Se mai poate face matematică la şcoală doar cu creta și pixul?
duminică, decembrie 11, 2016 10:50Răsunsul este evident afirmativ, mai ales dacă nimerim într-o școală nedotată, unde conducerea școlii ori nu are bani, ori are puternice dureri în cot atunci când vine vorba de dotarea școlii cu materiale didactice de calitate. Iar aceste materiale, domnilor directori, mai nou manageri, se pot comanda și online. De exemplu, se intră pe site-ul www.eduvolt.ro și aici putem comanda materiale didactice de calitate pentru ora de matematică. Doar că trebuie să mai avem și bunăvoință. Cum se face matematica în școlile de la țară din nordul Moldovei? Ca acum 15, 20, 25 sau 30 de ani. Cu niște truse de prin anii 1999, care s-au încăpățânat să reziste timpului. Normal că cei de care depinde dotarea unei școli au alte priorități, doar matematica nu-i un obiect de examen. Dar vrem rezultate cât mai bune la Evaluarea Națională.
De exemplu, se poate comanda un set de instrumente geometrice pentru tabla, format din riglă, echer, raportor și compas. Cu aceste instrumente altfel reprezinți mediatoarea unui segment, bisectoarea unui unghi, altfel construiești triunghiul isoscel, triunghiul echilateral etc. Știți care-i paradoxul? În epoca revoluției informaționale, unde ar trebuie să domine softurile educaționale, în școlile din Moldova rurală (România, UE, 2016) nu găsești nici măcar o trusă la nivelul anilor 2000, prin “grija” celor care, repet, au fost numiți politic în funcții de directori, deși capacitatea lor de manageri era zero barat.
Sau puteți comanda, domnilor așa-zis manageri, planșe pentru gimnaziu, cum ar fi cele legate de perpendicularitate si paralelism, cu ajutorul cărora elevii vor înțelege mult mai bine noțiuni fundamentale în matematica de gimnaziu, precum drepte paralele, drepte perpendiculare, criterii de paralelism, axioma paralelelor etc., doar știm cu toții că o imagine face cât o mie de cuvinte.
Și mai avem opțiuni, domnilor directori, actuali și viitori manageri. Puteți comanda pentru școala pe care o reprezentați, pentru mai elimina din notele de 2, 3 sau 4 la Evaluarea Națională, corpuri geometrice desfasurabile. Setul cuprinde piramide, cuburi, prisme etc. În acest fel, elevii vor înțelege mult mai ușor, și mai temeinic, noțiuni fundamentale precum: aria laterală a unui corp geometric, aria totală a unui corp geometric, volumul acelui corp, proprietățile de simetrie ale corpului etc. În loc să aruncați banii pe alte rahaturi, dotări de birouri și altele asemenea, puteți, domnilor directori, să aduceți școala pe care o reprezentați măcar cu 1 cm mai aproape de ce ar trebui să însemne o școală dotată la nivelul anului 2016 (deceniului al II-lea, din secolul XXI).
O țara se ridică printr-o educație de calitate a viitorilor săi cetățeni. Iar o educație de calitate implică și un efort financiar, măcar la nivel minimal. Cred că orice școală din România își poate prmite să comande măcar niște materiale didactice de calitate. Prețurile sunt accesibile, oricum mult mai mici decât sumele care se aruncă în școli pe alte “urgențe”. Dacă tot vrem o Românie prosperă, civilizată și educată, putem începe cu dotarea tuturor școlilor din această țară cu materiale didactice la nivelul vremurilor noastre.