Cum freci menta, ca profesor, in scolile din Romania

luni, martie 26, 2018 16:05
Posted in category Educatie

Educatie versus ajutor socialMai precis, în anumite şcoli, mai ales din mediul rural, dar se întâmplă şi în mediul urban, doar şi pe acolo sunt cartiere precum Ferentariul. Şi am să mă refer la un singur aspect. Dar, pentru a înţelege despre ce-i vorba, iată o scurtă descriere a problemei notării în învăţământul de astăzi, şi de ieri, oarecum diferită de notarea de alaltăieri.

Dacă pe vremea bunicilor, majoritatea dintre ei votanţi de ciume roşii, notele la şcoală se puneau şi pe o ascultare de moment, astăzi nu prea mai este deloc aşa. De prin 1999, odată cu aşa-zisa reformă a educaţiei, făcută cu tractoriştii de la catedră, iarăşi nu toţi, ci doar o parte însemnată, materia prevăzută în programa şcolară a fost împărţită în unităţi de învăţare, ce cuprind câteva lecţii, mai multe sau mai puţine, în funcţie de fiecare profesor, dar alcătuite pe criterii logice. Aţi înţeles ideea: fiecare profesor este liber să împartă materia din programa şcolară în unităţi de învăţare, după cum crede de cuviinţă. Bine, bine, vor spune unii, şi ce-i cu asta? Păi, exact aici este buba la unii: la sfârşitul fiecărei unităţi de învăţare, elevii susţin un test de evaluare, în care elevul este notat, şi în care elevii vor arăta că au acumulat nişte cunoştinţe, numite şi “competenţe”, în acele ore de curs alocate respectivului grup de lecţii. De exemplu, la cultură civică, în câteva ore de curs, vor reţine în ce constă sistemul democratic, de ce este rea dictatura, pentru a nu-l linge în cur şi astăzi, la catedră, dacă ajung profesori, pe Facebook, sau în alte locuri, pe dictatorul comuist Nicolae Ceauşescu.

Ei bine, acele teste de evaluare, cărora le mai spune şi “sumative”, le dau doar fraierii. Băieţii deştepţi, de fapt proştii care nu reuşesc să îndruge nişte afirmaţii, corect şi coerent, în limba română, nu. Şi nu-i obligă nimeni. Teoretic, dar numai teoretic, dar niciodată practic, cei care nu dau astfel de teste pot avea probleme numai dacă: ajung în şcoală inspectori – exclus, dacă niciun elev nu-şi rupe gâtul în respectiva şcoală – sau dacă directorul şcolii chiar ţine ca oamenii să-şi facă treaba – exclus, doarece directorul are nevoie de lingăi incompetenţi, cum are nevoie puşcăriaşul Dragnea de ţoapa analfabetă Dăncilă, în funcţia de premier, lingăi care, la o adică, o vor salva “democratic” la imagine sau vot. Bun, ar mai şi responsabilul comisiei metodice, dar, şi aici e un mare “dar”, acesta este neputincios cu oamenii din gaşca directorului, doar directorul şcolii, care se mai numeşte şi “manager”, poate decide, într-un final, cum stau lucrurile (de fapt, situaţia e mai alambicată, directorul fiind şeful unor comiţii şi comitete, formate exact din lingăii incompetenţi de care se vorbea mai deasupra).

Cum poţi afla cine dă teste şi cine nu? De la elevi. Îmi povestea un elev de-a VIII-a, în urmă cu 4 ani, prin luna mai că, la o şcoală de pe aici, la matematică, nu au susţinut niciun test sumativ în tot anul şcolar (şi mai era o lună până la terminarea anului şcolar). S-au dat doar tezele (lucrări semestriale obligatorii). Evident, directoarea şcolii este o PSD-istă împuţită, profesoară de istorie care nu a citit 10 cărţi de literatură în toată viaţa ei de rahat, ştie doar istoria mincinoasă învăţată pe vremea comuniştilor, nu s-a prezentat la concursul organizat de Ministerul Educaţiei pentru ocuparea funcţiei de director, din 2016, dar ciuma roşie a avut grijă s-o pună iarăşi director, iar “valoarea” şi-a arătat-o din plin, prin rezultatele obţinute de elevii şcolii respective, la proba de matematică, din cadrul examenului de Evaluare Naţională 2017.

Cam asta-i Românica profundă, de mila căreia plâng unii. Până nu moare această bubă pe obrazul educaţiei din România, bubă numită “frecat menta în sistemul bugetar”, nu sunt şanse să fim mai sus de ultima curcă a Europei. Ca să nu mai spun că minciuna comunistă şi hoţia bolşevică sunt valori intacte în cancelariile şcolilor din România. Doar nu vă imaginaţi că profesorii, aceste minţi luminate (hăăă, hăăă, hăăă), nu cred toate minciunile de la Mafia TV şi nu votează politicieni corupţi. Iar unde educaţie nu e, nimic nu e.

Citeste si articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

2 Responses to “Cum freci menta, ca profesor, in scolile din Romania”

  1. Despre cei din tribul fostei profesoare de lucru manual, pe stil vechi, analfabeta Vasilica Viorica Dăncilă | A șaptea dimensiune says:

    martie 16th, 2019 at 15:38

    […] Cum freci menta, ca profesor, in scolile din Romania […]

Adauga un comentariu