Zborurile cu Gravitate Zero (Zero-Gravity, Zero-G) au tot mai mulţi clienţi

duminică, februarie 5, 2023 15:39

Zero-G

Zero-G (prescurtare de la „Zero-Gravity”, Gravitate Zero) folosește un Boeing 727 special modificat, care se arcuiește în 15 sau mai multe parabole pe cer, permițând clienților să experimenteze imponderabilitate timp de aproximativ 20 până la 30 de secunde la un moment dat. (Profilurile de zbor pot fi personalizate și pentru nevoile clienților.)

Pentru a ajunge la altitudinea de zbor cu parabolă, avionul urcă la 45 de grade față de orizontală; clienții experimentează aproape dublul forței normale a gravitației Pământului în timpul ascensiunii. Prețurile biletelor încep de la aproximativ 9.000 USD. Acest preţ reprezintă doar o mică parte din cei 450.000 de dolari pe care un client Virgin Galactic i-ar plăti pentru un zbor scurt către spațiul suborbital.

Companiile care doresc să efectueze experimente în spațiu folosesc aceste zboruri parabolice pentru a permite ajustări instantanee la fața locului, înainte de a trimite sarcina utilă pe orbită unde depanarea este dificilă.

Există, de asemenea, o nouă generație de astronauți privați care au nevoie de antrenament pentru a se simți încrezători în condițiile de microgravitație ale orbitei. Acestea includ proiecte precum misiunea Inspiration4 din 2021 sau zborul Polaris Dawn care urmează să fie lansat în acest an (ambele finanțate de miliardarul Jared Isaacman) sau compania comercială Axiom Space care trimite misiuni private de astronauți către Stația Spațială Internațională. Toate aceste entități au folosit sau vor folosi rachete și nave spațiale SpaceX.

Aceste oportunități le permit oamenilor să acceseze zboruri Zero-G pentru cercetare și, de asemenea, să experimenteze bucuria de a-și mișca corpurile în moduri diferite de cele pe care le experimentează pe Pământ.

Zero-G a înregistrat o creștere substanțială în ultimul an. Pentru a satisface toată această cerere în creştere, compania are acum 25 de angajați, față de 15 nu cu mult timp în urmă.

Cea mai recentă linie de afaceri pentru Zero-G implică oferirea de înregistrări într-un studio în spaţiu pentru muzicieni, ceea ce va necesita modificarea suplimentară a Boeing-ului 727 al companiei. Există deja un spațiu amplu disponibil pentru a transporta instrumente muzicale, dar compania intenționează să acopere avionul în un material avansat care promovează o bună izolare fonică și termică.

Izolarea va fi un avantaj pentru toți clienții atunci când avionul este gata, deoarece în mod normal există o variație uriașă de temperatură între zborul la 35.000 de picioare (10.700 de metri) și sol – mai ales în vara pe căldură. (Zero-G are un singur avion, dar îl foloseşte în mai multe locații din Statele Unite; pleacă din locuri precum Seattle, Houston, Newark, Centrul Spațial Kennedy al NASA din Florida și Long Beach din California.)

Pandemia de coronavirus a forțat o oprire de cinci luni în 2020, dar Zero-G a supravieţuit, deoarece clienții au continuat să rezerve zboruri. Compania a primit, de asemenea, un împrumut de la Paycheck Protection Program (Programul de protecție a salariilor), care a fost un program temporar guvernamental al SUA, menit să ajute întreprinderile mici să-și mențină forța de muncă angajată în faza incipientă a pandemiei.

Când Zero-G și-a reluat zborurile în august 2020, compania a implementat, de asemenea, protocoale stricte temporare, inclusiv mascare și testare, și nimeni nu a fost testat pozitiv în urma unui zbor. Între timp, tipurile de experimente au proliferat, inclusiv imprimarea 3D a unei inimi umane artificiale în timpul unui set de zboruri, împreună cu aspecte precum fabricarea în spațiu sau tehnicile chirurgicale pentru călătoriile în spațiul profund.

Numărul de piețe pe care compania se așteaptă să le deservească se va extinde, probabil, pe măsură ce industria spațială continuă să crească.

Sursa informaţiilor: space.com.

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu