Facebook, o poveste de succes

duminică, septembrie 25, 2011 15:16
Posted in category IT

FacebookReţeaua de socializare Facebook a ajuns să facă parte din viaţa noastră de fiecare zi. Auzim de ea peste tot şi ne accesăm contul de pe Facebook aproape zilnic. De aceea, poate nu strică să ştim cum a apărut Facebook şi cum va arăta în viitorul apropiat. Pentru istoria reţelei, apelăm tot la un site celebru, Wikipedia. De aici, aflăm următoarele:
În februarie 2004 Mark Zuckerberg a fondat reţeaua „The Facebook”, având la început denumirea „thefacebook.com”. facebook, lansată iniţial ca o reţea universitară, a fost extinsă apoi la angajaţii unor companii ca Apple şi Microsoft. Investiţia iniţială pentru Facebook a fost de 500.000 $ în anul 2004 de la cofondatorul Peter Thiel. Aceasta a fost urmată de o investiţie făcută de către compania Accel Partners cu suma de 12,7 milioane dolari. În anul 2006 au avut loc convorbiri între Yahoo! şi Facebook pentru preluarea celei din urmă, dar aceasta nu s-a concretizat.

În mai 2007, Facebook a lansat o platformă care interacţionează cu celelalte pagini web. În acelaşi sens, s-au lansat şi numeroase aplicaţii prin care utilizatorii pot trimite diferite mesaje celorlalţi utilizatori. La câteva luni după lansarea lui Facebook a fost iniţiată şi o aplicaţie contra mesajelor de tip spam. Varianta „facebook iPhone” a fost lansată în august 2007, iar un an mai târziu, în iulie 2008, existau în total aproximativ 15 milioane de utilizatori. În iulie 2009 se pare că numărul utilizatorilor a atins circa 250 milioane de persoane. În România, Facebook avea 0,5 milioane de utilizatori în ianuarie 2010 şi 2,4 milioane în ianuarie 2011. În septembrie 2011 România avea peste 3,7 milioane de utlizatori de facebook.

Utilizatorii înregistraţi au posibilitatea să-şi găsească prietenii, dar şi pe orice alţi utilizatori din toată lumea, nu numai din ţara în care se află. Utilizatorii îşi pot crea şi modifica propriul profil ori de câte ori doresc. Profilele publice pot fi blocate de către alţi utilizatori, dar nu şi profilele personale. Conform datelor furnizate de către compania comScore, facebook primeşte majoritatea vizitatorilor săi de la Google, Microsoft şi într-o măsura mai mică prin Yahoo!. Una dintre cele mai importante şi populare caracteristici ale acestei reţele de tip social o reprezintă posibilitatea postării de fotografii. De asemenea utilizatorii se pot recrea cu diferite jocuri online precum şahul şi altele.

Pentru proiectele reţelei, un material interesant a publicat https://www.hotnews.ro/. Iată-l mai jos.
Facebook face schimbari masive in modul de afisare si lanseaza o platforma multimedia
Facebook a anuntat la conferinta F8 din San Francisco cateva schimbari majore in designul site-ului, inclusiv in modul de afisare a profilului utilizatorului care va fi sub forma unei cronologii multimedia. In plus, cei care au cont vor putea urmari in timp real ce fac prietenii lor pe Facebook, ce melodii asculta, la ce clipuri se uita, compania dorind astfel sa-i tina pe oameni cat mai mult pe site. In SUA si Canada pot fi urmarite prin intermediul Facebook filme de pe Netflix si pot fi ascultate melodii prin Spotify. Ramane de vazut cum vor primi fanii Facebook modificarile si cati vor fi deranjati de (prea) desele schimbari.

Mark Zuckerberg a prezentat la conferinta F8 una dintre cele mai mari schimbari si anume cea legata de modul in care profilurile utilizatorilor sunt afisate. Noul tip de prezentare (numit Timeline) este multimedia si se vrea a fi o istorie a vietii fiecaruia, in functie de continutul foto, video si audio postat pana acum pe Facebook. Aceasta noua functie va aparea treptat in urmatoarele saptamani la toti utilizatorii, iar Zuckerberg a prezentat-o incantat si a aratat la conferinta F8 cum arata propriul Timeline. Utilizatorii vor putea alege ce continut pot vedea anumiti prieteni.

O alta schimbare majora tine de faptul ca in dreapta pe pagina apare un „ticker”, o coloana in care poti afla ce fac prietenii tai pe Facebook in timp real. Zuckerberg spune ca de ani buni, utilizatorii dau Like pe Facebook la diverse lucruri – link-uri audio, video, foto -insa acum a venit vremea ca acest continut media sa fie urmarit pe Facebook simultan cu mai multi prieteni.

Fondatorul Facebook anunta practic o schimbare de orientare a retelei pe care spune ca vrea sa o transforme intr-un „media hub”, un centru multimedia in care utilizatorii sa faca streaming de continut audio si video de pe site-uri specializate care sunt integrate intr-o noua platforma multimedia.

Practic, utilizatorii vor putea viziona direct pe Facebook filme de pe Netflix si vor putea asculta melodii de pe Spotify, spune fondatorul retelei care s-a aratat entuziasmat de schimbari si spune ca e o zi istorica pentru Facebook.

Anuntarea acestui sir de modificari a fost primita in piata si cu indoiala fiindca multi se intreaba cum vor primi utilizatorii multele schimbari de design. Vor fi cu siguranta destui care vor considera ca pagina este mult prea incarcata iar altii vor fi suparati ca se schimba designul cu care se obisnuisera. Facebook a facut multe modificari la partea de setari in ultimele saptamani si si-a atras mania multora, dar reteaua spune de ceva timp ce schimbarile pe care le face au fost criticate de o foarte mica parte dintre utilizatori. Totusi, cand ne gandim ca sunt circa 800 de milioane, chiar si o mica parte devine mare.

Citeste si articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

12 Responses to “Facebook, o poveste de succes”

  1. 8 informatii interesante despre Facebook | A șaptea dimensiune says:

    mai 23rd, 2015 at 14:42

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  2. Cum postezi simultan pe mai multe retele de socializare | A șaptea dimensiune says:

    septembrie 4th, 2015 at 14:29

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  3. Cum aflam de cate ori a fost distribuita o pagina web | A șaptea dimensiune says:

    ianuarie 11th, 2016 at 20:57

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  4. Cum să asculţi pe net ce vrei, când vrei | A șaptea dimensiune says:

    februarie 15th, 2016 at 18:46

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  5. Ce mai piratează românii | A șaptea dimensiune says:

    februarie 16th, 2016 at 16:43

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  6. Ce mai fac ruşii de când nu mai ucid prin Europa | A șaptea dimensiune says:

    februarie 16th, 2016 at 21:17

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  7. Cum vor ‘bogaţii’ să le ia săracilor porno-ul de la gură | A șaptea dimensiune says:

    februarie 16th, 2016 at 21:31

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  8. 8 milioane jumatate de români au cont pe Facebook | A șaptea dimensiune says:

    iunie 2nd, 2016 at 16:44

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  9. Informatica şi sistemul binar | A șaptea dimensiune says:

    august 12th, 2016 at 21:10

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  10. Unde căutăm cărţi în format electronic (e-books) | A șaptea dimensiune says:

    august 13th, 2016 at 19:34

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  11. Un player care caută automat subtitrările | A șaptea dimensiune says:

    august 14th, 2016 at 14:40

    […] Facebook, o poveste de succes […]

  12. Facebook, lider autoritar al retelelor de socializare | A șaptea dimensiune says:

    august 18th, 2016 at 14:45

    […] Facebook, o poveste de succes […]

Adauga un comentariu