Cum putem proteja printr-o parola documente in format PDF

sâmbătă, decembrie 10, 2016 15:22
Posted in category IT

PDFDocumentele in format PDF (Portable Document Format) sunt foarte răspândite în zilele noastre. Să presupunem că aveți un document în format PDF pe care nu doriți să-l citească toată lumea, ci doar un public țintă. În acest caz, puteți adăuga o parolă la fișierul PDF respectiv, adică îl puteți cripta. Haideți să vedem cum putem proteja printr-o parolă documente în format PDF, în sistemele de operare Windows.

  • Folosiți Microsoft Office pentru a crea PDF-uri protejate cu parolă
    După ce ați creat un document folosind Microsoft Office (Excel, Word etc.), acesta se poate salva în format PDF. Așa încât dăm Save as, iar din lista Save as type selectăm opțiunea PDF, apoi click pe butonul Options și selectăm opțiunea Encrypt the document with a password, introducem parola, o mai introducem odată (o confirmăm), OK și fișierul nostru în format PDF este parolat. Cina va dori să deschidă fișierul va trebui să știe parola.
  • Folosiți Adobe Acrobat pentru a crea PDF-uri protejate cu parolă
    Dacă documentul pe care doriți să-l protejați printr-o parolă este deja în format PDF, puteți utiliza Adobe Acrobat pentru a adăuga o parolă. Lansați Adobe Acrobat și deschideți fișierul pe care doriți să-l protejați cu parolă. Click pe File, Properties și selectăm Security. Click pe Security Method și, din listă, selectăm Password Security. Apoi selectați Require a password to open document și introduceți parola. OK și ati parolat documentul. La ultimul pas aveți și opțiunea de a parola doar editarea documentului.

Citeste si articolele:

You can leave a response, or trackback from your own site.

Adauga un comentariu