Apple primeşte de la Google miliarde de dolari anual

sâmbătă, martie 11, 2023 8:06
Posted in category IT

Google, Apple

Deşi Google este un brand atât de cunoscut, poate cel mai cunoscut printre utilizatorii Internetului, acesta trebuie să plătească celor de la Apple miliarde de dolari anual pentru anumite servicii. Haideţi să vedem, mai exact, despre ce este vorba.

Apple şi Google sunt două companii rivale. În timp ce Apple este, poate, cea mai valoroasă companie din lume, Google produce Android, cel mai folosit sistem de operare din lume. Ca să nu mai amintim de motorul de căutare Google, Google Maps, Gmail şi YouTube, toate produse IT ale brand-ului Google ce domină lumea Internetului. Cu toate acestea, Google trebuie să plătească Apple cu miliarde de dolari anual, în special în SUA. Despre ce este vorba?

De ce Apple și Google au nevoie unul de celălalt

Deşi există şi alte motoare de căutare, Bing sau DuckDuckGo, căutarea pe Internet a devenit aproape sinonimă cu Google. În aceste condiţii, nu este de mirare că Google are o cotă de peste 90% pe piața globală a motoarelor de căutare.

Indiferent de smartphone-ul pe care îl folosiți, iPhone, Samsung sau oricare altul, căutarea pe Web se face cu motorul de căutare Google. Și acest lucru nu este surprinzător știind că motorul de căutare Google este produsul emblematic al companiei Google, iar publicitatea este sursa principală de venit a companiei.

Deoarece Google deține sistemul de operare Android, este evident de ce Căutarea Google este setat ca motor de căutare implicit pe telefoanele Android. Dar cum se face că este implicit în browserul Safari și pe iPhone-uri, iPad-uri și MacBook-uri? Ei bine, Apple a decis să-l introducă în produsele sale nu din dragoste față de Google, ci în schimbul unor avantaje financiare.

Google plătește companiei Apple miliarde de dolari în fiecare an pentru motorul de căutare Google să rămână motorul de căutare implicit pe toate dispozitivele Apple. Cât, mai exact? În 2020, această cifră a fost estimată a fi între 8 și 12 miliarde de dolari, după cum a scris The Wall Street Journal. Potrivit unui raport Forbes, această cifră s-a apropiat de 15 miliarde de dolari în 2021 și era estimată să ajungă la 18-20 de miliarde de dolari în 2022.

Cum poate beneficia Apple de pe urma războiului de căutare Google-Bing

Se pare chiar că lucrurile vor deveni şi mai interesante: deși Apple nu are propriul motor de căutare, încă poate valorifica creșterea motoarelor de căutare bazate pe inteligență artificială. Având în vedere popularitatea explozivă a chatbot-urilor AI (Artificial Intelligence – Inteligenţă Artificială) precum ChatGPT, Microsoft și Google integrează acum asistenți AI în motoarele lor de căutare pentru a lansa următoarea generație de căutare pe web.

Nu vom intra în speculaţii de genul: dacă Bing alimentat de AI poate învinge Google. Dar, potrivit CEO-ului Microsoft, Satya Nadella, se pare că adoptarea bruscă și agresivă de către Microsoft a căutării AI a prins Google nepregătit.

În condiţiile în care Bing poate să mai aibă o şansă pe piaţa motoarelor de căutare, Apple poate profita de această oportunitate forțând Google să crească sumele oferite, adică să plătească mai mult. Și dacă ar fi refuzat, Microsoft ar putea depăși Google, deoarece ar face din Bing motorul de căutare implicit pe toate dispozitivele Apple.

Google merge pe frânghie

Într-un fel, acest acord de miliarde de dolari acționează ca un tratat de pace între Apple și Google, dar producătorul de iPhone-uri realizează poziția vulnerabilă în care se află Google și nu ezită să o valorifice. Dacă Apple continuă să câștige mai mulţi bani, poate investi mai mult în cercetare și dezvoltare, iar rezultatul ar fi mai multe produse Apple oferite utilizatorilor, sporindu-și și mai mult influența asupra Google.

Sursa informaţiilor: Make Use Of (MUO).

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu