ARK’s Big Ideas 2023: ce va creşte exponenţial în 2023 şi în anii următori

duminică, februarie 12, 2023 18:47
Posted in category IT

Big Ideas 2023Valoarea de piață a cinci platforme de inovare ar putea crește cu o rată anuală de 40%, de la 13 trilioane (13.000 de miliarde) de dolari astăzi la 200 de trilioane (200.000 de miliarde) de dolari până în 2030.

Potrivit cercetării ARK Invest, cinci platforme de inovare converg pentru a crea traiectorii de creștere fără precedent. Inteligența artificială este cel mai important catalizator, viteza sa ajungând în cascadă prin toate celelalte tehnologii.

Pentru a informa investitorii cu privire la impactul pe termen lung al inovației, ARK Invest a început să publice Big Ideas în 2017 (vedeţi aici ultimul raport).

Raportul anual de cercetare încearcă să evidențieze descoperirile tehnologice care evoluează astăzi și care creează potențialul de creștere super-exponențială de mâine.

Cele cinci platforme de inovare și catalizatori tehnologici acoperă cele 14 idei mari din raportul 2023:

  1. Technological Convergence (Convergența tehnologică)
  2. Artificial Intelligence (Inteligenţă artificială)
  3. Digital Consumers (Consumatorii digitali)
  4. Digital Wallets (Portofele digitale)
  5. Public Blockchains (Blockchain-uri publice)
  6. Bitcoin
  7. Smart Contract Networks (Rețele Smart Contract)
  8. Precision Therapies (Terapii de precizie)
  9. Molecular Cancer Diagnostics (Diagnosticarea cancerului molecular)
  10. Electric Vehicles (Vehicule electrice)
  11. Autonomous Ride-Hail (Călătorie autonomă-Hail)
  12. Autonomous Logistics (Logistica autonomă)
  13. Robotics and 3D Printing (Robotică și imprimare 3D)
  14. Orbital Aerospace (Spaţiul orbital)

În acest articol, voi oferi o prezentare generală a primelor patru mari idei – Technological Convergence (Convergența tehnologică), Artificial Intelligence (Inteligenţă artificială), Digital Consumers (Consumatorii digitali), Digital Wallets (Portofele digitale).

Technological Convergence (Convergența tehnologică)

Rețelele neuronale sunt cel mai important catalizator pentru convergența tehnologiei, urmate de portofele digitale, sisteme avansate de baterii, mobilitate autonomă, criptomonede, dispozitive inteligente, cloud de generație următoare, contracte inteligente, rachete reutilizabile, biologie programabilă, terapii de precizie, imprimare 3D și robotică adaptivă. De exemplu, chatboții AI vor „conduce” robotaxis, rețelele neuronale profunde vor permite secvențierea ADN-ului cu citire lungă mai precisă, iar roboții vor învăța din experiență datorită progreselor în limbajele AI.

Artificial Intelligence – AI (Inteligenţă artificială)

Iată câteva dintre previziunile cheie din cercetările ARK cu privire la AI, inclusiv 2022 fiind anul AI generativ:

  • Generative AI a făcut furori anul acesta, de la DALL-E-2 la ChatGPT. Şi aceste tendinţe vor continua în ritm accelerat, îmbunătăţind eficienţa multor sectoare cheie din IT şi nu numai.
  • Scăderile costurilor de instruire AI au continuat, costul de a produce performanța la nivel GPT-3 scăzând de la 4,6 milioane USD în 2020 la 450.000 USD în 2022. ARK se așteaptă ca scăderea costurilor să continue cu o rată de 70% prin 2030.
  • AI ar trebui să crească productivitatea lucrătorilor din domeniul cunoașterii de peste patru ori până în 2030.
  • La adoptarea de 100%, IA ar putea crește productivitatea muncii la nivel global cu aproximativ 200 de trilioane (200.000 de miliarde) de dolari, economisind aproximativ 32 de trilioane (32.000 de miliarde) de dolari.

Din perspectiva celor 4,2 miliarde de cuvinte ale Wikipedia, acestea reprezintă astăzi aproximativ 5,6 miliarde de jetoane (tokens). Formarea unui model cu 162 de trilioane (162.000 de miliarde) de cuvinte sau 216 trilioane (216.000 de miliarde) de jetoane ar trebui să fie posibilă în 2030. Într-o lume a calculelor cu costuri reduse, datele vor deveni constrângerea principală. Cu date suficiente de antrenament, algoritmi AI cuplati cu automatizare și analiză în timp real, productivitatea codificării ar putea crește de 10 ori. Scăderea costurilor ar trebui să permită adoptarea în masă a chatbot-urilor AI sofisticate.

Software-ul AI ar putea genera venituri de până la 14 trilioane (14.000 de miliarde) de dolari în prezent și 90 trilioane (90.000 de miliarde) de dolari în 2030.

Digital Consumers (Consumatorii digitali)

În 2022, cheltuielile pentru petrecerea timpului liber digital au totalizat 6,6 miliarde de dolari și, în următorii opt ani, ar trebui să crească cu o rată anuală de 17%, ajungând până la 22,5 miliarde de dolari. Patru tendințe ar trebui să contribuie la creșterea sa:

  • Connected TV (CTV): aproximativ 85% dintre locuinţele din SUA au acces la cel puțin un CTV, dar piața publicitară CTV este de doar 23% din dimensiunea bugetelor totale de anunțuri TV din SUA. În opinia noastră, CTV se află într-un punct de inflexiune și va lua parte atât de la TV liniară (obişnuită), cât și de la alte bugete publicitare digitale.
  • New Social Platforms (noi platforme sociale): aproape 40% dintre consumatorii generației Z preferă să caute pe TikTok și Instagram în detrimentul Google Search şi Maps. Platformele sociale cu cele mai bune recomandări ar trebui să dețină majoritatea bugetelor publicitare, rețelele sociale bazate pe conținut vor depăşi probabil rețelele sociale de obişnuite.
  • Sports Betting (pariuri sportive): în ciuda părerilor contra, cererea consumatorilor pentru pariuri sportive rămâne puternică. Legalizarea pariurilor sportive online și mobile ar trebui să continue să catalizeze creșterea.
  • Gaming (jocuri): convergența jocurilor video și a rețelelor sociale ar trebui să susțină creșterea veniturilor din jocuri. Jocurile video ar trebui să ofere divertisment virtual, care rivalizează cu experiențele fizice.

Datorită câștigurilor de productivitate asociate cu Generative AI, numărul orelor zilnice lucrate la nivel global ar putea scădea în medie cu o rată anuală de 0,9% în următorii cinci ani, de la 4,7 ore în 2022 la 4,4 ore în 2030. ARK consideră că utilizatorii vor realoca timp suplimentar pentru activitățile online în loc de activitățile offline, crescând ponderea totală a orelor petrecute online de la 39% în 2022 la 53% în 2030.

Cercetarea ARK estimează, de asemenea, că motoarele de video și recomandări scurte vor înlocui rețelele sociale existente. Raportul a constatat că în 2022, TikTok și Facebook erau aproximativ egale în orele de implicare, ceea ce ar putea marca apogeul în rețelele sociale tradiționale. În ciuda faptului că s-a extins mai rapid decât alte platforme de social media, TikTok a reprezentat doar 10 miliarde de dolari, sau 2% cotă de piață, din cele 470 de miliarde de dolari cheltuite pentru reclame de căutare, video și reclame sociale în 2022. Este posibil ca rețelele sociale bazate pe conținut să capteze o cotă de publicitate mai mare în următorii ani.

O mare parte din experiența digitală a consumatorilor va fi formată din experiențe captivante, în special pentru jocuri. ARK notează: „Pe măsură ce industria jocurilor de noroc trece la lumi virtuale cu servicii complete, jocurile video și rețelele sociale ar putea fuziona pe măsură ce consumatorii socializează și se distrează în spații virtuale susținute de jocuri, în detrimentul mediilor fizice.”

Potrivit cercetării ARK, convergența dintre jocuri și rețelele sociale ar trebui să stimuleze creșterea veniturilor din jocuri de noroc de la 7% , rată anuală compusă în ultimii cinci ani, la 10% în următorii cinci ani. Raportul a prognozat, de asemenea, o creștere semnificativă a valorii activelor digitale. ARK estimează că volumul global de tranzacții NFT va crește de peste cinci ori de la 22 de miliarde de dolari astăzi la 120 de miliarde de dolari până în 2027.

Experiența digitală a consumatorului și petrecerea timpului liber digital se află în primele reprize. Potrivit cercetării ARK, consumatorii globali au cheltuit 21% din bugetul lor de petrecere a timpului liber, de 31 de miliarde de dolari, pe bunuri și servicii facilitate digital în 2022. Este posibil ca cererea de bunuri și servicii digitale să crească cu 17% la o rată anuală în termeni reali, depășind cererea de produse fizice, bunuri și servicii, în 2029.

Pe baza trecerii către agrement digital și drepturi de proprietate digitală, veniturile digitale reale ar trebui să crească cu 14% la o rată anuală în următorii opt ani, de la aproximativ 2 trilioane (2.000 de miliarde) de dolari în 2022 la 5 trilioane (5.000 de miliarde) de dolari în 2030.

Digital Wallets (Portofele digitale)

Portofelele digitale dezintermediază băncile tradiționale. Având la bord miliarde de consumatori și milioane de comercianți, portofelele digitale ar putea transforma economia asociată cu tranzacțiile tradiționale de plată, economisindu-le aproape 50 de miliarde de dolari în costuri.

Cu 3,2 miliarde de utilizatori, Digital Wallets au pătruns în 40% din populația globală. Cercetările ARK sugerează că numărul utilizatorilor de portofel digital va crește cu 8% la o rată anuală, pătrunzând 65% din populația globală până în 2030.

Pe măsură ce consumatorii și comercianții adoptă Digital Wallets, utilizarea conturilor curente tradiționale, a cardurilor de credit și de debit și a conturilor directe de comerciant ar trebui să scadă, perturbând intermediarii tradiționali de plăți. Renunțând la intermediari, portofelele digitale ar putea facilita tranzacțiile în buclă închisă pentru mai mult de 50% din volumele lor de plăți, adăugând la un potențial de 450 de miliarde de dolari, valoarea actuală a portofelului digital, 1 trilion (1.000 de miliarde) de dolari până în 2030.

Portofelele digitale câștigă pondere în tranzacțiile online și offline. În 2021, portofelele digitale au facilitat 49% din tranzacțiile de comerț electronic, în creștere de la 18% în 2016. Din 2016, portofelele digitale au câștigat pondere în detrimentul cardurilor de credit, transferurilor bancare și numerarului. În 2021, portofelele digitale au facilitat 29% din tranzacțiile offline, aproape dublu față de 16% din 2018. Depășind numerarul ca mijloc principal de tranzacții offline în timpul pandemiei de COVID în 2020, portofelele digitale continuă să câștige pondere.

Portofelele digitale se extind mai repede decât conturile la instituțiile financiare tradiționale. Efectele de rețea asociate cu costurile scăzute de achiziție a clienților și o experiență superioară a utilizatorului stimulează adoptarea portofelului digital. După accelerarea indusă de COVID, adoptarea portofelului digital din SUA a revenit în 2022, depășind maximele anterioare. Potrivit estimărilor noastre, utilizatorii de portofel digital din SUA vor crește cu 7% la o rată anuală în următorii opt ani, de la aproximativ 160 de milioane în 2022 la peste 260 de milioane, în timp ce numărul utilizatorilor de portofel digital global crește cu 8% la o rată anuală, ajungând la 5,6 miliarde, 65% din populația globală, până în 2030.

Unul dintre avantajele cheie ale portofelelor digitale este că elimină intermediarul, permițând plăți directe între consumatori și comercianți. Prin activarea tranzacțiilor în rețea, furnizorii de portofel digital captează mai multă valoare per tranzacție și pot împărtăși economiile cu comercianții și consumatorii. Portofelele digitale creează ecosisteme în buclă închisă pentru consumatori și comercianți. După ce au achiziționat miliarde de utilizatori, portofelele digitale (Alipay, PayPay, Block, Kaspi) integrează milioane de comercianți pe platforme care permit tranzacții directe consumator-comerciant care dezintermediază instituțiile financiare tradiționale.

Tranzacțiile în buclă închisă ar putea reprezenta mai mult de 50% din plățile cu portofel digital pentru 2030. Obișnuite în China continentală, tranzacțiile în buclă închisă ar putea dezintermedia terții și ar putea genera economii de aproape 50 de miliarde de dolari pentru platformele de portofel digital, adăugând potențial 450 de miliarde de dolari la valoarea totală actuală, 1 trilion (1.000 de miliarde) de dolari, a platformelor de portofel digital până în 2030.

Sursa informaţiilor: ZD-Net.

Citeşte şi articolele:

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

Adauga un comentariu