Despre cilindru compactor si strazi mai bune

luni, septembrie 30, 2019 19:25
Posted in category Diverse

Cilindru compactorCei de la conducere se lauda majoritar, pe zi ce trece, de aporturile benefice aduse societatii. Si nu doar o data am zarit in discutiile lor remarci privind strazile si autostrazile din Romania. Construim sau nu construim? Este un adevar sau cancan?

Da, in Romania inca se construiesc autostrazi si strazi de mici dimensiuni. La fel de adevarat e ca aceste constructii dureaza extrem de mult si implica enorm de multe proceduri, implicatii financiare si bineinteles, necesitatea unor fonduri.

Si cu siguranta ne-am dori cu totii sa avem drumuri europene dar parca cele existente se degradeaza de pe-o zi pe alta, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, ca si cum reabilitarile n-ar fi existat niciodata. De ce? De vina pentru conditia strazilor din tara noastra nu sunt doar cei de la conducere, ci si noi intr-o oarecare mica masura. Suntem cu milioanele si nu exista familie care sa nu detina in zilele noastre cel putin o masina. Automobilul personal a devenit indispensabil pentru fiecare adult, asa cum este un cilindru compactor pentru o autostrada. Nu-i de mirare acest lucru caci, deseori se intampla sa avem nevoie sa ne deplasam pe distante indelungate, iar cu ajutorul automobilului personal putem economisi ceva mai mult timp decat am sta sa asteptam si sa folosim mijloacele de transport in comun. Ne este si mai facil si pe-o parte mai sigur sa ne ducem astfel copiii la scoala. Cu toate astea, desi e o practica aparent comoda in ciuda implicatiilor financiare pe care le necesita un automobil, nu este cea mai sanatoasa. La fel de nesanatoase sunt si plecarile in spatiu care degradeaza tot mai mult stratul de ozon protector si atat de necesar pentru a nu gravita in univers si totodata pentru a putea trai.

Numarul ridicat de automobile pe strazi duce la uzarea strazilor construite prost, la norma, fie cu materiale ieftine (predominant), fie de lucratori dezinteresati. Astfel, desi astazi se asfalteaza o strada, asa explicam si faptul ca maine aceasta este la loc.

Avand in vedere numarul mare de posesori de autoturisme la nivel mondial, cat si taxele aerente impuse de catre stat acestora, mi-as dori totusi, ca orice cetatean, sa evoluam in ceea ce priveste acest aspect. Mi-as dori sa avem si noi strazi si autostrazi, poduri si drumuri care sa nu se strice in secunda doi, gropi in care sa-mi stric masina si strazi sigure, fara accidente. Si avand in vedere sumele enorme de bani si contributiile pe care noi, detinatorii de automobile le aducem statul, cred ca este perfect normal sa avem asteptari. In tarile europene nu se plateste rovinieta, dar se platesc kilometri de drum, iar banii obtinuti sunt investiti insusi in conditia acestora. Mi-as dori ca si banii de pe taxele noastre sa se duca acolo, pentru ceea ce platim si sa se rasfranga in conditii mai sigure si mai bune de mers in Romania.

In acelasi timp si noi putem face ceva, e drept, nu fara a ne iesi din confortul propriu. Pana cei de la conducere se vor gandi sa investeasca atent banii nostri si contributiile, in locul de a le baga in propriul buzunar prin diferite strategii, ramane sa ne preocuppam si noi ca indivizi de acest aspect. O modalitate de a ne pastra strazile intr-o stare cat mai buna pentru cat mai mult timp este prin reducerea numarului de autovehicule. Sunt mii de cazuri cand nu suntem legati de masina personala, iar mersul cu mijloacele de transport in comun chiar nu a omorat pe nimeni, cchiar daca deseori trebuie sa astepti autobuzul potrivit in statie, chiar daca mergi alaturi de alte zeci de figuri noi care poate-ti vor sufla in ceafa, etc. Gandeste-te ca daca minim douazeci de oameni ai unei comunitati ar face zilnic acest lucru, uzura strazilor s-ar reduce in mod evident, dar totodata si poluarea pe care noi o producem prrin masinile actuale. Cati dintre noi ne permitem o masina electrica? Doar aceasta ar face exceptie de la regula in proportii ridicate. In plus, mersul cu ajutorul mijloacelor de transport in comun este o modalitate mult mai ieftina si te poate ajuta sa economisesti considerabil.

Si, daca nu-ti place idea de a lua autobuzul, troleibuzul sau metroul,, poti la fel de bine sa optezi pentru o bicicleta. Chiar daca nu ai invatat sa mergi pe bicicleta atunci cand erai mic(a), timpul inca nu este pierdut. Poti invata si poti face orice atata timpp cat iti doresti asta, indiferent de varsta. Mersul pe bicicleta se poate transforma cu usurinta intr-o pasiune si chiar intr-un stil de viata. Specialistii au demonstrat ca mersul cu bicicleta este sanatos datorita stimularii articulare si musculare. Astfel, nu depinzi nici de orarul transportului in comun si nici nu poluezi mediul inconjurator. La fel de bine poti alege in anumite zile sa mergi pe jos, la lucru sau la cumparaturi infirme, o activitate care iar poate contribui benefic la starea ta de bine si la conditia strazilor si a autostrazilor.

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu