Premieră 2024: NASA intenţionează să trimită trei misiuni cu tehnică spaţială pe partea întunecată a Lunii

duminică, iunie 13, 2021 8:13

Partea intunecata a LuniiProiectul este format, de fapt, din trei propuneri (proiecte) pe care NASA sper să le poată finanţa, din banii acordaţi de autorităţile SUA. Dintre cele trei proiecte, două îşi propun să trimită tehnică spaţială pe partea întunecată a Lunii, adică pe partea care nu este vizibilă de pe Pământ. Tot acest “pachet” se doreşte a fi o pregătire a unui proiect mai amplu, Artemis, ce include trimiterea de echipaj uman pe partea întunecată a Lunii.

Singura misiune spaţială ce a ajuns pe partea întunecată a Lunii a fost Chang’e-4, o încercare a Chinei, din 2019, de a studia fenomenele petrecute acolo.

Una dintre misiunile NASA, „The Lunar Interior Temperature and Materials Suite”, va ateriza pe un crater numit bazinul Schrödinger, pentru a înțelege mai bine activitatea tectonică din partea îndepărtată a Lunii.

O altă misiune, „The Farside Seismic Suite”, va petrece câteva luni colectând date de pe satelitul natural al Terrei, folosind două seismometre. Pe lângă faptul că vom afla mai multe informații despre activitatea tectonică lunară, se așteaptă, de asemenea, să se facă lumină asupra modului în care partea îndepărtată a Lunii este afectată de micii meteoriți, precum și să furnizeze mai multe date despre structura internă a Lunii. Se va investiga, de asemenea, fluxul interior de căldură lunară și conductivitatea electrică.

A treia misiune, „Lunar Vertex”, se va îndrepta către Reiner Gamma – unul dintre cele mai vizibile vârtejuri lunare de pe Pământ. Încă nu înțelegem ce sunt vârtejurile lunare sau cum se formează, dar se crede că sunt legate de anomalii ale câmpului magnetic al Lunii. Lunar Vertex, compus dintr-un lander și un rover, va efectua măsurători ale câmpului magnetic pentru ca oamenii de știință să le studieze.

Sursa informaţiilor: engadget.com.

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.
Tags: ,