In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist

duminică, aprilie 2, 2017 14:52
Posted in category Mass-media

Preot ortodoxUn năpraznic grup de măicuțe a avut proasta inspirație să-l acuze pe Teoctist, în anii 1990, de colaborare cu regimul comunist, de aici rezultând demolarea, de către comuniști, a multor biserici, unele monumente istorice.

Baza monahală de la care decolează măicuțele respective în cele 4 zări ale ortodoxiei românești este mănăstirea Vladimirești. Așezământul a fost înălțat de maica Veronica , o vizionară, înaintea ultimului război mondial. În 1940, Sfântul Sinod a aprobat vedeniile stareței. După război, maica Veronica și preotul mănăstirii au fost arestați de către comuniști pentru port ilegal de uniformă, laolaltă cu o bună parte dintre maici. În anii 1990, Petre Roman, ca bun ortodox (deși este evreu), a aprobat reînființarea așezământului, spre furia ofițerilor superiori ai clerului moșteniți de revoluție din epoca dosarelor.

Când apele s-au mai liniștit, iar Teoctist a revenit la Patriarhie (la 22 decembrie s-a ascuns de furia mulțimii precum au făcut toți șobolanii roșii ai dictatorului) după ce se refugiase la Sinaia, redevenind Fericit, a ordonat disciplinarea Vladimireștiului. Sarcina i-a revenit Episcopului de Galați, părintele Cassian. Problema lor era că maica Veronica risca să abată românii, de la o credință temperată și materializată în umile cotizații, către o versiune excesiv de mistică. Prea mult Dumnezeu afectează bunăstarea popii. Așa se face că ba i s-a cerut stareței să aducă de la doctor dovada fecioriei, ba i s-au ars cărțile în curtea mănăstirii, ba este forțată să publice câte un drept la replică atunci când se scrie de bine despre dânsa. Maicile, multe dintre ele tinere, s-au bucurat când Cassian a promis că va înființa o școală monahală. Optimiste, săracele, căci nu cunoșteau formația de tablagiu a respectivului părinte: tot ce s-a ales din intențiile pedagogice a fost interdicția simplă de a se vorbi despre istoricul mânăstirii. Buun. La atâta dragoste, maicile s-au organizat și au început să bântuie țara, desantând prin biserici, pentru a contesta popimea preacredincioasă în Securitate. Lozincile scandate cel mai frecvent erau “Teoctist – patriarhul roșu”, “Teoctist – antihrist” etc. Frate cu Teoctist întru suferința contestatarilor, fostul președinte Iliescu a dat verde poliției să potolească verva măicuțelor. Drept care s-a pus de-o excelentă colaborare întru democrație a organelor de biserică cu organele de ordine publică: primii luau maicile la scatoalce, le scoteau în brânci de prin biserică și le târau la poliție. Polițiștii – ceac pac – proces verbal și amendă pentru tulburarea liniștii și ordinii publice. Fără bani (căci maicile nu au nici un venit), judecătoria convertește amenda în zile de închisoare (așa era în anii 1990). După care, la ieșire, ciclul se reia, pentru că, iată, credința în supraomenesc nu poate fi învinețită cu mijloace omenești. Și, tot așa, au trecut anii și s-au schimbat președinții. A venit Constantinescu la palat și Dejeu la mânerul bulanului. O fi venit democrația la putere, dar nu și pentru măicuțe. Ia să vedem câteva exemple:

Brăila

De Sfântul Nicolae, Cârciu Liliana, Iacami Rădița și Genete Elisabeta au descins la biserica “Sf. Nicoale”. Lume multă – hramul Brăilei – în frunte cu episcopul Cassian. Modestul slujitor al domnului își păzea cărnițele-i sătule cu o ceată de polițai în civil, parte dintre ei importați din comuna Tichilești. Aceștia prezentau avantajul că le știau bine pe măicuțe la figură. Aveau, deci, ținta pregătită. Drept care, când le-au interceptat în mulțime, n-au mai așteptat ritualul protestului ci, măi băieți, s-au dus pe ele, le-au sucit mâinile la spate și le-au scos în îmbrânceli afară. Una a luat și-o palmă, alta și-a pierdut pantofii. Așa fezandate și în ciorapi, au fost depuse la Poliția din Brăila. Proces-verbal, judecătorile, 28 lei de căciulă (pe atunci, 280.000 lei), mă rog, de năframă. Deși buimace după tratamentul bisericesc, maicile au reușit să descopere în incinta postului de poliție un panou cu propriile lor fotografii tip “wanted” care le recomandau ca fiind cetățeni periculoși.

Făurei

Aici a fost mai clar: preotul protopop și-a lăsat slujba baltă, și-a suflecat mânecile și s-a repezit el însuși la bătut măicuțe. După puterile preasfințitului. Când a obosit le-a mânat la poliție. Scor final: câte 20 de lei (200.000 lei pe atunci) amendă. Au adăstat, însă, maicile mai mult decât de obicei în sediul poliției pentru că agenții ordinii au avut nevoie de binecuvântarea episcopului Cassian. Care și-a dat-o telefonic.

Fetești

Cunoscută și sub numele de “ambuscada de la Fetești”, bătălia din Bărăgan a avut episoade mai dinamice decât de obicei. Grupul – de data asta mai numeros, de 30 de maici și lucrători ai mănăstirii – a rămas în fața obiectivului, biserica fiind foarte aglomerată (tocmai ce era sfințită). O singură măicuță a reușit să răzbească printre credincioși și, ajunsă înăuntru, a așteptat ca preotul să-l pomenească pe Teoctist pentru a¬-și lansa torpila vocală. A fost bătută la locul vorbirii și scoasă pe brânci de bodyguarzii popii. Misiunea părea a se fi încheiat. Grupul a pornit spre gară, cântând cântece anticomuniste cu aplicare la tagma clerului. În apropierea gării, dintr-o mașină au coborât 3 malaci care i-au înșfăcat pe Iacob Gabriel și pe Stanciu Cornel – lucrători ai mănăstirii. Pac! – mâinile sucite, zdup! – cu ei în mașină și pa! – au dispărut. La sechestrare și răpire au asistat, muți de uimire, atât membrii grupului, cât și simpli cetățeni stradali. Două femei mai curajoase au pornit în căutarea răpiților, începând – cât fler! – direct cu sediul poliției. I-au găsit, depuși întru pedepsire. Dar dacă tot s-au interesat de dânșii, cele două au fost reținute la rândul lor. Una dintre ele – călugăriță – a fost arestată pe loc, pentru tupeu, și și-a petrecut o fericită lună în arestul poliției, la fel ca nesăbuiții care au tulburat liniștea publică lăsându-se răpiți în văzul lumii. Cealaltă femeie, civila Iancu Olga, a fost eliberată după 36 de ore de interogatoriu și după peste 20 de declarații. A avut în schimb onoarea de a fi inclusă alături de ceilalți 3 în lotul acuzat de “ultraj contra bunelor moravuri”. La proces, popimea a expediat cam la vreo 20 de martori care au strivit apărarea acuzaților, laolaltă cu adevărul.

București

Dacă prin țară protecția demnitarilor bisericii este organizată după cum s-a văzut mai sus, vă puteți imagina că Dealul Mitropoliei este o adevărată redută. Așa că e de înțeles că pe 25 octombrie grupul de măicuțe n-a reușit să avanseze decât până-n aleea Mitropoliei. Au cântat; au fost “doar” bătute de un grup de teologi. După ce și-au făcut bărbătește treaba, aceștia le-au predat polițiștilor de la circa 14. Scor: 80.000 lei (vechi) de călugăriță. 6 decembrie – de Sfântul Nicolae, la biserica omonimă (cunoscută și ca Biserica Rusă) a venit patriarhul. După ce sloganurile au spart liniștea slujbei, grupul a fost aruncat în stradă până la Muzeul de Istorie al Municipiului București – deci, în miezul capitalei. Acolo, maicile au fost bătute atât de temeinic încât una și-a pierdut cunoștința. Și-a revenit nu la spital, ci la poliție, mai eficientă în acordarea primului ajutor. Unul dintre lucrătorii de la mănăstire a fost lovit la sânge cu un obiect tăios. Proces-verbal. Proces. Amendă. Democrație bisericească. România.

Academia Cațavencu a ajutat tot timpul măicuțele de la Mănăstirea Vladimirești. Au fost achitate câteva milioane (lei vechi) pentru a le salva de succesive runde de închisoare. Am sperat că, după venirea lui Constantinescu, țara va scăpa de comuniști, Biserica de securiști și noi de cheltuială. N-am scăpat de cheltuială. (“Academia Cațavencu”, nr. 317/1997)

Citeste si articolele:

Biserica versus spital

Sigla A7
Dacă ţi-a plăcut articolul, ai ceva de completat sau ai ceva de reproşat (civilizat) la acest text, scrie un comentariu, ori pune un link pe site-ul (blogul) tău, în cazul în care vrei ca şi alţii să citească textul sau (obligatoriu) dacă ai copiat articolul parţial sau integral. După ce ai scris comentariul, acesta trebuie aprobat de administratorul site-ului, apoi va fi publicat.

6 Responses to “In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist”

  1. Jandarmii erau bătăuşi şi brute needucate inclusiv atunci când se striga “Teoctist-comunist!” | A șaptea dimensiune says:

    august 23rd, 2018 at 18:00

    […] In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist […]

  2. Cum a ajuns, totuşi, Papa Ioan Paul al II-lea în România, în 1999 | A șaptea dimensiune says:

    ianuarie 2nd, 2019 at 19:11

    […] In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist […]

  3. Dupa 1989, Biserica Ortodoxa a trecut de la turnatorii la Securitatea comunista la slujit SRI-ul lui Magureanu | A șaptea dimensiune says:

    ianuarie 12th, 2019 at 14:40

    […] In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist […]

  4. Ceauşescu, nu fi trist! Cultu’ a mers înainte, prin tătuca Teoctist! | A șaptea dimensiune says:

    februarie 2nd, 2019 at 18:11

    […] In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist […]

  5. Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe, poţi fi homosexual numai dacă eşti preot | A șaptea dimensiune says:

    mai 1st, 2019 at 18:59

    […] In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist […]

  6. Biserica Ortodoxa, cea mai corupta si imorala institutie a plaiului mioritic | A șaptea dimensiune says:

    mai 10th, 2019 at 20:21

    […] In anii 1990, niste maicute din Romania erau snopite in bataie de catre ortodocsii lui Teoctist […]

Adauga un comentariu