui României. Aceste gratuităţi ar fi condus şi ele la reducerea preţului de vânzare-cumpărare al avioanelor A310-300. În cazul în care plata se efectua în contrapartidă cu produse româneşti, la preţul avioanelor se adăuga un comision de contrapartidă de 16%. Acest comision urma să fie acordat firmelor româneşti care efectuau operaţiunile de contrapartidă.

După ce a schimbat pulovărul de revoluţionar cu haina de prim-ministru, Petre Roman s-a grăbit să coordoneze negocierile reluate de părţile română şi franceză în 1990. În lipsa unei competiţii reale, desfăşurată conform prevederilor legale, acest lucru a dus la achiziţionarea de către partea română de la Airbus Industries a două avioane A310-300, la preţul de 78.000.000 dolari bucata. În plus, au fost contractate unele echipamente de sol (pe care partenerul francez le oferise gratuit în decembrie 1989) şi un motor de rezervă pentru care TAROM a plătit cca. 15 milioane de dolari.

În urma unui calcul elementar, se ajunge la concluzia că în 1991 un avion A310-300 a fost cumpărat cu 16.481.094 dolari mai scump decât preţul oferit de Airbus Industries în decembrie 1989. Deci statul român a fost păgubit cu aproape 33 milioane dolari (cât o fi luat evreul Petre Roman şi camarila sa din aceşti bani? – n.m.), fără să mai vorbim de costurile “donaţiilor” promise de Airbus (echipamente şi asistenţă tehnică, un avion “Executiv”) de care în noul contract nici nu mai era vorba. Şi toate acestea fără ca firma Airbus să-şi scumpească produsele. (“Academia Caţavencu”, nr. 357/1998)

(Tot în acea perioadă, era ministru la Transporturi (sau secretar/subsecretar de stat) numitul Băsescu Traian, care astăzi se plânge că DNA-ul a plasat microfoane în dormitorul fiicei sale. Dacă DNA-ul era pe atunci, numiţii Petre Roman şi Traian Băsescu nu mai “furau”, poate, de la statul român, adică de la noi toţi, 33 de milioane de dolari, ci, cu aceşti bani, se construia ceva în această ţară.)

Citeste si articolele:

You can leave a response, or trackback from your own site.

Adauga un comentariu

*

Ro2.ro Free PageRank Checker