Hyundai va renunţa la maşinile tradiţionale în favoarea celor electrice

joi, decembrie 30, 2021 18:25

Ioniq 5
Hyundai este unul dintre ultimii mari producători auto care încă se agață de ideea vehiculelor tradiționale și a mașinilor alimentate cu hidrogen. Dar, în ultima vreme, se pare că Hyundai își inversează atitudinea. În doar o săptămână, compania pare să se fi restructurat complet pentru a se concentra pe cercetarea şi producţia de maşini electrice.

Pe 17 decembrie, Hyundai a promovat 203 angajați în funcția de directori seniori. De asemenea, a înlocuit șeful diviziei sale de cercetare și dezvoltare și proiectantul principal, indicând o schimbare majoră în conducerea companiei. Această nouă conducere pare să împingă producătorul de automobile către vehicule electrice, deoarece se pare că a oprit dezvoltarea motoarelor cu ardere internă și a întrerupt lucrările la vehiculul Genesis alimentat cu hidrogen.

Deși Hyundai nu a confirmat aceste povești, The Korea Economic Daily a distribuit câteva e-mail-uri interne trimise de noul șef de cercetare și dezvoltare, Park Chung-kook, către câteva mii de angajați:
Acum, este inevitabil trecerea la producerea de maşini electrice. Dezvoltarea propriului motor este o mare realizare, dar trebuie să schimbăm sistemul pentru a crea inovații viitoare bazate pe marele atu din trecut.

Dacă aceste e-mail-uri sunt reale, atunci Hyundai își transformă fabricile de dezvoltare a motoarelor cu ardere internă în facilități de cercetare a vehiculelor electrice, care pot produce grupuri motopropulsoare electrice, baterii și alte componente pentru mașini electrice. O echipă mică de angajați va continua să modifice motoarele cu ardere, dar majoritatea angajaților Hyundai, care lucrau la mașini tradiționale, se întrec acum pentru a construi vehicule electrice.

Dar, în afară de recenta lansare a lui Ioniq 5, Hyundai nu are prea multă experiență în domeniul vehiculelor electrice. Deci, ce este cu schimbarea aceasta? Se pare că noua conducere prevede clar viitorul – motoarele cu ardere internă vor fi pe cale de dispariţie. Țara de origine a producătorului auto, Coreea de Sud, are un plan climatic care va interzice vânzarea de mașini tradiționale în 2030, iar alte țări urmează exemplul. Dacă Hyundai refuză să renunțe la maşinile tradiţionale, îi va fi greu să vândă mașini.

În plus, Hyundai se află situaţie dificilă, câteva dintre modelele sale de maşini tradiţionale trebuind revăzute, după ce au fost lansate pe piaţă. Peste un deceniu de motoarele tradiţionale de pe Hyundai și Kia sunt în pericol, iar această realitate ar fi putut convinge noua conducere a producătorului auto să abandoneze motoarele tradiționale cât mai curând posibil. (În ceea ce privește acele mașini alimentate cu hidrogen, Hyundai nu poate plăti pentru a construi singură o rețea globală de infrastructură pe hidrogen.)

Sperăm că rapoartele sunt adevărate și că Hyundai se angajează pe deplin în construcţia de maşini electrice. Hyundai și Kia, filiala sa, produc unele dintre cele mai bune vehicule low-cost din lume și există șanse mari ca acești producători auto să producă vehicule electrice cu adevărat accesibile.

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu