Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el

vineri, august 19, 2016 13:49

Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa elComunismul pe înțelesul Feisbucarilor (scris de Corina Băcanu)

Comunismul este una dintre cele mai detestabile ideologii pe care le-a produs mintea omului, o utopie sinistră care și-a dorit să promoveze în practică un sistem social în care nu există stat, clase sociale și proprietate privată, cu scopul de a realiza o societate egalitară.

În teorie, toate bunurile sunt comune aparținând societății ca și “întreg”, după principiul “de la fiecare după capacități, fiecăruia după nevoi”. În realitate, comunismul a ucis spirite, minți și vieți care s-au opus cu îndârjire ideii de colectivizare.

Am făcut o mică recapitulare a ce înseamnă comunismul, pentru că îmi stau în gât vorbe urâte de fiecare dată când aud tineri sau adolescenți care zic “ce bine era pe vremea lui Ceaușescu, mi-a zis mie mamaie”. O discuție pe tema asta am auzit întâmplător în metrou, între 2 puștoaice care nu aveau mai mult de 20 de ani.

Mărul discordiei a pornit de la nenorocirea de stat care nu îți mai asigură un loc de muncă după ce termini facultatea, așa cum era pe vremea lu’ mamaie. Și că mamaie a primit și apartament de la stat și ce bine era atunci. După ce au oftat împreună după epoca comunistă, au început să vorbească despre lucrurile cu adevărat interesante: Facebook, cine a mai dat laic, cine și-a mai făcut selfi și ce mișto e instagramul.

La începutul discuției m-am simțit descumpănită. Cum să le zici fetelor că mamaie e o babă senilă fără să le jignești mamaia și cum să le “atingi” când marea lor distracție, atracție și preocupare e Facebookul? Instant mi-a lucit revelația: păi le explici ce e comunismul cu ajutorul Facebookului, cel mai de temut dușman de clasă al comunismului și al lu’ mamaie, dar na… cine mai pune detaliile astea la suflet?!?

Așadar, băieți și fete de maxim treij de ani și nostalgici după comunism, uite cam așa ar fi arătat comunismul tradus în termeni și comportament de Facebook:

  • Programul de Facebook pe zi este de maxim 2 ore, cu restricții pe saiturile porno sau divertisment. Paginile de Facebook ale saiturilor care fac analiză politică nu există, fiindcă nimeni nu analizează, doar exclamă laudativ că e tare bine în România și ce fericiți suntem toți. Nu ai voie să postezi decât despre cât de fericit ești la muncă și ce tare e șeful tău. Cel puțin 2 statusuri de limbi în fund șefului, altfel mâine la birou vei fi declarat element negativ, deci un bou care merită oprimat și trollat.
  • Accesul pe Facebook se va face alternativ: o zi cei cu numele care începe cu vocală, a doua zi cei cu numele care începe cu o consoană. Ce? Nu te potrivești la consoană cu aia pe care încerci să o vrăjești? Nicio problemă, caută pe cineva cu consoană ca a ta.
  • Laicurile se dau și se primesc pe bază de cartelă. Raționalizarea laicurilor are un scop precis și util: trebuie să îți intre bine în cap că nu ești nici cel mai frumos, nici cel mai deștept de pe Facebook. Conducătorul este. Ai voie să dai și să primești maxim 5 laicuri pe zi, dintre care 2 la selfiul și statusul Conducătorului Iubit.
  • Statusurile și șerurile vin neapărat cu oferte: ai dreptul să scrii într-un status ce vrei tu (ce vrei tu doar de bine despre sistem, normal) doar dacă dai un share la statusul celui mai prost și mai libidinos individ de pe Facebook. Ce? Îl detești? Ai înnebunit? Păi toți suntem egali, deci tu ești egal cu scârbosul, așa zice comunismul și, dacă ești egal nu trebuie să fii selectiv, cu atât mai mult să te crezi superior intelectual. Contul tău e și al scârbosului și contul lui e și al tău.
  • Pupatul în fund, adică cultul personalității Celui Mai Iubit. La 2 statusuri “la liber”, adică cu ce ai tu chef, dar doar frumos despre țărișoara noastră “cea mai superbă” , trebuie să postezi un status cu tag la Președinte în care îi cureți toate scamele cu limba. Cu cât periezi mai bine, cu atât vei fi mai integrat în societate și mai apreciat la serviciu. Important e să nu-l scoți din “Mărețule!”, ” Conducătorule Iubit”, “Farule!” etc.
  • Pozele cu mâncare nu vor fi cu mâncare, ci vor fi cu creveți și conserve. Pentru că mâncare nu e. Cele mai multe laicuri, adică cele maxim 5 permise pe zi, le vei primi cel mai probabil la pozele cu portocale, de Crăciun. Laicuri, bale și înjurături. Mai poți uploada și poze cu coji de portocală, așa să îți ajungă până anul viitor.
  • Între orele 19 și 21.30, în fiecare seară, se ia Facebookul o dată cu curentul electric. Asta e șansa ta de a pune mâna pe o carte din hârtie în care e lăudată țărișoara noastră și cum aici avem PIB de să le dăm și la alții.
  • Dacă vrei să vorbești pe Facebook cu cineva din străinătate, trebuie să ceri voie. Voia n-o s-o obții, oricum, fiindcă nu ai nevoie să vorbești cu străinii, avem în România o grămadă de oameni cu care să vorbești, iar dacă totuși vorbești, ești trădător de țară.
  • Dacă vrei să vezi un film sau un clip străin pe Facebook, trebuie să îți faci antenă ca să prinzi Facebookul bulgar. O să se pixeleze puțin imaginea și n-o să înțelegi nimic, dar barem îți mai clătești ochii cu “Și bogații plâng” în notă chirilică.
  • Orice spui pe Facebook contra sistemului, statului, politicienilor sau Președintelui, dacă nu te arăți pe deplin fericit cu ce ai și cu ce ești, atunci trebuie să ai în vedere că e posibil să ajungi la Canal. Ce se întâmplă la Canal? Mori săpând pentru că ai avut tupeul să comentezi pe Facebook.
  • Dacă stai la etajul 10, s-ar putea ca țeava de net să nu urce până la tine și să ceri un pahar de facebook de la vecinii de la parter.

Bun, sper că acum ați înțeles mai bine ce înseamnă comunismul. Iar dacă mamaie zice în continuare că era bine, să știți că e simptomul ignoranței și al uitării. Care nu are nimic de-a face cu nostalgia după niște vremuri mai bune ci doar cu neputința vârstei. (Sursa)

Citeste si articolele:

You can leave a response, or trackback from your own site.

106 Responses to “Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el”

  1. Irimescu Lucian says:

    august 19th, 2016 at 22:16

    Absolut genial! Doar o completare: mamaie nu era medic, nu era învățătoare, nu era profesoară, nu era artist, nu era scriitor, nu era inginer, nu era nici măcar APV-istă, era doar aprozaristă și avea un apartament – nu primit cadou pe linie de partid- doar cumpărat, din muncă cinstită, pe cartofi, ceapă, roșii și porumb din cele 10 tone (???) la hectar lucrate în timpul liber de studenții la medicină, la filologie, la Arte Plastice, la Mecanică, etc…

  2. Raneti Tudor Andrei says:

    august 20th, 2016 at 0:33

    asa e doar ca comunismul ideologic nu e fascism. Asa a ajuns datorita coruptiei… si tot era mai bine ca azi ca era socialism
    . Genocidul in Romania a inceput dupa 1989… Hexipharma: 80.000 morti, Colectiv: 64 in chinurile iadului, mai ceva ca Fenomenul Pitesti. Diaspora: 3 milioane de refugiati economic. Bolnavii de cancer morti in chinuri nu i-a mai numarat nimeni; unii au castigat la CEDO postmortem dreptatea… jaf dezlantuit, industria facuta praf, populatia s-a animalizat…

  3. Belle dImagination says:

    august 20th, 2016 at 9:29

    Mamaie uită şi că stătea la cozi uriaşe pentru orice, că nu avea la îndemână decât 2-3 MAAAXIM 4 opţiuni pentru orice, că la mare te duceai dacă primeai voie şi cotizai la sindicat – sau la munte la fel, că trăia cu groaza avortului, că erau nişte oameni răi care n-o lăsau să pupe moaşte, că la şcoală aveai practică agricolă de te săturai şi pe urmă materia era predată pe fast forward, că nu erau cluburi  şi nici locuri de distracţie. Să nu uităm şi faptul că mamaie uită cu câtă frică stătea să nu rămână însărcinată – dacă era femeie normală care nu voia să devină doar puitoare, că avortul era ilegal iar prezervative sau anticoncepţionale nu erau.

    Şi uită toate astea din cel mai prost motiv. Fiindcă a uitat că atunci era tânără şi încă nu era acrită. 
    Aşa că ea confundă fericirea şi bucuria de a fi tânăr cu binele adus de cea mai luminoasă dintre orânduiri.

  4. Belle dImagination says:

    august 20th, 2016 at 9:35

    Ah, să nu uităm şi încă vreo două amănunte:
    – puteai să ajungi la Canal sau la Gherla, Periprava, Sighet şi alte zone d-astea de vilegiatură forţată nu doar fiindcă ai comentat aiurea pe un wall, ci doar fiindcă ai dat lile cui nu trebuia. Iar acolo regimul era de exterminare, nu de vacanţă!
    – că dacă erai fiul/ fiica cui nu trebuia şi nu aveai origine sănătoasă, pentru egalizarea de şanse toţi şefii şi şefuţii aveau o plăcere sadică să te distrugă
    – că nu aveai telefon propriu, fiindcă era mai simplu să fii ascultat dacă aveai telefon în cuplaj…
    – că la mare la bulgari te puteai duce doar dacă aveai pile foarte grele, Siberia conta ca destinaţie exotică

  5. mickey says:

    august 20th, 2016 at 10:25

    cea care a scris articolul plina de indignare si ura, nu face decat sa insulte si atat. poate ca nostalgicii sunt retaradati, dar acesti nostalgici au muncit si au construit mai mult decat in timpurile regilor si sa nu mai vorbim de zilele de dupa marea revolutie capitalista. o adevarata hoarda de huligani, hoti si tradatori au pus stapanire pe tara si au distrus mai mult decat puteau sa o faca avioanele si tancurile americane. ii doresc succes la pupat rectul hotilor si tradatorilor actuali .

  6. Alex says:

    august 20th, 2016 at 13:17

    Retardata ești tu. Pe că tu nu explici comunismul ca și ideologie. Explici o parte întâmplat într-un colt de lume. Și ala a fost comunism pana în ani 80 după care a devenit totalitarism. Comunismul ca și ideologie, sistem politic, metoda de guvernare, zi cum vrei, este superior capătului de democrație, inventata de americani. ( pe că democrația asta-cpaitalism, nu are nici o legătură cu democrația inventata de francezi, sau cu cea despre care vorbeau grecii acu 2500 de ani). Frustrările de fapt sunt ale celor care se vor superiori și vor sa iasă în fata ca păduchele… Asa ca încearcă sa îți păstrezi pseudo-cultura și încearcă sa te educi întâi pe tine și mai apoi, dacă o sa demonstrezi ca meriți, pe altii

  7. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 14:05

    Tovarasu’ „ALEX”: ori esti incult, ori rau intentionat: oare chiar nu realizezi ca Stalin, un comunist, a ucis milioane de oameni, in principal sovietici? Nu realizezi nicio secunda ca bolsevicii ne-au deportat bunicii si strabunicii in Siberia, ne-au furat Basarabia, nordul Bucovinei si tinutul Herta? Toate aceste crime la adresa romanilor nu le-au facut americanii, nenorocitule, ci comunistii pe care azi ii lingi in cur.

    Tovarasu’ „RANETI TUDOR ANDREI”, stie tovarasia ta ca Romania comunista avea cei mai multi bolnavi de SIDA din Europa, doar ca aceasta realitate era „secret de stat”. Nu era ca azi, tovarasu’, sa urle televiziunile despre cazul „Colectiv” sau bolnavii de cancer. In Romania comunista se murea si se suferea in tacere.

    Toavarasu’ „MICKEY”, nu exista suficienta ura pentru criminalii comunisti, cei care l-au ucis pe Iuliu Maniu, unul din realizatorii Romaniei Mari, aruncat in puscarie la 80 de ani. Ce spui, tovarasu’, daca bunicul sau tatal dumitale ar fi aruncat in puscarie la 80 de ani, pentru fapte imaginare? Ai mai avea limba in fundul bolsevicilor? Iti placea viata in ghetoul comunist? Cu paine la cartela? Pupincuristii bolsevici, v-as pune la zid si asa trage fara regrete! Voi sunteti niste criminali, din moment ce aparati alti criminali. Voi m-ati arunca in puscarie pentru ca „indraznesc” sa spun adevaruri despre cel mai diabolic sistem inventat de evreul Marx: Stalin, 30 de milioane de oameni ucisi, Mao, 40 de milioane de chinezi ucisi, ca sa dau doar doua exemple.

  8. DS says:

    august 20th, 2016 at 16:36

    Oricum, se va duce cât de curând și capitalismul. Sunt mult mai periculoși… Americanii și democrația… Un popor care au exterminat un neam și apoi, deși fiind coloniști englezi, s-au trezit că vor să fie independenți față de propria lor țară. Halal popor!

  9. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 16:56

    Domnu’ DS, sau tovarasu’, deocamdata americanii nu ti-au luat matale izmenele, cum au facut rusii timp de vreo 20 de ani. In perioada 1944 – 1964 trupele sovietice au stationat in Romania, pe cheltuiala statului roman, iar barbarii soldati rusi (niste jeguri alcoolice) au violat, ucis, distrus etc. Plus ca Romania a platit rusilor despagubiri imense de razboi, fiind considerata tara invdatoare a URSS-ului (alaturi de Germania), chiar daca, dupa lovitura de stat de la 23 august 1944, i-am ajutat de jegurile de rusi sa ajunga la Berlin ceva mai repede. Cat priveste capitalismul, are si bubele sale, doar ca nu deporteaza pe nimeni, nu ia vietile oamenilor in mod direct etc. SUA, tovarasu’ DS, este, inainte de toate, un mod de a fi. Adica americanii sunt cine sunt deoarece, la ei, nu conteaza nimic altceva decat valoarea individului. SUA nu va fi ajunsa in urmatoarele decenii deoarece, de exemplu, are o productivitate a muncii dubla fata de Germania, cea mai dezvoltata economic tara europeana. Rusii, ca sa revenim la ei, sunt o tara care traieste in Evul Mediu, cu o populatie la limita saraciei, in care un dictator sadic si criminal, KGB-istul Putin, trimite tineri inocenti la moarte in Siria sau Ucraina. Vorbim de Rusia laudativ doar in momentul in care vor fi macar la nivelul Albaniei in ceea ce priveste gradul de civilizatie. Rusii, pe Terra, au creat numai probleme, de-a lungul istoriei. Un popor barbar, agresiv si violent, care a cotropit jumatate din Europa, o parte o Orientului Mijlociu, plus cateva locuri din Asia. Rusia este Raul, in istoria recenta a lumii.

  10. unroman says:

    august 20th, 2016 at 18:31

    Ce ineptie sa critici niste tineri doar pentru ca au o opinie inspirata din vorbele bunicii…dar cei care l-au trait si-l regreta? sunt niste retardati banuiesc…cei care stiu ca in tara asta amarata s-a manifestat socialismul si nu comunismul in forma sa radicala tot niste analfabeti sunt…banuiesc ca tot niste prosti sunt si cei care stiu putina istorie legata de ciclul organizarilor sociale…cei care stiu ca structurile de tip social au alternat tipul de proprietate in intervale ciclice fara un rezultat concret in ceea ce inseamna solutia corecta…poate trebuie ca o minte sclipitoare ca a dumitale sa le transmita celor care au trait feudalismul tarziu si celor care au murit in timpul revolutiei franceze, cat de idioti erau si cata lipsa de respect avea fata de proprietatea privata…bunicii sunt buni doar cand fac aprecieri pozitive legate de regele Mihai? sau cand mor pentru o palma de pamant? in rest sunt niste idioti…Cred ca idiotul esti dumneata domnule autor, esti intolerant, nedemocrat si lipsit de educatia dialogului. O natiune poate sa aleaga modul in care isi organizeaza viata democrat si daca de maine tinerii astia opteaza pentru comunism nu inseamna ca este bine sau rau…inseamna ca este doar o alegere democratica si ca este dreptul lor sa se manifeste liber conform propriilor convingeri. Eu sunt un tanar care a prins ceva socialism in tara asta si iti poate confirma ca dincolo de arhicunoscutele probleme ale acelei societati avem foarte multe elemente ce depasesc in pozitivism societatea capitalista de astazi…tatal meu este inginer si regreta in fiecare zi acel regim…bunicul meu, ofiter in armata romana o sa-ti spuna acelasi lucru…nu arunca o poveste in extrema sa negativa doar de dragul de a denatura o istorie…

  11. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 18:59

    „unroman”, dar comunistii, pe care-i regreta tata si bunicul, aveau „cultura dialogului”? Sau te trimiteau direct la puscarie, sau la canal, sau pe lumea cealalta? Aici nu-i vorba de Revolutia Franceza, ce a produs un sir imens de cadavre, pana la urma, ci de un sistem criminal care a ucis milioane de oameni. Pe acesti martiri ucisi de bolsevici, ingineru’ tata si ofiteru’ bunicu’ nu-i regreta? Dar pe copiii morti pe caldaramul Timisoarei, impuscati fiind din ordinul marinimosului regim comunist care a facut numai bine, nu-i regreta unul ca dumneata? Ai auzit de masacrul de la Katyn? Exact asta au facut bolsevicii ce sunt linsi in cur de specimene ca voi: au ucis mereu, mereu si mereu. Nu realizezi ca aperi niste criminali? Nu realizezi ca bolsevismul este o utopie ce nu poate fi atinsa decat prin crime? De ce va bateti joc de memoria celor care au murit pentru libertate, puincuristi nenorociti ai dictaturii comuniste? Hai sa vedem de ce merita iubiti bolsevicii: finalul unui film mare, KATYN, povestea celor care au avut ghinionul sa fie contemporani cu comunismul lui Stalin, comunism regretat de bunicu’ ofiteru’ si tata ingineru’.
    https://www.youtube.com/watch?v=Geu0R4xGAi4

  12. unroman says:

    august 20th, 2016 at 19:14

    Ce prostie sa compari bolsevismul rusesc cu socialismul din Romania…vorbesti de Katin fara sa vorbesti despre suferinta popurului sovietic din cel de-al doilea razboi mondial…fara sa vorbesti despre milioanele de rusi morti in asediul de la Leningrad…civili majoritatea…despre milioanele de morti de la Stalingrad…nu regret prietene comunismul sovietic pentru ca nu l-am trait…si pana la urma nu regret nici socialismul romanesc pentru ca am mai degraba boemia unui speculator capitalist decat rigoarea muncii socialiste…dar nu pot sa mint ca tine. Nu este asa si ti-o spun nu pentru ca doar am trait aproape 10 ani acel socialism dar am si citit destul de mult. Evident ca exista victime ale puscariilor comuniste la fel cum astazi o gramada de persoane intemnitate traiesc adevarate drame…dar de care evident ca nu ti pasa pentru ca cei de astazi sunt niste banditi…avem cel mai nenorocit sistem penitenciar din Europa civilizata…astazi si nu acum o suta de ani. Nemtii astia la care cascam toti gura sunt cei mai mari criminali ai ultimei sute de ani si nu mi spune nimeni ca nu-i bine sa am relatii cu ei…toti au ceva cu rusii…care s-au trezit cu noi peste ei la Stalingrad…apoi tot noi ne trezim sa spunem ca ne-au violat femeile…natiunea rusa este una mareata nu doar din perspectiva razboiului…a generat cultura de o valoare inestimabila si a renscut de fiecare data atunci cand nimeni nu le mai dadea vreo sansa… asa ca natiunea rusa nu inseamna doar crimele lui Stalin…americanii sunt o poveste ce tine de alta parte a globului…pana una alta vecinii nostri sunt cu totul altii…

  13. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 20:00

    Tovarasu’, se pare ca matale reciti poezii invatate in sedintele de Partid Comunist, cu suferinta poporului sovietic bla, bla, bla. Dar, tovarasu’, stii ca poporul sovietic a fost prieten, o vreme, cu poporul nazist? Stii ca poporul sovietic ne-a furat Basarabia? Stii ca poporul sovietic a invadat Romania si ne-a adus ciuma rosie? Legat de „socialismul romanesc”, stie tovarasia ta ca Lucretiu Patrascanu a fost impuscat in raiul socialismului romanesc? Iata si titlul unui material de pe acest site: „Partidul Comunist Roman inainte de invazia sovietica: 720 membri, 84% straini” (http://asapteadimensiune.ro/partidul-comunist-roman-inainte-de-invazia-sovietica-720-membri-84-straini.html). Sau „Partidul Comunist Roman avea drept obiectiv principal, stabilit de Moscova, dezmembrarea Romaniei” (http://asapteadimensiune.ro/biografia-secreta-a-lui-ion-iliescu-iv.html).

  14. alex says:

    august 20th, 2016 at 20:06

    Cornel ceea ce compari tu intre americani vs. rusi este doar ceea ce te documentezi si esti influentat de sursele de informare pro occident.
    Era o vorba lasata de un american ” Daca nu ne vor crede, ii vom mintii de atatea ori pana ne vor crede”.
    Nu e ok sa fim lingai la niste tari care au interes sa desfiinteze tari pt a si pastra economia la un nivel inalt si aici poti verifica la tari gen Iugoslavia, Siria, Afganistan, Irak( compara anii 80 si ce se intampla acum).
    Iar legat de comunismul romanesc , n are treaba cu cel rusesc, greseala a fost ca au fost oameni in conducere exact ca cei de acum( Iliescu, Nastase, si multi alti cacati). Insa in esenta, aveam un viitor frumos ca unitate, cu o siguranta financiara, o tara fara datorii, o tara harnica care muncea fiecare petec de pamant, o ORDINE GENERALA.

  15. alex says:

    august 20th, 2016 at 20:17

    Corina esti slaba daca din punctul tau de vedere comunismul se rezuma la ce scrii tu.Am sa te rog sa deschizi un caiet si sa imparti in 2 categorii Lucruri bune Lucruri rele in democratie si comunism.
    O sa vezi daca tot consideri ca esti trecuta prin viata ca balanta lucrurilor bune inclina spre comunism. Calatoreste in Romania si vezi industria de acum si citeste ce era o data( ex: 1 mai upetrom ploiesti 30000 de angajati iar fabrica era un colos productiv, prezent ruine si un magazin kaufland cu angajati sclavi pe 10mil la nemti, vezi fabrica auto Aro)
    Sunt atat de multe comparat incat plangi ce am ajuns( suntem colonie, muncim pt altii sa primim o paine) si pe tine te doare ca nu puteai vedea un film porno.
    Esti doar limitata din punct de vedere intelectual pt a vedea aspectele importante din viata unu om si a unei tari de succes

  16. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 20:18

    „ALEX”, pe tine chiar te doare-n cot ca rusii ne-au furat Basarabia? Ce documentare, tata, mai vrei din moment ce exista pactul Molotov-Ribbentrop? Cum sa fie comunismul bun, mai nene, din moment ce a esuat in toate tarile? Mai este Coreea de Nord unde aia traiesc fara curent electric si mananca sobolani. „Se muncea fiecare petec de pamant” cu elevii, armata, studentii, puiu (http://asapteadimensiune.ro/tara-construita-de-ceausescu-agricultura-se-facea-cu-elevii-studentii-armata-muncitorii.html).

  17. unroman says:

    august 20th, 2016 at 20:36

    Marile natiuni ale Europei, fie ca vorbesti de francezi, englezi, nemti sau rusi si-au construit maretia pe crima si razboi…nu exista diferenta intre puterile expansioniste decat in mintea unor unor urechisti ce se cred artisti. Stiati ca in prezent se circula pe partea dreapta in peste 30% din tarile de pe glob din cauza expansionismului britanic? stiati ca jumatate din Africa vorbeste franceza? Cum sa spui ca rusii sunt criminalii supremi ai acesti lumi si sa nu intelegi cum functioneaza destinul unei natiuni puternice? Ciuma rosie este obsesia unor indivizi ridicoli ce inca ii asteapta pe americani…in lume nu conteaza decat interesele natiunii tale…nimeni nu-ti vrea binele in detrimentul binelui personal…cata vreme nu intelegem ca doar noi contam si nu filozofia socialista sau capitalista nu o sa realizam nimic. Nu-i o rusine sa fii nationalist…daca ne merge rau nu este din cauza rusilor sau americanilor…ci doar din cauza noastra. In fapt nu doctrina iti da sa mananci…important este sa filozofezi pe burta plina…pana una alta capitalismul asta nu ne-a adus bunastare…este tot ce conteaza…avem nevoie de stabilitate financiara, de locuri de munca si de echitate sociala pentru ca oamenii isi raporteaza modul de viata prin comparatie…putem sa fim socialisti, capitalisti sau nazisti…in fapt nu conteaza cate vreme avem bunastare si echitate sociala…in rest sunt doar vorbe in vant.

  18. Larian says:

    august 20th, 2016 at 20:47

    Dragă Corina,
    Am citit „descoperirile” tale privind comunismul, parțial ai și dreptate, deși lucrurile cu care incerci să exagerezi extrapolând realitățile comuniste, cred că s-ar fi rezolvat intr-n fel dacă cei 26 de ani din 1989 treceau altfel și nu așa! Dar asta-i altă problemă; eu aș fi dorit să te intreb: asta-i tot ce-ai ințeles tu din epoca comunistă? Nimic despre construcțiile de școli, de universități, de spitale, de grădinițe, de drumuri și șosele așa cum au fost (dar au fost!), de metrou, de transport CFR, aerian și naval, de hidrocentrale, de locuințe, construcții chiar și de orașe intregi!, etc., – despre astfel de lucruri n-ai avut timp să relatezi, sau prostia din facultățile și universitățile de azi care dau diplome pe bani, n-au reușit să implementeze și obiectivismul în opiniile tale? Deontologic vorbind… Și mai e o chestie: câți de Gigi Becali, câți de Băsescu, Năstase, Dragnea, Udrea sau câte loaze analfabete ca Eba și alții ar fi ajuns in Marea Adunare Națională, cum au ajuns ăștia să formeze clasa politică a capitalismului românesc de astăzi? Aș mai avea incă 1000 de intrebări pt. tine dar imi dau seama că și eu și tu, ca și alții, scriem aici pt. că n-avem altceva mai bun de făcut!

  19. unroman says:

    august 20th, 2016 at 20:49

    ..si vreau sa inchei facand o mentiune…daca sistemul asta perfect continua sa produca saracie, cei multi si ramasi fara nimic vor transforma intr-un final proprietate privata din mainile celor putini in proprietate publica…si asta pentru istoria se repeta…si nu invatam nimic din ea…

  20. Ionel says:

    august 20th, 2016 at 20:56

    Câți ani are domnișoara (doamna) de știe așa de bine cum stau lucrurile ?
    A traăit anii 1960 ? Dar anii 1970 ? Dar anii 1980 ?

    Lăsând la o parte cunoașterea livrescă – doar din cărți, ziare, opinii ale unora sau altora, de la unele televiziuni și posturi de radio, pot să spun ca martor și trăitor conștient (prin vârstă) al acelor timpuri că adevărul aici este departe de a fi unul limpede, clar, ușor de acceptat de toată lumea.

    Daca comunistii in anii 1950 si 1960 ne-au invatat să urâm tot ce nu este comunist / socialist, noi cei de azi trebuie să le fim superiori și să judecăm cât mai imparțial. Sine ira et studio.

  21. corneliu constantinescu says:

    august 20th, 2016 at 21:00

    amice cornel caruntu, mai mult decat orice ideologie, pericolul primordial il reprezinta cei care afirma, ca si tine, urmatoarele: „v-as pune la zid si asa trage fara regrete!”. sclavagismul, feudalismul, nazismul, comunismul, islamismul, crestinismul sau orice alt „ism” ar popula, temporar sau definitiv, dupa masura ei, mintea umana, ar fi doar etape in evolutia omenirii, rezonabile si inofensive, atata vreme cat „cornel carunt”-ismul degetului pe tragaci, izvorat din imbecila convingere ca poti detine monopolul supremei inteligente, dreptati, veridicitati si legitimitati, ar lipsi cu desavarsire. poti intelege asta?

  22. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:03

    „unroman”, stii ce inteleg din toata limba ta de lemn, in care lauzi comunismul criminal si critici capitalismul? Inteleg in esenta ca te doare-n cur de crimele comunistilor. Bai tovarasu’, ca ultimii aurolaci sa filozofeze cu burta plina au fost exterminate elitele romanesti de catre rusii bolsevici care ne-au ocupat tara. Tot ce debiteaza unul ca tine sunt texte invatate in sedintele de Partid Comunist, cea mai clara dovada ca tovarasia ta nu a citit mai nimic altceva. Ai auzit de Soljenitin? Acesta spunea asa: „Gulagurile sovietice sunt locuite de o populaţie de sclavi care alcătuiesc cam 10% din forţa totală de muncă sovietică şi care pot fi literalmente exploataţi până la moarte.” Dar de gulagurile sovietice ai auzit? Dar de Canal, in prima varianta (Gheorghiu-Dej) ai auzit? Cu toate aceste crime te stergi la cur in viata de doi bani, in care plangi dupa lanturile bolsevice.

  23. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:14

    „LARIAN”, tovarasu': dar italienii, francezii, nemtii n-au universitati, spitale, scoli, fara teroarea Securitatii? Dar tovarasia ta a auzit de: „Statul comunist s-a temut şi de umbra lui. A trebuit să ducem o viaţă duplicitară: una spuneam, alta gândeam şi altceva era în sufletele noastre. În cărţile mele descriu cum au fost trataţi oamenii la securitate. Erau torturi fizice şi psihice care depăşeau imaginaţia. Inchiziţia a fost copil mic” (http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/03/17/despre-torturile-din-inchisoare/) Sau: „Ziua de 14 mai, mai exact noaptea de 14/15 mai 1948 marchează începutul altei prigoane – a câta oare? – îndreptată împotriva neamului românesc. Aceasta a fost începutul unui val de arestări, care viza Muşcarea Legionară, studenţimea, organizaţiile subversive (subversive pentru România erau de fapt guvernul comunist, securitatea care se năştea şi celelalte din arcul guvernamental), dar şi Biserica, cultele religioase şi partidele politice. Iar arestările au continuat pe tot parcursul anului ’48, când loturi masive de oameni au fost aduşi în aresturile miliţiei şi securităţii, apoi la anchete, condamnaţi şi vărsaţi sinistrelor închisori.” (https://bucovinaprofunda.wordpress.com/category/crimele-comunismului/)

  24. Adi says:

    august 20th, 2016 at 21:15

    Foarte deplasata comparatia dintre cele doua regimuri. Sper doar ca doamna doctor care a scris acest articol sa fi avut la revolutie mai mult de 18 ani, ba chiar si cativa ani in campul muncii ca acest articol sa fie obiectiv si nu o ipocrizie mult cantata de actualii ziaristi si propagandisti ai actualelor regimuri.
    Revenind: am stat de vorba si cu oameni pro si cu oameni contra regimului comunist. Am constatat ca marea majoritate a persoanelor anticomuniste se refera doar la ultimii 4 ani ai comunismului.
    Adevarul poate il vom cunoaste cu adevarat de la cineva care a muncit in comunism macar 15 ani. Cred ca doar o astfel de persoana isi poate da cu parerea.
    Apropos de libera cugetare:
    Asa de tare m-am saturat de politica purtata pe facebook si de felul in care se arunca cu noroi din toate partile…lucrul asta o fac mai ales oamenii carora nu le prea place sa munceasca insa le place sa isi dea cu parerea. Primul lucru: as interzice oamenilor care nu s-au prezentat la vot sa critice actuala putere. I-as cenzura pur si simplu.

  25. unroman says:

    august 20th, 2016 at 21:19

    Daca asta ai inteles inseamna ca vorbesti cu urechile astupate…apropo, faptul ca astazi suntem cu cateva milioane mai putini decat in anii 90 inseamna ca traim un gulag modern? vorbesti doar de puscariasii morti la canal si deloc de locurile de munca, de planificarea muncii, de invatamantul ancorat in realitatea economica, de locuintele primite de tineri…etc…este normal ca daca ai avut o familie de chiaburi carora le-a fost confiscata averea sa fii plin de ura…de ce nu vorbesti si astazi de crimele din spitale, de invatamantul jalnic, de umilirea doctorilor, profesorilor, de criminalitatea crescuta, de lipsa locurilor de munca, de lipsa perspectivei financiare pentru tineri…murim bai omule…disparem ca natiune…suntem tot mai saraci…nu suntem in stare sa realizam nimic…tinerii locuiesc cu parintii pana la 40 de ani…si tu imi plesnesti biciul canalului…astazi nici puscariasii nu mai muncesc…ne meritam soarta uneori…meritam sa fim furati, sa fim umiliti…pentru ca asta ne place…

  26. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:24

    „ADI”, nu-i nevoie sa discuti cu nimeni, intre timp a aparut Internetul, cartile, marturiile celor iesiti din puscariile comuniste. Asa-i, tu muncesti, fata de altii, nu trebuie sa gandesti. Unde am mai auzit asa ceva? A, da, la minerii veniti sa devasteze Bucurestiul, in iunie 1990. Care ultimii 4 ani, bai tovarasu’? Ai auzit anii 1950? Temnitele erau pline de oameni nevinovati. Si atunci era comunism in Romania si nu erau ultimii 4 ani. Tu vrei cenzura, puiu? De ce nu te duci in Coreea de Nord. Acolo nimeni, dar absolut nimeni, nu critica regimul comunist.

  27. unroman says:

    august 20th, 2016 at 21:26

    Pana la urma este normal ca un tanar nascut dincolo de anul 90 sa-si doreasca sa traiasca in orice alt tip de societate decat sa mai ramana o zi in mizeria asta de capitalism romanesc…trebuie sa fii nebun sa crezi ca modelul social actual poate duce catre ceva bun…traim o mizerie in forma continuata…daca un tanar constata asta nu inseamna ca-i comunist sau nazist…asta-i cine-l eticheteaza astfel…

  28. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:27

    „unroman”, hai ca m-am saturat de textele tale idioate. Si cine ne-a adus aici? Un comunist ca Ilici Iliescu, ce a adus mafia la guvernare, PSD-ul fiind un partid de mafioti. Este ultimul meu raspuns pentru tine.

  29. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:29

    Tovarasu’ Ionel, in anii 1960, 1970 s-a trait bine in Romania comunista a lui Ceasca din banii FMI-ului, pe care cizmarul i-a imprumtat. Apoi s-a vazut cum e treaba cu plata datoriei externe: in Romania era mai rau ca in ghetou.

  30. unroman says:

    august 20th, 2016 at 21:30

    Anii 50 sunt anii ce urmau unui razboi pierdut…am fost mai mult nazisti decat orice altceva in anii razboiului…sa zici mersi ca nu ne-au spanzurat pe toti…cum sa consideri ani de referinta anii 50? rusii castigasera razboiul in partea asta de lume cu sacrificii enorme…cum sa vorbeasca despre crime o natiune ce a trecut cu zvastica pe piept Prutul?

  31. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:35

    Corneliu Constantinescu, comunistii, prin tot ceea ce fac, neaga dreptul unuia sau altuia la o existenta libera. Este normal, deci, sa incerci sa-ti aperi libertatea. Iar daca bolsevicul vrea sa-ti puna lanturile, ce faci? Stai cu mainile incrucisate si admiri peisajul? Evident ca nu. Adica dumneata nu ai nimic de comentat legat de milioanele de victime ale comunismului, dar esti indignat de intentia mea, care nu va fi pusa niciodata in aplicare.

  32. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:37

    „unroman”, gata cu textele bolsevice pe acest site. Sau vrei sa te blochez. Incearca in alta parte.

  33. unroman says:

    august 20th, 2016 at 21:42

    Cornel Caruntu, probabil esti mult mai batran si mult mai comunist ca mine…iar faptul ca am o parere proprie despre o societate careia ii apartin si eu in egala masura cu tine nu ar trebui sa-ti trezeasca decat bucuria unui dialog liber. Am dreptul sa vreau altceva pentru mine la fel cum si tu ai dreptul sa visezi la fenomene ce te depasesc din punct de vedere intelectual…intr-o tara in care acel Ilici este plecat de aproape 20 de ani si in care conduce drepata de peste 10 ani tu-mi scrii ca din cauza lui Ilici iti merge tie rau…probabil varsta inaintata te obliga sa ramai blocat in timp…asteapta-i pe americani…or sa vina sa te salveze…dar iti trebuie viza pentru ca americanii astia nu primesc la masa discutiilor idioti din partea asta de lume…pentru ca asta suntem in ochii lor…pana una alta daca intrebi un moscovit stie sa-ti raspunda unde este Bucurestiul…un american nu-ti va spune nici cu harta in mana…

  34. Cornel Căruntu says:

    august 20th, 2016 at 21:46

    „unroman”, din acest moment comentariile tale sunt considerate spam. Du-te la Moscova si-i lauda acolo pe rusii care ne-au furat Basarabia si ne-au adus comunismul.

  35. Groza says:

    august 20th, 2016 at 22:42

    Comunismul este una dintre cele mai detestabile ideologii pe care le-a produs mintea omului, o utopie sinistră .De acord.Dar prin implimentarea democratiei trei milioane au plecat.Asta ce ideologie este?

  36. DS says:

    august 21st, 2016 at 1:35

    Foarte bine punctat!

  37. Tov. Marcel says:

    august 21st, 2016 at 1:51

    DOMNUU, Cornel Căruntu
    Esti cam dus cu pluta. De unde ai scos-o pe aia cu Romania comunista avea cei mai multi bolnavi de SIDA din Europa, nu stiu. Am lucrat in domeniu, si nici pe departe sa intram in topul tarilor din europa cu bolnavi de sida. Si este logic…fiind o tara comunista era destul de inchisa turismului, nu!? Vad ca esti tare suparat pe cei ce o critica pe „domnisoara” Bacanu, sunteti rude!? In orice caz „domnisoara” Bacanu se pare ca este o femeie destul de frustrata ;) pt ca teoria anticomunista care o sustine se bazeaza pe o anumita ura personala. Presupun ca urmatorul pas ar fi sa ne arate „domnisoara” Bacanu cat de bine ne este sub conducerea multi-nationalelor, nu-i asa!?

  38. Rodica Cretu says:

    august 21st, 2016 at 2:33

    Daca mamaie ar fi „hip” ti-ar replica : „da, dar o tipa ca tine nu ar fi primit aptobare pentru un cont facebook! Sic”

  39. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 6:52

    „Rodica”, dar o CAP-ista ca tine merita „aptobare”? Dar pupincuristii bolsevicilor criminali merita conturi pe Facebook, retea „capitalista” aparuta in SUA? Bai nenorocitilor, din cauza voastra Romania a ajuns o tara de cacat: ati votat fosti comunisti si securisti si vreti sa traiti bine!

  40. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 6:57

    „Tov. Marcel”, normal ca toti cei care critica bolsevismul sunt dusi cu pluta. Uite sanatosule, ce meriti un glont doar pentru ca esti un idiot ce ia apararea unor criminali, cateva detalii despre SIDA in regimul comunist: „Era numită de regimul comunist „boala Occidentului decadent”, iar existența ei pe teritoriul României era de neconceput. Cu toate acestea, acum 30 de ani, o echipă de medici punea primul diagnostic de SIDA din România. Doar patru ani mai târziu, cea mai mare epidemie de HIV din Europa avea să îmbolnăvească peste 13.000 de copii în spitalele româneşti. Sistemul medical aflat la pământ și lipsa cunoștințelor despre acest virus au făcut ca peste jumătate dintre cei infectați să moară în condiții mizere. Cei care au supraviețuit încă luptă, nu doar cu boala, ci și cu fricile și prejudecățile celor din jur. Un documentar care prezintă povestea ultimei moșteniri lăsate de Ceaușescu: generația HIV.” (http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/Reportaj/Generatia+HIV+Criza+secreta+a+Romaniei)

  41. Marius Carp says:

    august 21st, 2016 at 10:21

    As avea o corectare . La partea cu munca la canal în caz de publicare de statusuri „contra”, ar fi doar pentru intenție căci altfel FB comunist ar avea un corector automat care ar schimba orice sintagma jignitoare în o oda regimului!

  42. Jurcan says:

    august 21st, 2016 at 12:26

    Ca articolul are dreptate si atinge acolo unde trebuie, se vede din numarul „nepotilor” care totusi au pus botul la vaicarelile lui mamaie. Care santeti capabili de-a le spune romanilor ca comunismul a fost bun, mergeti si incercati sa le spuneti si evreilor ca nazismul a fost constructiv si edificator. Sau daca vreti sa vedeti comunismul la el acasa vizitati Corea de Nord ca sa va delectati cu fructele lui. Succes tovarasi

  43. Mugur says:

    august 21st, 2016 at 14:23

    Vezi, de asta este absolut necesar un proces al comunismului, dupa modelul celui al nazismului, ca sa fie curatata societatea de cancerul comunist, care pana in ziua de azi zadarniceste orice incercare de primenire morala si nu numai, a sociatatii romanesti. Pana atunci, nomenclaturistii si pupincuristii din jurul lor, care „s-au descurcat” in acea vreme, vor continua sa ne spuna ce bine s-a trait in acea vreme (adica, ei, profitorii) si ce fericire era in tara asta plina de militieni, securisti, activisti de partid, minciuna, ipocrizie, bataie de joc organizata, CAP-uri, crime politice, destine distruse, o societate, primitiva, egoista, inapoiata cu 100 de ani fata de tarile civilizate ale lunii care nu au avut „norocul” sa le cada pe cap comunismul si binefacerile lui. Unii dintre acei beneficiari ai „epocii de aur” nu s-au putut abtine sa nu comenteze „cu manie proletara” si continutul acestui articol, in stilul mincinos, ipocrit, cinic in care au trait pe cand erau to’arasu’ cutare, cutarica etc.

  44. QawHaq says:

    august 21st, 2016 at 14:32

    Pai in primul rand, hai sa clarificam o chestie care, fiind gresit inteleasa, naste polemici stupide, precum intre Caruntu si restul comentatorilor. In prima faza, autoarea vorbeste de ideologia comunista, un lucru total diferit de ceea ce a fost in tarile asa-zise comuniste. Ideologia spune ca nu exista stat. Unde ati vazut asta? Aceeasi ideologie spune ca toti sunt egali. Asta unde ati vazut-o? Nimic din ideologia comunista (care este o utopie) nu se regaseste in vreun stat asa-zis comunist? NU A EXISTAT SI NU EXISTA PE PLANETA VREUN STAT COMUNIST! Ceea ce a rezultat din ideologia asta nu a fost decat o dictatura nenorocita, cu oameni bolnavi la conducere, cu ideologii proprii, care si-au autodenumit actiunile ca fiind drumul spre comunism. Asadar, madam Bacanu si domnu’ Caruntu, sa nu confundam marea cu celofanul. Cand criticati regimurile gretoase mai sus amintita de toata lumea, lasati la o parte ideologia. Altfel, continuati cu injuriile ieftine.

  45. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 14:44

    Domnu’ „QawHaq”, ce spui mataluta acolo este doar o frazeologie de doi bani, in care incerci sa zapacesti lucrurile, aplicand, voit sau nu, o lege a lui Murphy care spune ceva de genul „Daca nu poti sa-i convingi, zapaceste-i”. Mai tata, lucrurile sunt simple: nu discutam ideologii, ci rezultatele aplicarii comunismului. In opinia lu’ matale, atunci cand defilezi cu portretele lui Marx, Engels, Lenin, ala ce este daca nu comunism? Hai lasa vrajeala de doi bani, ca nu tine.

  46. Sonny says:

    august 21st, 2016 at 15:09

    Ai perfecta dreptate, dar ai uitat sa mentionezi ca toate astea au fost rezultatul unei generatii indoctrinate de comunism si animalizate, iar cand s-a facut lumina in sat toti si-au pierdut ‘vederea’. Cauza si effect.

  47. Nicetry says:

    august 21st, 2016 at 17:08

    Poate ar trebui sa explici si cum s-a platit toata datorita catre FMI si care au fost sacrificile facute. Mananci mult cacat fara sa cunosti cauzele.

  48. Ordogan says:

    august 21st, 2016 at 17:32

    Vezi, de asta o sa luati plasa voi nenorocitilor care va credeti capitalisti, desi inca mai traiti din ce a creat si produs comunismul. Sa vedem peste 10 ani cand Romanica voastra va fi complet falita, pentru ca toti sunteti creatia unui sistem inept de invatamant si nu intelegeti logica elementara a vietii, nicidecum niste mecanisme economice. Dar plini de egoism atroce, de un individualism schizofrenic. Ce a facut ma comunismul? V-a civilizat, ca erati niste tigani sarantoci, traiati in niste bordeie mai rau decat ale tiganilor din prezent, lucrati la mosieri cu botnita la gura, erati niste aalfabeti care nu va stiati nici numele, erati a lu ala din deal sau din vale, si de-abia daca aveati de o mamaliga, paduchiosilor. Daca nu erau comunistii, asa ati fi trait si astazi, ca regele nu va facea blocuri de locuit. Pai lasa ca o sa vedem peste 10 ani cum le explicati nepotilor despre realizarile voastre marete. Au trecut 27 de ani, adica mai mult de jumatate decat 50, cat a durat comunismul, si nu ati produs si contruit nimic, noroc cu UE si FMI ca va mai da bani, dar se termina si asta, sa vedem de unde-i returnati. Poate se desfiinteaza si UE si atunci sa va vad cum va reintoarceti la saracia lucie a romanasilor paduchiosi si plini de boli dinainte de comunisti. Hai pa ca m-am umplut de greata. Bacanu asta e nume de rrom si asa ca astia nu le au cu munca ci cu smecheria si o duc din ce in ce mai bine, incepand cu 9o si stai sa vezi ca deja va si conduc tara. O sa fiti sclavii lor ca cei de la Berevoiesti, marea realizare a capitalismului romanesc – SCLAVIA ca in evul mediu.

  49. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 17:38

    Tovarasu’ „Nicetry”, si banii de la FMI cine i-a imprumutat? Bunicii mei? Nu, tovarasu’, au fost imprumutati de Cizmar, iar cu acesti bani s-a trait „acceptabil”, cum spuneti voi, pupincuristii bolsevici, in anii 1960, 1970. Comunismul, tovarasu’, n-a insemnat plata datoriei externe, ci un intreg mecanism de teroare impotriva oamenilor, in special a celor care isi doreau sa fie liberi. Dar stii ce ma mai mira, tovarasu’? Voi, pupincuristii bolsevici, va declarati crestini pe la recensamant. Cum se impaca doctrina crestina cu ateismul comunist nu realizez. Dar de la niste lichele ca voi te poti astepta la orice.

  50. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 17:52

    Ordogan, jeg ordinar, de ce esti atat de rau? Esti un fost tortionar ce regreta „vremurile bune”? Asa e, tovarasu’, Securitatea ne-a civilizat cum a putut: pe unii la Canal, pe altii in Siberia, pe altii cu un glont in ceafa. In prostia ta, nu realizezi ca omul s-a nascut liber, iar bolsevicii l-au pus in lanturi. In idiotenia ta, nu realizezi nicio secunda ca mecanismul diabolic prin care bolsevicii voiau sa-ti controloze viata, inclusiv ce spuneai prietenilor, familiei. Ne faci tigani, nenorocitule? Oricine are curajul sa critice comunismul criminal este un tigan, in ochii unei lepre ca tine? Si pe germani, italieni, anglezi, spanioli etc., mult mai evoluati ca noi, cine i-a scos din bordeie, nemernicule? Tot comunistii? O javra ca tine merita trimisa urgent in Coreea de Nord. Apropo, de ce nu te duci acolo sa nu ai de-a face cu „capitalismul decadent”. Acolo, jegule, o sa scrii la gazeta de perete a blocului, iar daca injuri ca pe aici o sa vezi cum se traieste comunismul adevarat in puscariile nord coreene.

  51. Zandu says:

    august 21st, 2016 at 18:36

    Hm democratia ,opera masonica ! Comunismul +nationalsocialismul opera jidaneasca. 
    Nu confundati bolsevicii comunisti cu poporul rus .
    Atentie ! Iluminatti va manipuleaza ca pe niste cacati !
     Comunismul (sau alta denumire) se va instsle peste tot pamintul relativ repede si va fi adus de EXTRATERESTRI !

  52. Ordogan says:

    august 21st, 2016 at 18:58

    Pai vezi mai nea Caruntu ca stii cum e in Coreea de Nord, eu nu stiu. Pai cum va fac, asta sunteti, aaaa, sa nu uit, nu se mai zice acum tigan ci rrom, ca in Romania a inceput dictatura rromilor dupa 89, va fac aia sclavi, va calca in picioare si va iau tot, natafletilor.
    http://www.nationalisti.ro/2014/04/primii-romani-amendati-pentru-cuvantul-tigan/http://www.nationalisti.ro/2014/04/primii-romani-amendati-pentru-cuvantul-tigan/
    Hahaha, ce ma distrez! Na, capitalistule, una din marile voastre realizari.

  53. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 19:34

    „Zandu”, am auzit ca psihiatrii nu sunt toti in concedii. Poate vizitezi unul. „Ordogan”, dupa urmatorul comentariu in care vii cu astfel de abureli, adica nu spui nimic, doar arunci cu rahat, vei fi blocat. Sa nu spui ca nu te-am avertizat.

  54. Gabriel says:

    august 21st, 2016 at 20:14

    Corect !

  55. Tov. Marcel says:

    august 21st, 2016 at 20:34

    Domnule Caruntu sau „domnisoara Bacanu” (cum vrei tu)
    In ’92, deci dupa revolutie erau raportate 1446 cazuri de sida in Romania, dintre care 79% erau copii. Lasa-ma cu media romaneasca, care are principalul scop sa spele creierul. Uite aici info oficiala http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1476158
    Dupa revolutie, nr bolnavilor de sida au inceput sa creasca ajungand in 2013 la 16,200, vezi info aici, la capitalisti de incredere: https://www.cia.gov/library/publications/resources/the-world-factbook/geos/ro.html deci, recapitulam, in 92 erau raportate 1446 cazuri de sida in Romania iar in 2013, 16,200. Lasa-ti creierul sa functioneze si spune-mi de ce ;)

  56. Cornel Căruntu says:

    august 21st, 2016 at 21:20

    „Tov. Marcel”, asa-i, presa rauvoitoare nu recunoaste laptele si mierea ce curgea in Romania comunista. „La începutul anilor ’90, România era cunoscută în presa internaţională drept ţara cu cei mai mulţi copii bolnavi de SIDA. – See more at: http://www.e-sanatate.md/News/2122/povestea-primului-bolnav-de-sida-din-romania-virusul-hiv-a-ajuns-in-romania-cu-trenul-si-a-fost-oficial-primul-caz-din-spatiul-comunist#sthash.qu0T12gK.dpuf Desigur, presa de azi spala creiere, in timp ce interminabilele cuvantari ale Cizmarului (care vorbea o limba romana aproximativa, ca orice absolvent de 7 clase), pe care erai obligat sa le asculti/vezi sau sedintele saptamanale/lunare de partid in care se citeau aceleasi tampenii ale Sultanului din Scornicesti, nu spalau creiere, ci erau adevarate ateliere de creatie, in care un tov. Marcel aducea statistici din Occidentul „decadent”. Cum spunea cineva mai sus, in RSR-ul de azi (Republica Securistica Romania) lipseste un proces al comunismului. Cred sincer ca in 1990 trebuiau pusi la zid si executati macar 1000 de nomenclaturisti bolsevici, iar azi nu am fi avut o mafie PSD-ista infloritoare si o tara facuta praf. Si nu uita, tovarasu’, ca asa-zisul capitalism romanesc de azi a fost instituit de fostii comunisti. Ma intreb de multe ori cum ar fi aratat Germania de dupa 1945 daca dupa Hitler venea la conducere un membru marcant al Partidului lui Adolf.

  57. Rodica Cretu says:

    august 21st, 2016 at 21:49

    Domnule Caruntu, CAP-ista este un arhaism, acu’ se zice fermier. Felicitari jurnalistei, a resuscitat izul sedintelor de sindicat. Din pacate nu am nici o nastalgie pentru acele momente, caci nu am facut niciodata parte din prezidiu.

  58. Ordogan says:

    august 21st, 2016 at 22:51

    Nu inteleg cum puteti sa va comparati cu italienii, spaniolii si germanii, pai voi sunteti ca ei, harnici, disciplinati si organizati? Dupa 89 s-a vazut ca sunteti plinid „caliati”, nu sunteti in stare sa faceti nimic durabil si nici sa pastrati ce ati mostenit de la altii, in speta de la comunisti. Ati demonstrat exact o mentalitate de nomad obisnuit sa traiasca in satra, ca nomadului nu-i place sa detina nimic ca sa poate umbla de ici-colo, sa fie liber, asa cum ai zis, dar la voi e vorba de mentalitatea de nomad asiatic sau turcic sau indian. Voi nu ati avut niciodata o tara, v-au ajutat ungurii din Ardeal sa incropiti una ca era un haos total in Muntenia, nicio organizare, nimic. Si acum dupa ce v-au ajutat ii faceti bozgori. La fel ii barfiti si pe evreii care v-au ridicat din glod, ca erati sclavi la boieri pentru un sac de malai pe iarna. Dar asa-i cioara de pe gard cand se vede ajunsa, e cu nasul pe sus si incepe sa filozofeze. Ati uitat ca nu a existat Romania si un popor roman niciodata si se vede ca nu aveti istorie, nu aveti ce arata decat legende si minciuni. Istorie are numai Ardealul dar si pe aia ati balmajit-o si mistificat-o. Acum ce sa zic, daca vor sa-si ia Ardealul inapoi pot oricand, pentru ca Romania mai exista doar asa pe harta, in virtutea inertiei. In fine, chiar cred ca se va dezintegra si nu mai dureaza mult. Si apoi nu stiu de ce trebuie sa ne suportam asa unii pe altii, astia retarzi comunisti ar trebui sa ne facem tara separat de praduitorii capitalisti romani. O sa ne mai gandim la asta. Poti sa ma blochezi daca te/am nervozat, dar cu asta nu rezolvi nimic, arati doar ca ai nervii slabi si nu rezisti la un dialog unde nu ti se da dreptate.

  59. daniel ionescu says:

    august 21st, 2016 at 23:34

    mai ordofleasca, esti botezat cu briciu’? nu exista, n-au existat romanii si Romania? da’ tu existi? ai avut norocu’ ca te-a fatat mata? ia mai dute’n pizda mati, esti o lepra, un jegos patent! Marsh!

  60. Ordogan says:

    august 22nd, 2016 at 1:37

    Uite, ca sa nu zici din nou ca am scris din rautate, iata ce zice Neagu Djuvara:
    – Atunci, metehnele au fost continuate și adâncite în comunism?

    – Probabil. După părerea mea, comunismul ne-a făcut mai răi decât ce eram înainte. Sunt convins de lucrul acesta. În definitiv, înainte nu a fost așa de rău. Că țăranul era sărac, e cert, dar avea bucata de pământ. Știți un lucru care m-a mirat la un moment dat, de curând: termenul de rumân. Avea un sens social. Rumânul era țăranul fără pământ. Și dovadă că dacă cumva boierul îi dădea țăranului libertatea, îi răscumpăra pământul pe care- l lucra de generații, aceasta se chema că „l-a iertat de rumânie”. Culmea e că numele acesta de rumânie, străinii l-au preluat pentru a da numele întregii națiunii. La origini era un termen social pentru cel mai de jos.”

  61. Ordogan says:

    august 22nd, 2016 at 1:45

    – Nu putem lega cumva acest teritoriu de fostul Imperiu Roman?
    NEAGU DJUVARA:
    – Asta este o interpretare intelectuală foarte tardivă, abia din veacul al XIXlea, când am început să învățăm istorie. Dar în viața neintelectuală a cuvintelor, rumân a însemnat țăran fără pământ. Ceea ce înseamnă că stăpânul era de origine slavă, sau mai grav. Era cuman, dintr- o națiune de limbă turcomană, tătară. Deci omul care a creat primul stat românesc era un cuman, Basarab.

    Obs. Cumanii (numiți în trecut cománi, și Polovți) au fost un popor originar din Asia, din grupul turcilor-kîpceak (kιpçak). Prin tradiție ei și-au avut la origine tribul primordial Kîmek (Kιmek). Numele tribal kιpçak a fost interpretat ca fiind, în antichitate, identic cu cel al „sciților roșii” („Sakalar Iskitler”).

    Acum sper ca ai priceput de und va trageti. De aceea ati dat si legea sa nu se mai poata pronunta cuvantul „tigan”, pentru ca sunteti toti o apa si un pamant si era logic sa se elimine diferentierea asta artificiala. 
    De acum nu te mai deranjez cu comentarii rautacioase. Mi-a parut bine…

  62. Burea Bista says:

    august 22nd, 2016 at 2:43

    Lucian Irimescu, din pacate, te inseli. Am cunosut, tot din pacate, si profesori (de liceu) care pe atunci aveau „Omagiul” in biblioteca si apoi au regretat comunismul si ca ei sunt multi altii. Precis ca si alde Tudor Raneti, in ciuda cacofoniei din prima fraza, a absolvit o politehnica, ceva si ca el si altii care si-au dat pe aici cu parerea nostalgica. Prea multi, iar asta cam e buba tarii lui Burebista si a lui Lapusneanu.

  63. Tov. Marcel says:

    august 22nd, 2016 at 4:10

    Dom Căruntu,
    Te-am rugat sa-ti folosesti un pic din materia cenusie…Ti-am pus o intrebare simpla si tu dai link-uri de site-uri obscure din moldova. Hai sa fim seriosi. Nu spune nimeni ca pe vremea lui „ceasca” curgea lapte si miere! Dar, nu exista somaj, sistemul medical asa cum era el, era mult mai bun ca acum, invatamantul nu neaparat mai avansat dar gratuit si obligatoriu, pensiile destul de mari ca sa ajunga si pentru vacante la mare, munte, tratamente…sa-ti mai zic? imprumuturi pana la 35.000 de lei (jumatate dintr-un app de 3 camere) fara dobanda (CAR) si cel mai important zic eu, lipsa de stres (sau poate stresul sa nu te prinda nevasta cu alta). Ce ai acum de cand este „capitalism” Pensionari care mor de foame, invatamantul la pamant, sistemul medical, nici nu are rost sa mai comentez, somajul în rândul tinerilor este de 25%(inainte de 89 rata de somaj era 0%). Ce e mai trist este ca, sunt sigur de statul dvs social si financiar ca este sub medie de cand suntem in „capitalism” si in continuaa scadere. Cu toate astea dumeata tii neaparat sa ne spuii ce bine iti este. Patetic.

  64. Nicol says:

    august 22nd, 2016 at 8:34

    Ritardată e măta că te-a făcut pe tine și te-a pus aici să faci propaganda mizeriei în care a fost aruncată România. Ce știi tu mă pulă cu urechi despre cei care au trăit acele timpuri? Oilor dirijate de ciobanii din Guvernele de căcat de după 89 care au deviat adevărul după bunul plac. Mulţumită curajului și uniunii de care au dat dovadă Românii din perioada comunistă și care au murit la lovitura de stat din 89 tu poţi să deviezi realitatea acelor timpuri.

  65. Cornel Căruntu says:

    august 22nd, 2016 at 9:19

    „Ordogan”, daca tot vreti sa va faceti o tara separat, poate-i luati cu voi si pe fostii comunisti care au distrus aceasta tara: un Ilici „KGB” Iliescu, un Adrian „Bombonel” Nastase etc. Succes tovarasi! O singura problema o sa aveti: o sa locuiti ca in ghetou si adio site-uri pe care sa mancati rahat bolsevic. O s-o puneti de un Canal, de niste santiere etc., in care oamenii sa munceasca (inutil) pentru a sta in intuneric, a rabda de foame etc.

  66. Cornel Căruntu says:

    august 22nd, 2016 at 9:34

    „Tov. Marcel”, bai tovarasu’, tot ce spui tu a venit dupa ce sute de mii de oameni au fost eliminati, in anii 1940, 1950, inceputul anilor 1960. Chiar pe tine te doare-n cur de acei oameni ucisi de comunisti? Ce spui tu sunt bla-bla-uri bolsevice. Hai sa-ti dau niste exemple: stii, tovarasu’ cum se traia la tara in comunism? Mai rau ca in Africa! Aveai un autobuz jegos in care erai calcat in picioare, paine nu gaseai niciodata, nu aveai o butelie, muncea pentru 2 saci de stiuleti un an intreg la CAP, fiecare familie trebuia sa face „prestatie” (munca patriotica neplatita) doua saptamani pe an, trebuia sa faci de paza de vreo 3 – 4 ori pe an (o noapte in care pazeai „sperperformanta” tara bolsevica) etc. Bunica mea, de exemplu, avea pensie de CAP 60 de lei (dupa 15 ani de munca la CAP), in conditiile in care o franzela era 5 lei pe atunci. A muncit, saraca, pana a murit, in raiul comunist. Bunicilor mei, ambii improprietariti dupa ce au luptat pe front, in armata romana, bolsevicii le-au confiscat tot, la colectivizarea fortata, in care oameniii gospodari erau deposedati de bunuri de ultimii aurolaci, ultimii sarantoci si ultimii betivani ce formau nomenclatura comunista. Aceste adevaruri, bai tovaras, sunt mai dureroase si mai importante pentru mine decat CAR-ul tau de cacat si ce naiba mai indrugi pe acolo. Putin imi pasa de CAR-ul lu’ Peste, din moment ce am trait acele vremuri, in care erai condamnat la viata tribala, in care ultimul nenorocit te putea turna la Securitate, in care trebuia sa fii alaturi de toate gunoaiele societatii, la cozi interminabile sau mai stiu eu pe unde. Repet, in opinia mea comunismul a fost cel mai sadic experiment conceput de mintea unor evrei care faceau literatura si s-au gasit niste dobitoci sa aplice SF-ul lui Marx.

  67. Cornel Căruntu says:

    august 22nd, 2016 at 9:50

    „Nicol”, se pare ca esti fata (dupa nickname). Doar o japita ordinara are un astfel de limbaj. Am trait acele timpuri si-mi amintesc cu groaza de intunericul, foamea, frigul si toate celelalte. Bai japita nenorocita, in 1989 s-a murit tocmai pentru ca realitatea acelor vremuri era cumplita. Si s-a murit, la Timisoara de exemplu, din cauza Cizmarului, adulat de gunoaie ca voi, ce a dat ordin sa se traga. La Bucuresti s-a murit din cauza unui alt comunist, Ilici Iliescu. Initial m-am gandit sa nu-ti aprob comentariul, dar acest comentariu arata ura pe care o aveti, gunoaie bolsevice, impotriva libertatii de exprimare. Voi ati introduce oricand cenzura, nenorocitilor. Meritati tot ce-i mai rau, pe masura urii voastre impotriva celor care contesta „binele comunist”. Si va mai declarati si cresti, jigodii ce sunteti. Daca tot aveti limba in fundul unui dictator ateu, de de nu aveti curajul sa spuneti ca Ceasca e dumnezeul vostru, cel care a daramat biserici crestine, nu Hristos. Mi-e sila si scarba de javre ca voi, de gunoaie care traiti in trecut, de nenorociti care nu dau doi bani pe memoria milioanelor de victime inocente ale celei mai cumplite dictaturi ce a existat pe Terra: COMUNISMUL. De exemplu, istoricii spun ca victimele fascismului (in conditii de razboi) reprezinta doar un sfert din numarul victimelor comunismului. Voi vreti compasiune, nenorocitilor? Cum sa aveti asa ceva din moment ce nu aveti nicio campasiune pentru memoria celor ucisi de comunisti.

  68. Ordogan says:

    august 22nd, 2016 at 10:07

    Bai Cornel Caruntu, doamna Bacanu, esti nebuna de legat. O clipa am crezut ca esti doar o mincinoasa si o frustrata, dar dupa ce ti-am citit toate comentariile mi-am dat seama ca esti de psihiatrie. La tine in caput adevarul e deformat rau de tot. Nicicand nu am vazut in Romania ce spui tu acolo. Sa mai spui si ca acei conducatori comunisti erau golani, betivi sicum ii mai faci tu, pai daca erau asa nu construiau ce au construit, si pentru ca nu ati avut decat bordeie de o camera unde stateai cu toata satra matale, cu bunica aia care nu a muncit la CAP nici o zi, caci erau pontati asa si munceau altii pentru ei, pe gratis, pai matale cum crezi ca s-a putut construi atata fara sacrificii? In toate tarile s-au facut sacrificii, pana au adus tarile in stadiu la care sunt nimeni nu a stat in puf si s-a plimbat in limuzine. Iar daca vrei sa stii nu ai inventat tu internetul, fraiero, informatica s-a facut si pe vremea comunistilor si da, nu mi-e frica tu ca raman fara Facebook daca facem tara comunistilor, pentru ca acolo vom fi cei mai destepti, cei care am invatat carte si am avut diplome pe bune si stim sa facem ceva, suntem in stare sa o luam inca o data de la capat sa construim alta tara, pe cand voi sunteti fii ploii, filozofi ieftini si de doi bani, niste frustrati ai sortii si atat. Aveti sattisfactia ca v/ati umplut de false diplome, DAR DOXA TOT NU AVETI. Ati avut noroc sa aveti acm o tara dar multi dintre voi nu o meritati, meritati sa ajungeti din nou nomazi sa umblati cu carutele voastre cu coviltir, sa fiti liberi. Hai plimba ursul.

  69. Cornel Căruntu says:

    august 22nd, 2016 at 10:20

    „Ordogan”, din acest moment esti blocat. Nu aici se aduc elogii comunismului criminal. Incearca in alta parte. Esti un nenorocit care negi tot ce aduce atingere comunismului. Stii ce meriti? Acelasi tratament aplicat de comunisti unora: deportarea, canalul sau glontul. Nu-ti mai citesc tampeniile ca mi se face rau. Le-am tot auzit vreo 10 ani (de la 14 la 24) nu mai am chef de asa ceva. Pentru mine comunismul a fost un cosmar, iar in 22 decembrie m-am bucurat ca un copil. E adevarat, comunistul Ilici Iliescu a anulat o parte din acea bucurie, dar esenta a ramas. Imi pare rau ca m-am intins la discutii cu un pupincurist bolsevic, care nu da doi bani pe memoria celor care au suferit in comunism. Invata se apreciezi suferinta altora, pentru a avea parte, la randul tau, de intelegere si compasiune.

  70. Ovidiu says:

    august 22nd, 2016 at 11:04

    ‘Nu zice: „Cum se face ca zilele de mai inainte erau mai bune decat acestea?”, caci nu din intelepciune intrebi asa.’

    Mai rar oameni care au curaj sa spuna adevarul! Si asta chiar daca avem dreptul la libera exprimare. Am scapat teoretic de comunism. Totusi, majoritatea politicienilor au pornirile de pe acea vreme, iar asta nu ne ajuta cu nimic. Avem nevoie de oameni care nu au fost atinsi de acele teorii ce limitau omul. Comunismul a invatat romanul sa fure si de unde nu pare ca nu mai este nimic de furat. Saracii oameni de pe atunci erau obligati sa faca asta. Doar cei ce venerau sistemul o duceau bine. Ar fi mai intelept sa luptam pentru o viata mai buna acum, decat sa plangem vremurile trecute!

  71. Ovidiu says:

    august 22nd, 2016 at 11:07

    „Comunismul a invatat romanul sa fure si de unde pare ca nu mai este ceva de furat.” …asta am vrut sa spun. :)

  72. nicu says:

    august 22nd, 2016 at 16:07

    Nu ca comunismul n-ar fi fost rau, dar articolul e superficial, el nu descrie comunismul ci ceausismul anilor ’80. multe dintre chestiile alea (gen programul redus la TV), nu erau specifice comunismului, noi ne uitam la TV la bulgari, care tot comunisti erau.

    Ar fi fost ceva sa se arate neajunsurile adevarate ale epocii: da, primesti serviciu la terminarea facultatii, dar e obligatoriu sa te duci unde ai repartitia, adica in satul de unde se agata harta in cui. Da, primesti si casa, care va fi in localitatea unde ai repartitia cu serviciu, eventual in garsoniera comfort III.

  73. Cornel Căruntu says:

    august 22nd, 2016 at 18:30

    Un basarabean, Andrei Savciuc, despre comunism: „Cred insa ca mostenirea cea mai tragica lasata de regimul comunist nu consta atat in consecintele erorilor de optiuni economice, ci in faptul ca ne-a fost batjocorita cultura, valorile poporului roman. Tragic este ca in aceasta jumatate de secol sufletul romanului a trait o decadenta.
    Un regim in care minciuna a fost ridicata la rangul de metoda de guvernare, in care teroarea a determinat lasitatea celor mai multi dintre noi, in care delatiunea a fost luata drept virtute, in care furtul a aparut ca legitim din cauza privatiunilor permanente, in care semnificativ era exemplul de inselaciune venit de sus, un asemenea regim nu putea sa nu lase urme.” (http://asapteadimensiune.ro/andrei-savciuc-despre-comunism.html)

  74. Cetateanul says:

    august 23rd, 2016 at 10:52

    Articol propagandistic…prin comparatie cred ca astazi, multi dintre noi, traim vremuri la fel de umilitoare…analfabeti ajunsi anteprenori sau milionari…doctori exilati, femei cu zecile de mii ce se prostitueaza pentru vestici pentru cativa euro, cel mai scazut nivel de trai din UE, cel mai mare grad de saracie, cei mai multi analfabeti, cea mai mare rata de mortalitate infantila, cea mai mare rata de bolnavi de cancer, populatie de peste 50 % care traieste in mediu rural in mizerie, o economie distrusa, nu exista locuri de munca, o rata a infractionalitatii enorma, suntem cel mai mare exportator de criminalitate marunta ein UE, cel mai mare grad de abandon scolar, cel mai scazut spor demografic….etc…asta am realizat in 25 de ani de capitalism…care este diferenta fata de crimele comunismului?…daca asta i alternativa atunci am reale semne de intrebare…cand cineva iti va viola copilul in plina strada probabil o sa te intrebi si tu daca asta i calea…pana atunci o sa batem campii…

  75. un alt roman says:

    august 23rd, 2016 at 11:15

    hehe, Cornelus, pentru un acuzator al comunismului ai deprins bine practicile lor, cat de usor ai redus la tacere bagandu-i pumnul in gura (ma rog, spam) utilizatorului „unroman” :))))))))))) q.e.d

  76. cornel says:

    august 23rd, 2016 at 11:22

    Salut,

    Facem inca o eroare! ne uitam din nou la forma si nu la continut.
    Toate sistemele au fost impuse de afara. Cearta e in toi pentru ceea ce nu vine din voi.

  77. Cornel Căruntu says:

    august 23rd, 2016 at 13:23

    „un alt roman”, hai sa nu exageram. Respectivul a fost doar blocat pe un site unde nu se face apologia comunismului criminal (imi dai voie sa am aceasta optiune?), pe cand bolsevicii, daca injurai comunismul, te trimiteau direct la puscarie. Ma intreb daca toti cei cu nockname-ul de „roman”, si derivatele, ling in cur bolsevicii care ne-au furat Basarabia. Nu-i asa ca va doare-n cot de suferintele basarabenilor deportati in Siberia, infometati, ucisi etc. Voi, internationalisti bolsevici, nu meritati o tara ca Romania, din moment ce laudati tocmai pe cei care au ciopartit aceasta tara, bolsevicii rusofoni.

  78. Cornel Căruntu says:

    august 23rd, 2016 at 13:34

    „Cetateanul” lu’ Peste, propaganda faci tu, prin comentariul tau de cacat, in care vezi totul in negru. „50% din populatia rurala traieste in mizerie”. Bai, nea Caisa, tu stii cum traia populatia rurala in comunism: mergeai la prasit cu mamaliga si ceapa, plus branza, la CAP, pe jos, azi toti au carute, si veneai acasa frant, si stateai in intuneric (se intrerupea curentul electric), faceai de mancare la „cuptorul de afara”, doar 5% din cei de la tara daca aveau butelii, si chiar daca aveai nu gaseai intotdeauna unde s-o schimbi, trebuia sa ai relatii, apoi daca mai ramanea ceva mancare nu puteai s-o pui in frigider ca nu era curent electric sau nu aveai frigider. La scoala, la tara, nu primeai corn si lapte, vindeai 3 oua ca sa-ti iei niste biscuiti fara gust, fabricati in Romania comunista, daca-i gaseai si pe ei. Si ti-am dat doar un exemplu. Mai am cateva zeci. Nu democratia e rea, jeg ordinar, doar sunt multe alte tari democratice unde se traieste bine, ci populatia indobitocita care vrea doar pomana, voteaza infractori, traieste in trecut etc. Si comunismul avea aceleasi probleme (bolnavi de cancer etc.) doar ca era cenzura, Cetateanu’ lu’ Peste, si populatia nu avea acces la informatii.

  79. florea says:

    august 23rd, 2016 at 18:43

    MARE confuzie .Nu trebuie comparat comunismul lui Ceausescu(in care am trait 27 ani)(sant un revolutionar autentic)cu JAFUL actual(de 26 ani)in care securistii de atunci au pus mana pe banii tarii,fiind in partide politice acum,Adevarat era ceva utopic dar TARA se dezvolta sacrificand cetatenii.Acum se omoara si cetatenii se distruge si tara si VIITORUL!Eu asa vad realitatea.

  80. Cornel Căruntu says:

    august 23rd, 2016 at 19:16

    „florea”, da’ de ce nu trebuie comparat? Pai, matale nu-l compari in comentariu? Bunul cel mai de pret al unei tari sunt oamenii, domnu’ revolutionaru’. Daca il pui pe om sa stea de la ora 3 dimineata la coada la lapte, putin ii pasa omului de „societatea cacacioasa multilateral inapoiata”. Daca-i interzici omului sa circule, sa citeasca ce vor muschii lui, sa se bucure de un program TV, la alegere, atunci comunismul lui Ceasca este un mare rahat. Si ce insemna „Tara”, domnu’ revolutionaru’. Insemna acea tara in care se murea de foame, in care existau telefoane, pe la tara, din al doilea razboi mondial, in timp ce nemtii aveau deja celulare, tara cu 2 ore de program TV, in timp ce Germania, si nu numai, avea televiziune prin cablu in anii 1980? Aceasta-i tara care se dezvolta? Tara in care se faceau mitinguri pentru pace, in care erai luat cu arcanul (am trait asa ceva ca elev la liceu), iar pe de alta parte Cizmarul exporta la greu arme la tot felul de triburi din Asia si Africa, iar aia se omorau intre ei. Tara in care Partidul Comunist Roman era stapanul absolut al vietii tale, tara in care oricand puteai fi anchetat, dar afara din serviciu, mutat pe coclauri, cu rudele avand mari probleme daca fugeai din tara. De care dezvoltare vorbim, domnu’ revolutionaru’? De intreprinderile falimentare, in care productivitatea muncii era 25% din cea occidentala? Comunismul a cazut economic, tovarasu’, fiind un falimentar total din acest punct de vedere. Si inca ceva: asta cu „revolutionarul” este de genul „am fost securist si azi sunt revolutionar””, „am fost comunist si azi sunt revolutionar in capitalismul pe care-l injur zi si noapte”?

  81. Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el. | Rezistența Creștină says:

    august 23rd, 2016 at 21:49

    […] Sursă: Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el | A șaptea dimensiune […]

  82. Comunismul pe intelesul celor care nu l-au prins, dar plang dupa el. | Rezistența Creștină says:

    august 23rd, 2016 at 22:56

    […] Sursă: Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el | A șaptea dimensiune […]

  83. Andrei Ardelean says:

    august 24th, 2016 at 8:15

    În comunism nu aveai voie să spui ce gândești. Dacă ingraditi libertatea de exprimare, unde e diferita?

  84. Cornel Căruntu says:

    august 24th, 2016 at 9:06

    „Andrei Ardelean”, pai, diferenta este ca in comunism, daca spuneai ce gandesti, faceai puscarie, pe cand aici nu mai poti linge in cur un regim criminal. E simplu. Dar cei doi nu au fost blocati pentru ce spuneau, ci pentru injurii la adresa mea. Ti se pare normal sa intri in casa cuiva si sa incepi sa-l injuri? Mie nu.

  85. Cetateanul says:

    august 24th, 2016 at 21:41

    Cornele, cu parere de rau iti scriu ca nu cunosti terminologia specifica discutiei. Nu am scris nicaieri ca democratia este rea…regimul nazist din Germania anilor 30 a fost unul democrat….probabil ca dupa anii 60 si regimul socialist din Romania a fost unul democrat. EU CRITICAM DOAR CONSTRUCTIA ECONOMICA DE NATURA CAPITALISTA. Este cu totul altceva….democratia dragul meu batran incult, inseamna doar vointa poporului si nimic mai mult…demos…cratos…bla bla…daca poporul asta isi doreste de maine un dictator senil in fruntea statului, sistemul impus de acest dictator ulterior va fi unul democrat…revolutia este simptomul democratiei bolnave…vezi…diferenta dintre nki doi este ca eu am citit cate ceva inainte sa scriu…dumneata esti doar un urechist cu argumente subtiri…probabil daca iti construiai apologia pe zona de cultura argumentele erau mult mai solide…dar cacaturile de genul „nu puteai pleca in strainatate sau coada de la paine” sunt usor de combatut prin comparatie de orice absolvent de gimnaziu. Pari evident un om mediocru dar care tipa a prost in piata publica…democratia cenzitara este singura care ne poate scapa de votul unui idiot de teapa dumitale…

  86. Cetateanul says:

    august 24th, 2016 at 21:46

    Si apropo…tot prin comparatie, apologia ta pentru un sistem criminal asa cum este capitalismul de specula prezent astazi mai peste tot, nu pare tot una deplasata? Si cum este ca dumneata sa i injuri pe cei care iti intra in casa? Cum iti permiti dumneata sa mi te adresezi mie cu nea Caisa? Esti intreg la minte? Este un dialog sau monologul unui idiot?

  87. Cetateanul says:

    august 24th, 2016 at 21:52

    Cu cat citesc ce scrii descopar cat esti de idiot…pai dreptul de a circula este unul oferit de stat cetatenilor sai? Astazi poti circula in SUA? Puteai sa circuli liber in statele pactului de la Varsovia….pentru ca aveai relatii reciproce cu ele…in rest lumea era scindata…nici vesticii nu circulau atat de usor prin tarile comuniste…asta este problema ta? Cred ca nici astazi nu vizitezi prea mult ca cate prostii scrii…vedeai ca nici Europa vestica nu i atat de roza daca scoteai capul putin in lume…incuiatule…

  88. Cornel Căruntu says:

    august 25th, 2016 at 7:36

    Cetatene, la urmatoarele injurii, de genul „idiot”, pe care mi le adresezi, vei fi blocat. Ce pot discuta cu unul ca tine, care spune ca „regimul nazist din Germania anilor 30 a fost unul democrat”. In rest, repet: voi, pupinccuristii bolsevismului criminal, nu meritati nimic, sunteti cei care ati introduce cenzura si ati condamna la moarte oameni nevinovati, asa cum a facut satanicul regim comunist, de inspiratie evreiasca (Marx a fost evreu). Mi-e scarba de voi.

  89. Maria Dabija says:

    august 27th, 2016 at 10:11

    Pacat ca doamna Corina Bacanu si multi altii confunda ideologia /conceptele comunismului cu dictatura comunista….Majoritatea celor ca „mamaie” habar n-au ce-au trait si nici despre ideologia respectiva….Si nu este o utopie-vezi tari ca Suedia-cea mai aproape de practica acelei ideologii… .Poate ar fi bine ca inainte de a scrie un articol sa sa fii foarte-foarte documentat…..nu doar „dupa ureche” cum bine se exprima si autoarea articolului uitand sa urmeze si dumneaei acest sfat…..

  90. Cornel Căruntu says:

    august 27th, 2016 at 12:07

    Doamna sau domnisoara Maria Dabija, in Suedia nu-i niciun comunism. De unde ai scos asemenea tampenie? Iata ce ne spune Wikipedia: „Suedia este o monarhie constituțională. Parlamentul este unicameral. Sistemul politic este unul parlamentar, cu reprezentare proporțională pe liste de partid. Timp de peste 50 de ani Partidul Social Democrat Suedez (Sveriges socialdemokratiska arbetareparti (Partidul Social Democrat al Lucrătorilor din Suedia), cunoscut popular ca Socialdemokraterna sau SAP) au dominat sistemul politic, guvernând în total timp de 47 de ani, cu numai 3 întreruperi (1976-1982, 1991-1994 și 2006-) din 1950 până astăzi.” (https://ro.wikipedia.org/wiki/Suedia). Cat priveste ideologia comunista, iata cateva citate din intemeietorii comunismului: Engels scria in Anti-Duhring: „Dragostea universala fata de oameni este o absurditate. Noi avem nevoie mai degraba de ura, decat de dragoste.”

    Che Guevara a invatat bine lectia marxista. In scrierile sale se pot recunoaste sentimentele lui Engels: „Ura este o parte componenta a luptei, ura nemiloasa contra dusmanului, o ura care-l inalta pe revolutionar deasupra limitelor omenesti facand din el o masina eficace care distruge si ucide cu sange rece.” Marx scria in Manifestul Partidului Comunist: „Comunistii ii detesta pe cei care isi ascund gandurile si intentiile. Ei declara deschis ca scopul lor nu poate fi realizat decat printr-o rasturnare a intregii structuri sociale existente. Nu exista decat o singura metoda pentru a scurta chinurile agoniei vechii societati si durerile nasterii celei noi, si anume: terorismul revolutionar.” (http://asapteadimensiune.ro/comunismul-religia-urii.html) Tovarasa Maria Dabija, cred ca dumneata trebuie sa te mai documentezi.

  91. 10 informatii inedite despre dictatorul comunist Nicolae Ceausescu | A șaptea dimensiune says:

    august 28th, 2016 at 10:59

    […] Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el […]

  92. Istoria bolsevismului criminal naste aberatii azi: dupa unii dezaxati, Ceausescu era urmarit de Securitate | A șaptea dimensiune says:

    septembrie 5th, 2016 at 14:13

    […] Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el […]

  93. Tara „construita” de Ceausescu: romanii se turnau unii pe altii la Securitate | A șaptea dimensiune says:

    septembrie 8th, 2016 at 14:15

    […] Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el […]

  94. Tara lasata mostenire de Ceausescu: o tara de hoti si corupti | A șaptea dimensiune says:

    septembrie 15th, 2016 at 15:55

    […] Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el […]

  95. Tara „construita” de Ceausescu: la scoala iti era spalat creierul cu minciunile bolsevice | A șaptea dimensiune says:

    septembrie 22nd, 2016 at 16:26

    […] Comunismul pe intelesul retardatilor care nu l-au prins, dar plang dupa el […]

  96. Gabriel din America says:

    septembrie 28th, 2016 at 17:33

    Explicatiile sunt prea complicate eu va dau ceva simplu din suflet: COMUNISMUL A FOST STANISM SI MAI ESTE INCA,CEAUSESCU A FOST UN SOLDAT BUN AL DIAVOLULUI IMPOTRIVA ROMANIEI EL A FOST O PEDEAPSA DATA ROMANILOR PENTRU RELIGII FALSE PAGINE. ROMANII NU STIU CA 65% sunt urmasii din triburile pierdute urmasii lui Iacob ca ar trebui sa tina cu strictete ceace este scris in SCROLURILE ORIGINAL SI CA DACII AU FOST PEDEPSITI TOT PENTRU RELIGII FALSE. Blogurile romanesti au devenit monumente de cenzura ceausiosta si ele reflecta nivelul scazut spiritual si moral al poulatiei, CE URMARI VOR AVEA ? ati avut popoare navalitoare,rusi turci,dictatori cruzi criminali cutremure,mizerie acum oamenii buni fug in strainatati. Pastrati justitia in tara sau veti pierde pamintul minunat minunat pe care nu il meritati. Urmeaza sclavie intr-un teritoriu pagin cu mitraliera in ceafa femeile pingarite foamete si moarte. Cind Bestia va aparea Carpatii vor fi din nou teatru de bataie. NU VA E FRICA DE CREATOR NU ? EL ESTE CEL CARE ESTE SUPREM, ETERNAL,UNIC,ABSOLUT,CREATOR,LEGISLATOR SI JUDECATOR AL CREATIEI SALE,EL DA VIATA SI MOARTE VIATA ETERNA SI MOARTE ETERNA,O NATIUNE ESTE CA TARINA PENTRU EL,NU EXISTA MINCIUNA CU EL TINE TOTI OAMENII SUB SUPRAVEGHERE CU UN DOSAR SECREDT DIVIN, VREA SA VADA CU CINE SUNT OAMENII CU RELIG IILE FALSE DE TIP NIMROD,SAU CU EL DE CE VA LUATI DUPA CEI CE RASPINDESC MINCIUNI ? DE UNDE SA STITI LEGEA ADEVARATA DACA TOATE 22 de religii din tara sunt false ? FIECARE TREBUIE SA ALEAGA SINGUR SI INDEPENDENT NU CU AJUTOR- DESTEAPTA-TE ROMANE DIN SOMNUL TAU DE VECI,DE ACEA BLOGARII CENZUREAZA CACI ASCULTA DE DIAVOL. EU MA ROG PENTRU TOTI ROMANII POATE POATE CITIVA VOR ASCULTA SI VOR CAUTA LEGEA DIVINA SI O VOR POPULARIZA SI ATUNCI VETI VEDEA DIFERENTA DINTRE CEACE SUNTETI SI CEACE TRBUIA SA FITI. HAI BAIETILOR HAI ROMANII VERZI DE PESTE TOT HAI SA INCERCAM INCA ODATA SA-CUNOASTEM PE CREATOR CARE NU GASESTE O PLACERE IN MOARTEA REBELILOR. EU MA ROG ASA PENTRU VOI; CA NIMENI SA NU FIE PEDEPSIT PINA NU CUNOASTE ADEVARUL SIMPLU SI SA ALEAGA LIBER Cu stima si respect Gabriel din America

  97. Dan Horea says:

    noiembrie 25th, 2016 at 15:01

    cu placere o anunt pe autoare ca Politia Facebook-ului exista, mai ales in corporatii, dar nu numai! evaluarea angajatilor se face tinand cont si de activitatea online, unde, evident, o critica la adresa boss-ului sau a firmei nu se premiaza, ci dimpotriva; in rest, postarile considerate incorecte politic sunt, frecvent, sterse, iar autorii blocati; si, ce surpriza, nu e nevoie de comunism pt. asta :)))

  98. CALIN says:

    noiembrie 28th, 2016 at 4:47

    ai citit lenin, capitalul, marx si engels, sau comunismul scris de stalin, pe care nici el macar nu si-a respectat ce scria in carte!? citeste si vezi cum era comunismul pentru orice om din aceasta lume, toti erau egali, nimeni nu murea de foame, toti aveau casa, apartament sau ceva caruia sa-i spuna casa, toti aveau servici, iar nimeni nu a murit de foame pe timpul lui ceasca, chiria si impozitul pe casa erau citiva banuti nesemnificativi, curentul si intretinerea erau pina in 200 de lei dintr-un salariu de 2700, mediu, deci despre ce vorbim!?
    unul scrie ca nu se putea duce la mare doar daca vroia sindicatul pe timpul ala, o mai mare prostie nu am auzit in viata mea. daca vroiam imi luam concediul de drept cind vroiam eu, desi in fabrica 70% din favrica erau rude, intre ei. aaaa, si la mare ma duceam 10 zile cu 900 de lei, cu cazare si masa inclusa, dimineata la prinz si seara

  99. David Ioan says:

    decembrie 20th, 2016 at 11:30

    Fiecare partid are o orânduire dictatorială indiferent că este de dreapta, de mijloc, sau de stânga și spun că sunt democrați. Dar își fac victime fie intelectuale sau neintelectuali. Ei luptă să guverneze și să aibă avantaje materiale și morale față de cetățenii din care fac parte. Așa a fost și în perioada nazistă și comunistă. Nimeni nu luptă dacă nu are avantaje materiale și morale etc. Dar face să sufere cetățenii din care fac parte cei din conducerea administrativă, guvern și președinte.

  100. Octavian says:

    aprilie 20th, 2017 at 17:05

    Buna ziua,
    Este posibil ca plecand de la premize false sa ajungem la o concluzie adevarata si viceversa . Intr-o dezbatere argumentele tip ad hominem sunt erori de logica dar ar fi interesant daca aveti solutii pentru prezent pentru ca a utiliza fobia fata de trecut poate functiona pe termen scurt…

  101. Domuncu Aurelian says:

    aprilie 20th, 2017 at 17:57

    Eu cred ca oamenii care apreciaza comunismul nu pot gandi! Comunismul este un model social PRIMITIV care nu poate acoperi complexitatea societatii si psihologia fiinitei umane niciodata si nicaieri! Cele mai clare exemple de insucces ale comunismului sunt RDG versus RFG si Coreea de Nord versus Coreea de Sud!
    Cuba s-a transformat din perla Antilelor intr-o cloaca de promiscuitate! Venezuela e in actualitate cu criza tarii la care s-a ajuns tot dupa communism! Mai oameni care credeti ca e bun comunismul, sunteti serpilieni cumva, ati venit de pe alte planete? Nu pot sa-mi explic cum ati trait o viata intreaga fara sa intelegeti nimic din ea!

  102. Paul says:

    aprilie 21st, 2017 at 1:01

    Mare dreptate aveti d.nul Cornel!

  103. Maya says:

    aprilie 21st, 2017 at 12:51

    Doamne ce insulte , mai bine v-ați uni si discuta cum sa scăpați România de hotii care conduc si vind tara , dacă sunteti asa deștepți faceti ceva sa se vadă ,de vorbe goale este sătulă lumea .

  104. fane says:

    aprilie 21st, 2017 at 16:37

    Ideile din teoria comunistă , cum ,,fiecăruia după neciesități . . .” , nu erau rele , numai că , EI una spuneau și în realitate puține și făceau !
    Artocolul ca și ideie să arate , cum a fost cu adrvărat comunismul , e bun , numai că , se putea rezuma la cel mult 10% din ce sa scris !
    Să fim bine înțeleși , e bine să fim ,,scurți și la obiect”!

  105. Domuncu Aurelian says:

    aprilie 21st, 2017 at 19:55

    Mai fane ! „fiecaruia dupa necesitati ” nu este o utopie, este o cretinatate enorma! Cine sa-ti dea tie bai dupa necesitati!? Tu ai vrea sa stai prin baruri si pe la cluburi, s-o arzi pe Leana si tie sa ti se ofere „dupa necesitati”! Comunismul e o prostie fara margini si nu duce nicaieri! Daca muncesti intr-un system correct, iti pui mintea la contributie, ai, daca nu, nu! Asta trebuie sa-ti intre tie in cap!

  106. zandu says:

    aprilie 22nd, 2017 at 23:00

    Sa-mi spuna si mie toti postacii astia ,in ce fel de societate traiesc extraterestrii si ce religie au , si faceti diferentierea intre imperialism si comunism !

Adauga un comentariu

*

Ro2.ro - Promovare si statistici web Free PageRank Checker