Alimente fără zahăr

duminică, iulie 11, 2021 11:10
Posted in category Diverse

Biscuiti cu ovaz fara zaharUn reputat medic povestea într-o emisiune pe un post de televiziune despre cum au ajuns oameni să se îmbolnăvească. Se pare că o parte a bolilor de care suferă omenirea au apărut odată cu zahărul prelucrat. Aşa încât, chiar dacă pentru unii pare foarte dificil, a consuma alimente fără zahăr este o alegere cât se poate de inspirată.

Dacă totuşi preferaţi ceva dulce, cea mai bună alegere este ca acest “dulce” să fie luat din fructe, nu din zahăr prelucrat sau din alimente care folosesc zahărul prelucrat. Chiar dacă în Evul Mediu întunecat a fost o adevărată goană după deţinerea zahărului şi comercializarea lui în cantităţi industriale, acesta fiind obţinut, la începuturi, din trestie de zahăr, apoi şi din sfeclă de zahăr, a alege alimente fără zahăr este vital pentru sănătatea noastră.

10 motive pentru care merită să renunţi la zahăr

  1. Vei avea mai multă energie. Zahărul odată consumat, stabilitatea glucozei din sânge scade, ceea ce determină pancreasul să elibereze insulină pentru a-i echilibra nivelul, iar o mare parte din din consumul de zahăr se depune sub formă de grăsime, doar o parte minoră este transformată în energie. Consecinţa: nivelul de energie din organism descreşte rapid, iar în 30-45 de minute ne vom simţi obosiţi şi fără vlagă.
  2. Te vei concentra mai uşor. Studiile arată că zahărul adăugat, nu cel din fructe, mai ales consumat în cantităţi mari, are drept efect scăderea capacităţii de a învăţa, mai ales pe termen lung. Chiar dacă pe moment ai senzaţia că zahărul stimulează capacitatea cognitivă a organismului, aceasta este doar o iluzie, deoarece zahărul are tocmai efectul contrar: împiedică anumite activităţi ale creierului.
  3. Vei avea o stare de bine. O alimentaţie fără zahăr prelucrat poate duce la eliminarea stărilor de nelinişte şi depresie. Rezultate unor studii legate de acest subiect arată că, odată cu creşterea nivelului de zahăr din sânge, apar şi stările de depresie şi nelinişte, mai ales la bărbaţi. De aceea, o alimentaţie fără zahăr reduce riscul de depresie, în special la persoanele de vârstă mijlocie.
  4. Vei avea mai rar senzaţia de foame. Dulciurile nu conţin fibre, elemente indispensabile când vine vorba despre absenţa senzaţiei de foame. Aşa încât, alimentele bogate în zahăr nu ţin de foame pe termen lung şi după un timp vom simţi nevoia de a mai consuma ceva, eventual tot cu zahăr.
  5. Vei avea o digestie mai sănătoasă. Zahărul rafinat şi procesat, precum şi alimentele care folosesc acest tip de zahăr, nu conţin fibre, esenţiale pentru procesul de digestie. În consecinţă, pot apărea constipaţia, balonarea şi alte manifestări specifice unei digestii nesănătoase.
  6. Vei avea mai puţine probleme dentare. Dacă vrei să îţi strici dantura, cel mai sigur mijloc este să consumi mereu dulciuri. În acest fel, este atacat smalţul dentar şi drumul spre medicul stomatolog este larg deschis.
  7. Îţi vei reduce durerile musculare şi articulare. Consumând zahăr, mai ales combinat cu excesul de grăsime, plus fumatul, stresul şi excesul de medicamente, în organismul tău este favorizată pătrunderea toxinelor şi bacteriilor, ce pot provoca inflamaţii, acestea aducând cu sine dureri musculare şi articulare.
  8. Vei dormi mai bine şi mai mult. Consumul de dulciuri reduce somnul adânc (esenţial pentru metabolism şi imunitate, dar şi pentru vindecarea organismului), ceea ce va însemna trezirea mai des noaptea, adică o stare de epuizare a doua zi. Apare şi cercul vicios: nedormind bine noaptea, vei simţi nevoia de şi mai mult zahăr a doua zi.
  9. Vei avea o piele mai frumoasă. Consumul de zahăr conduce la apariţia de riduri, la pierderea strălucirii pielii, plus un grad de vulnerabilitate crescut la factorii nocivi externi.
  10. Îţi vei ajuta ficatul, pancreasul, rinichii şi inima. Consumând alimente fără zahăr, îţi vei ajuta ficatul să nu capete rezistenţă la insulină, pancreasul să nu producă prea multă insulină, adică vei evita diabetul de tip 2, cel care afectează rinichii, aceştia având un rol important în filtrarea zahărului din sânge. De asemenea, îţi vei menţine tensiunea la un nivel echilibrat, evitând astfel bolile cardiovasculare.

Pentru sănătatea noastră,

alimente fără zahăr

Gem de caise fara zahar

Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu