De ce abandonul şcolar, în unele cazuri, trebuie încurajat

duminică, aprilie 7, 2024 11:21
Posted in category Educatie

Educaţie, Estonia versus RomâniaCea mai mare tâmpenie posibilă este să obligi un individ, fie el şi minor, să meargă la şcoală cu un coeficient de inteligenţă (IQ) foarte, foarte mic sau cu apucături de interlop în devenire.

Sunt total de acord ca un copil cuminte şi dornic să înveţe, dar provenind dintr-o familie fără posibilităţi materiale sau dintr-o familie dezorganizată, trebuie împiedicat să abandoneze şcoala. Ar fi o pierdere imensă pentru societate. Dintre aceşti copii se pot ivi oameni de valoare, oameni utili societăţii de mâine, oameni care pot schimba în bine România.

Dar nu pot fi de acord în ruptul capului să aduci la şcoală cu orice preţ tot soiul de limitaţi mintal, care în veci nu vor putea asimila nişte cunoştinţe ce depăşesc nivelul ciclului primar (clasele 1-4). Sau să-i obligi/încurajezi să vină la şcoală pe cei cu apucături golăneşti, cu apucături de viitori interlopi, care nu numai că nu vor învăţa nimic, dar îi vor împiedica şi pe copiii buni să înveţe. Nu poţi sacrifica viitorul unui copil bun pentru o pramatie care vine la şcoală doar pentru alocaţie sau alte stimulente materiale.

Cum nimeni nu-i obligat să aibă permis auto, deoarece nu toată lumea e capabilă să fie şofer, sau să piloteze un elicopter, de exemplu, aşa şi în domeniul învăţământului este total neproductiv să obligi nişte copii sau tineri să frecventeze cursurile unei şcoli, în care nu vor învăţa nimic, dar statul, adică noi toţi, vom cheltui sume imense de bani pentru a le asigura prezenţa la şcoală.

Sunt suficiente, pentru unii, 4 clase obligatorii, în ideea de a cunoaşte alfabetul limbii române şi a putea citi un text. Unii oricum nu vor învăţa nimic în următorii ani, pentru că nu pot sau nu vor.

Analfabetismul funcţional se datorează regimentelor de analfabeţi care ajung la liceu fără cunoştinţe minimale din clasele 1-4, ce să mai vorbim de clasele 5-8.

Ştiu cei care vin cu teorii rupte de realitate că sunt elevi de clasa a VIII-a care nu ştiu deosebirea dintre nume şi prenume (unii nu reuşesc să-şi scrie nici numele) sau nu ştiu nici măcar tabla înmulţirii?! Cum pot aceşti elevi să înveţe la liceu?!

Ştiţi cât costă şcolarizarea unui elev de gimnaziu (clasele 5-8) pe lună, la un număr mediu de 25 de elevi într-o clasă? Costă 6.000 de lei (60 de milioane de lei vechi). Aici intră salariile profesorilor, alocaţia, masa caldă, curentul electric, încălzirea etc. 6.000 x 8 (8 luni de şcoală pe an aproximativ) = 48.000 de lei anual pentru ce?! Să ajungă în clasa a VIII-a, să nu ştie nimic, dar să bată profesori, colegi, să strice orele de curs, să nu poată învăţa copiii buni din cauza lui?!

Abandonul şcolar, în unele cazuri, trebuie încurajat!

Ar mai fi de povestit şi despre cum au avut „grijă” mafioţii din politică să protejeze elementele anti-sociale din rândul populaţiei şcolare, dar voi reveni într-un alt material cu acest subiect.

Citeste si articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu