10 motive pentru a renunța definitiv la Facebook

duminică, ianuarie 2, 2022 19:58
Posted in category IT

Cenzura pe Facebook
Dependent de Facebook? Ai grijă ce faci acolo. Aici vom enumera mai multe motive pentru care ar trebui să părăsești definitiv rețeaua socială.

De la înființarea sa în 2004, Facebook a devenit rapid o parte semnificativă a vieții noastre. Ne-a distrat, ne-a reconectat cu prietenii pierduți și chiar i-a ajutat pe unii dintre noi, cei norocoși, să ne găsim partenerii de viață.

Cu toate acestea, cei mai mulți dintre noi avem o relație de dragoste și ură cu Facebook. Oferă mult, dar ia și mult în diferite moduri.

Aici am compilat o listă de motive pentru care merită să părăsești Facebook-ul și să încerci ceva nou.

  1. Tu ești produsul — datele și confidențialitatea ta. De la începuturile sale, politica de confidențialitate a Facebook a reușit naştere la controverse. Asta pentru că Meta, compania care deține și conduce Facebook, te folosește pe tine și datele tale ca produs principal. La începutul lui 2018, compania a ajuns în prima pagină a ziarelor pentru implicarea sa în scandalul Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg a fost criticat pentru că a lăsat firma de analiză a datelor să primească și să rețină informațiile unui număr mare de utilizatori. Cu alte cuvinte, la fel ca multe alte entități online, Facebook folosește informațiile tale pentru a obține profituri, ceea ce este un model de afaceri destul de discutabil.
  2. Afacerile și agenții de publicitate sunt obiectivul său principal. Acest punct este o continuare a primului punct. Dacă sunteți produsul, trebuie să existe un cumpărător pentru el. Și aici intră în ecuație afacerile și agenții de publicitate. Acești cumpărători reprezintă principalul obiectiv al acestei rețele de socializare. Facebook își modelează funcțiile pentru a se potrivi cu cerințele clienților săi, mai degrabă decât pentru tine, utilizator obişnuit.Gigantul rețelelor sociale face tot posibilul pentru a vă urmări activitățile online. Face acest lucru pentru a afișa reclamele relevante de la partenerii săi de publicitate. Un raport al BBC News din 2018 arată cum se presupune că Facebook a partajat datele tale cu alte companii de tehnologie. Pe scurt, rețelei sociale îi pasă mai mult de afaceri și de agenți de publicitate decât de utilizatorii săi.
  3. Facebook și-a denaturat datele în trecut. S-au întâmplat multe evenimente legate de Facebook în 2018 pe care poate le-ați fi ratat. Potrivit CNBC, un proces împotriva Facebook a susținut că Facebook a citat greșit numerele de utilizatori pe care agenții de publicitate le-ar putea atinge, prin programul său de anunțuri, pentru a câștiga mai mulți bani. Facebook era pe deplin conștient de numărul de persoane la care putea ajunge. Cu toate acestea, a ales să nu spună nimic și a continuat să facă profit în liniște. Înainte de asta, în 2016, Facebook a recunoscut că și-a exagerat statisticile video timp de mulți ani, fără a reduce vizionările de trei secunde din cifrele sale, după cum a raportat The Drum. Desigur, părțile interesate implicate au fost destul de nemulțumite de asta. Ideea este că dacă Facebook nu se concentrează pe tine și are o istorie de a sparge încrederea partenerilor săi de afaceri, ar trebui să ai încredere în această reţea de socializare?
  4. Facebook urmărește utilizarea altor aplicații și site-uri web. Urmărirea datelor Facebook nu se limitează doar la WhatsApp, Instagram și Facebook. De asemenea, vă urmărește pe măsură ce utilizați alte aplicații și site-uri web. Acest lucru este evident deoarece, după cum a afirmat Inc.com, cea mai recentă actualizare a sistemului de operare Apple ar putea bloca urmărirea acestor date pe dispozitivele sale. Trebuie să fi văzut reclame pentru lucruri pe care este posibil să le fi căutat în alte aplicații de pe telefon. Este destul de comun. Există modalități de a opri Facebook să facă acest lucru. Cu toate acestea, chiar te simți în siguranță când cineva spionează fiecare apăsare și fiecare click?
  5. WhatsApp îți partajează datele cu Facebook. După cum s-a menționat la punctul anterior, amenințarea la adresa confidențialității tale nu se mai limitează doar la Facebook. În 2014, Facebook a achiziționat WhatsApp.În ianuarie 2021, WhatsApp le-a cerut utilizatorilor săi să accepte noii Termeni și condiții, din care este clar că datele de pe WhatsApp nu mai sunt protejate. Mulți dintre noi au trecut la aplicații alternative de mesagerie în acest proces. Problema a fost legată de faptul că WhatsApp și-a partajat datele cu Facebook. Având în vedere că aceste două servicii, cele mai frecvent utilizate, își unesc eforturile în colectarea datelor dumneavoastră, este firesc să vă simțiți amenințați.
  6. Algoritmul Facebook promovează povești care provoacă o reacție. Spre deosebire de algoritmii altor aplicații populare precum TikTok, sugestiile pe care le vedeți pentru conținutul de pe Facebook nu sunt întotdeauna relevante pentru activitatea dumneavoastră. Compania modifică recomandările prin promovarea postărilor care provoacă reacții, indiferent dacă postarea este corectă.Dacă nu cunoașteți algoritmul Facebook, veți fi șocat să aflați câteva dintre consecințele pe care le-a provocat în viața reală. Potrivit The Guardian, compania ar fi fost implicată în înrăutățirea condițiilor din Myanmar și Etiopia. Recent, un studiu a arătat că postările cu dezinformare politică semnificativă în timpul alegerilor prezidențiale din SUA din 2020 au avut cele mai bune rezultate pe Facebook. Ambele exemple arată cum funcționează algoritmul Facebook pentru a promova lucruri virale, mai degrabă decât conținut faptic și moral.
  7. Interfața cu utilizatorul și cronologia au defecte. Facebook continuă să-și actualizeze cronologia și interfața de utilizare pentru web și aplicația sa. Cu toate acestea, încă are o mulțime de erori și defecte, cum ar fi faptul că nu poți trece la un flux cronologic. Noua interfață web este foarte atentă. Facebook a făcut-o să arate ca o versiune mai mare a interfeței aplicaţie Facebook pentru smartphone-uri. Găsiţi în Search Engine Journal un articol detaliat despre cum compania a distrus cronologia și interfața de utilizare. În aceste condiţii, nu puteți face mare lucru în privința asta, deoarece vă forțează design-ul. În schimb, vă puteți personaliza cronologia pe alte rețele sociale pentru a se potrivi mai bine cerințelor dumneavoastră. Această lipsă de libertate este destul de dăunatoare.
  8. În sfârșit, veți scăpa de postările și solicitările irelevante. Hai sa recunoastem. Între contactele necunoscute, paginile apreciate, grupurile la care te-ai alăturat, solicitările de jocuri și sugestiile prin algoritmul Facebook, trebuie să cercetezi o mulțime de conținut irelevant pentru a găsi ceva ce ți-ar plăcea să vezi. Ar fi bine să scăpăm de toată supraîncărcarea aia de informații. Din păcate, renunțarea completă la rețeaua socială este cea mai bună modalitate de a face acest lucru, deoarece conținutul irelevant este aproape conectat în sistemul Facebook.
  9. Facebook copiază în mare parte funcții din alte aplicații populare. Gigantul rețelelor sociale cu greu a inovat nicio caracteristică nouă în ultimii câțiva ani. Iar cele pe care le-a introdus au fost „inspirate” de alte rețele și aplicații populare. Facebook a fost reclamat de mai multe ori pentru că a copiat caracteristicile concurenților săi. Iată câteva cazuri în care Facebook a copiat funcții:
    „On this Day” este similar cu cel din aplicația numită Timehop.
    Messenger Rooms introdus în 2020 a fost copia exactă a Zoom și Houseparty.
    Aproape toate funcțiile proeminente de pe Snapchat pe care Facebook le-a „adaptat”.
    Acestea sunt doar câteva exemple. Cu alte cuvinte, ceea ce vă place la Facebook nu este întotdeauna al Facebook-ului.
  10. Puteți găsi alternative sigure și private la Facebook. În acest moment, s-ar putea să te fi hotărât să renunți la Facebook. Dar stai, ești îngrijorat că vei pierde toate tendințele și știrile sociale și că nu vei putea rămâne în legătură cu prietenii tăi reali? Nu mai trebuie să vă faceți griji pentru asta, deoarece există câteva rețele sociale grozave pentru dumneavoastră, care sunt alternative sigure și private la Facebook. Verificați și testați câteva dintre aceste platforme. S-ar putea să vă pară ciudat la început, dar în timp veţi constata că a meritat să faceţi trecerea.

Via MUO.

Citește și articolele:

Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.
Tags:

Adauga un comentariu