Jaful securistului puşcăriaş Dan „Felix” Voiculescu asupra României

marți, iulie 11, 2023 17:22
Posted in category Mass-media

Dan Voiculescu

În cele de mai jos, sunt extrase câteva fragmente dintr-un material apărut în decembrie 2004, sub titlul:

Tunuri de despărţire
54 de milioane de dolari = preţul lui Dan Voiculescu

În 1996 se petrece primul atac al trustului Voiculescu (prin firmele lui, Grivco International SA, Mutual Invest SA, Corporaţia pentru cultură şi artă „Intact” şi Radio Romantic SA) asupra RA Aeroportul Bucureşti Băneasa.

Atunci s-a încheiat un contract de asociere între cei de mai sus. Asocierea era un fel de cadou pe care îl făcea, de fapt, banda lui Ion Iliescu – prin semnătura ministrului Transporturilor, Aurel Novac, şi a lui Şerban Mihăilescu (zis Miki Şpagă – n.m.) – banditului Voiculescu.

Cadoul însemna că orice s-ar fi întâmplat în istoria asocierii, aeroportului i se bătuse în cuie plafonul de 40% de participare. Principiul a devenit între timp clasic: statul oferă resursele (în acest caz, în primul rând, terenul) şi e codaş la beneficii.

Haios este că în contract aeroportul se angaja să pună la bătaie terenul asupra căruia nu avea dreptul de concesionare.

Tot în contract este deconspirată şi destinaţia Aeroportului Băneasa: un mall uriaş. Doar că atunci ideea era formulată prin descrierea activităţilor: comercializarea de confecţii, porţelanuri, jucării, opere de artă etc., etc. În final apăreau, dintr-un bun simţ specific unui om cu frica lui Ceauşescu, şi utilaje speciale pentru întreţinerea aeronavelor.

Dar imediat după semnarea contractului, a venit la putere Convenţia Democrată, care nu se poate spune că simpatiza cu afacerile lui Voiculescu, aşa că săracul a fost nevoit să aştepte anul 2000.

Culmea este că terenul aeroportului, care era încă în proprietatea publică a statului, a fost trecut în proprietatea aeroportului de ministrul Transporturilor Traian Băsescu. Cu câteva luni înainte de a deveni primar general, el a semnat împroprietărirea Bănesei fără să ştie de existenţa contractului de asociere. Când a aflat, şi-ar fi smuls părul din cap.

Penultimul act de campaniei de transformare a aeroportului în Mall a avut loc în 22 decemebrie 2003, când a fost semnat un act adiţional la contract, iar în februarie 2004 aeroportul închiriază o suprafaţă de până la 20 de hectare firmei Grivco, cu 1 USD/mp. Perioada de închiriere este de 15 ani. Apare şi site-ul viitorului Mall. Extragem prima frază din prezentare: Băneasa Mall, the biggest mall in Romania – 105.000 m2 – is an innovative shopping and leisure destination, scheduled for completion in 2006. Pentru proiectul mamutului comercial au fost atraşi şi alţi parteneri, între care firma Euro Mediterranée Consulting, unde la vedere apare domnul Michel Richard, un francez care a prins aroma de Românie de la o româncă, azi soţia sa, şi ne oprim deocamdată aici, ca să nu ajungem prea repede la acelaşi Micky Şpagă care semna în urmă cu 10 ani (în 1994 – n.m.) măritişul Bănesei cu Voiculescu.

Totuşi, mai există un cui în talpa proiectului. La înzestrarea aeroportului cu terenul, vecinii – Aviaţia Utilitară, între timp privatizată – s-au simţit furaţi de o felie de vreo 90.000 mp (valoarea de piaţă (din 2004 – n.m.) calculată la preţul de 600 USD/mp, este de aproximativ 54 de milioane de dolari) şi au atacat în justiţie actul considerat ilegal. Procesul durează de câţiva ani şi a ajuns la ultima instanţă – Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Toate procesele dintre cei doi vecini au fost câştigate de aviaţia utilitară. La ultima instanţă, ministerul şi Aeroportul Băneasa au formulat contestaţie în anulare (septembrie 2004).

Aşadar, schema era pe cât de simplă, pe atât de disperată: aeroportul trebuia să renunţe pur şi simplu la teren în favoarea marelui om de afaceri educat de regimul Ceauşescu şi îmbogăţit de regimul Iliescu, Dan Voiculescu. („Academia Caţavencu”, nr. 680/2004)

Citeste si articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu